ATV Polska
A A A

Amortyzator skrętu

Artykuł sponsorowany 01.07.2009
Ból rąk na torze, ból barków? Problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy? Gorszy czas okrążenia? Jeśli odpowiesz na pytania twierdząco potrzebujesz amortyzatora skrętu. To pewne.
Oferowane na rynku amortyzatory teleskopowe są dość problematyczne do montażu ze względu na swoje gabaryty, oraz mało odporne na brutalne traktowanie, o możliwości wbicia się w ciało w trakcie wywrotki nie wspominając.


Pozostaje już tylko jedno rozwiązanie amortyzator nożycowy. Zwarta kompaktowa budowa, prostota obsługi i prosty montaż umożliwiają łatwy montaż na quadzie. Zaleta to spora odporność na przegrzanie, spora sztywność konstrukcji i precyzja działania.
Poprzeczne nierówności i koleiny powodują drgania układu kierowniczego, które są przenoszone na nasze ręce powodując zmęczenie i zmianę obranego toru jazdy. W zależności od prędkości i pokonywanych nierówności mamy do wyboru 8 stopni regulacji tłumienia w prezentowanym amortyzatorze. Najtwardsze ustawienie powoduje, wybieranie najgorszych uderzeń kierownicy w nasze ręce, stawia też największy opór przy wolnej jeździe.

Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie zróżnicowanego odcinka testowego, na którym zaczynając od najsłabszego zakresu tłumienia sprawdzamy zachowanie pojazdu i tłumienie drgań kierownicy.
Kluczowym elementem jest duża odporność na zmęczenie i przegrzanie, którego efektem jest wylanie oleju, lub wygięcie prowadnic – mówiąc prosto amortyzator potrafi się zagotować…
Ważny aspekt to możliwość prostego serwisu w warunkach domowych – samodzielna wymiana oleju, która w przypadku modeli innych producentów nie jest po prostu możliwa. Producent zakłada serwis fabryczny, a ten w naszym wypadku może być problematyczny jak nie mieszkamy w USA.

Niektóre konstrukcje wymagają nabijania oleju pod sporym ciśnieniem!
Pierwszym kryterium przy doborze amortyzatora skrętu musi być poziom naszych umiejętności. Skomplikowane konstrukcje posiadają kilka rodzajów regulacji, które są nic nie warte jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy z zakresu ich działania.
Przy doborze akcesoriów należy kierować się daleko posuniętym rozsądkiem… cóż nam po jakimkolwiek urządzeniu jeśli nie potrafimy go obsłużyć.

Prezentowany amortyzator jest dystrybuowany przez firmę Multimoto.

Dostępne modele:
Yamaha Raptor 700
Yamaha YFZ 450
Yamaha 2009 YFZ 450r
Honda TRX 450r
Honda 400ex
Suzuki LTR 450
Kawasaki KFX 450r
Ktm 450-525


Cena 1740 PLN brutto!