ATV Polska
A A A

Amortyzatory ELKA – na nich się lata !

www.sklepatv.pl 27.06.2007
Tuning nie dotyczy tylko biorących udział w zawodach. Coraz więcej osób jeżdżących amatorsko wzorem miłośników czterokołowców z USA i Europy Zachodniej modyfikuje swoje pojazdy. Zaczyna się nowy sezon, a powraca stary dylemat – tuning quada. Czy warto, dlaczego warto i wreszcie ile to kosztuje?

Profesjonalny tuning to niemały wydatek, jednak warto choćby częściowo usprawnić nasze pojazdy. Od czego zacząć? Zdaniem Jacka Bujańskiego, byłego wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Czterokołowców ATV Polska, [i]tuning rozpoczyna się zwykle od zawieszenia. Jednym z pierwszych kroków przy modyfikacji zawieszenia jest wymiana amortyzatorów i sprężyn - w ten sposób zyskać można na długości skoku zawieszenia i komforcie jazdy. Zaletą profesjonalnych amortyzatorów jest możliwość ich pełnej regulacji - w zależności od rodzaju trasy kierowca może dostosować charakterystykę pracy zawieszenia do swoich potrzeb.[/i] Zdaniem eksperta - Marka Kujałowicza, serwisanta KTM tuningującego wyczynowe quady dużo [i]uwagi warto poświęcić doborowi amortyzacji. Dobry amortyzator i prawidłowo skonfigurowane zawieszenie to połowa sukcesu - kierowca zaczyna jechać dużo szybciej i bezpieczniej.[/i]

Pojawia się więc pytanie, jakich niefabrycznych amortyzatorów należy użyć?

Obecnie większość producentów oferuje amortyzatory z możliwością pełnej regulacji. Oznacza to, że takie parametry, jak regulacja dobicia (compression) i odbicia (rebound) oraz ustawienie sprężyn (spring preload i ride high adjustment), można ustawić zgodnie z wagą zawodnika, jego preferencjami i rodzajem toru. Profesjonalny producent przed przyjęciem zamówienia, przed rozpoczęciem produkcji (składania) amortyzatorów prosi o przekazanie takich parametrów, jak waga użytkownika, specyfika toru po którym quad porusza się najczęściej, rodzaj zawieszenia (w przypadku niestandardowego). Na rynku mamy wiele modeli amortyzatorów. Te, które mogę zarekomendować to PEP’s oraz ELKA SUSPENSION. W przypadku pierwszego producenta barierą jest cena 1 sztuki – model „AVANT” kosztuje na naszym rynku ponad 8000 zł. Odpowiednik ELKA SUSPENSION – [l=http://www.sklepatv.pl/asp/index.asp?p=1&p1=242&tytul=AMORTYZATORY%20ELKA]Elite RR36CR [/l]dostępny u polskiego dystrybutora - QUADY ŚREM, wypada o ponad 25% taniej!

ELKA jest firmą z Kanady, która idealnie wpasowała się w rynek ATV i stanowi dziś doskonałą alternatywę dla PEP czy Axis. ELKA SUSPENSION nie odbiega jakością od innych, co więcej współczynnik jakości do ceny plasuje ją na najwyższym miejscu na świecie. „Płynne!”, „Luksusowe!”, „Przechodzą wszelkie oczekiwania!” – oto wypowiedzi zawodowców jeżdżących na ELCE.

Max McAllister, Prezes Traxxion Dynamix Inc. pracuje z ELKA SUSPENSION jako ekspert od wdrożeń amortyzatorów do zastosowań sport i utility. Twierdzi on, że warto poświęcić czas takiej firmie, ponieważ niezwykła jakość ELKI doprowadzi do zmiany poglądów tych klientów, którzy zobaczą jak wygrywa się wyścigi na ELCE.

Górna półka ELKI to amortyzatory Elite, regulowane na trzy sposoby z regulacją typu HS i LS, czyli szybkiego lub wolnego dobicia, a także regulacją odbicia. Ten znakomity produkt posiada też regulację wysokości jazdy - regulację sprężyn. Wiele modeli sprzedawana jest z regulacją Piggyback (zbiorniczek zespolony), ale wersja Remote (zbiorniczek „na wężyku”) jest również popularna. W niektórych pojazdach istnieje możliwość zamontowania tylko wersji Remote.

Najbardziej popularny model ELKA SUSPENSION dla użytkowników jeżdżących agresywnie i w wyścigach posiada gazową regulację odbicia i dobicia, natomiast doświadczeni i zaawansowani kierowcy poszukujący większych możliwości regulacji stosują model Elite z pełną, potrójną regulacją (HS/LS – szybkie/wolne dobicie). Ponadto Max McAllister z Traxxion Dynamix Inc. podkreśla, że amortyzatory ELKA w porównaniu z innymi tej samej jakości na tej półce osiągają najbardziej przystępną cenę – 25% niższą od cen konkurencji.

Do ELKI przekonała się już większość polskich użytkowników quadów – zarówno profesjonalistów jak i amatorów. W ostatnim czasie ELKA cieszy się coraz większym popytem wśród kierowców „czteronapędówek” – Yamachy, Bombardiera, Hondy, Suzuki czy Kawasaki. Tak jest nie tylko w Polsce, ale i w Europie (również wschodniej), nie wspominam już o Ameryce, bo tam prawie wszyscy jeżdżą na ELCE.

Jak w takim razie wybrać właściwe amortyzatory? Szeroka oferta amortyzatorów pozwala na dokonanie wyboru zgodnego z wymogami klienta. Pełna oferta znajduje się [l=http://www.atvpolska.pl/index.php?s=sklep]w sklepie internetowym ATV Polska [/l]. Nawet tańsze modele poprawią zdecydowanie komfort jazdy. Jak wynika z badań Traxxion Dynamix Inc. z USA w każdej z grup (Professional racer, Expert racer, Amateur racer itd) ELKA SUSPENSION zajmuje pierwsze miejsce według wskaźnika cena/jakość oraz pierwsze miejsce według popularności (ilości kupowanych i instalowanych amortyzatorów). Użytkownikom quadów polecam kontakt z autoryzowanym dystrybutorem ELKI w Polsce - QUADY ŚREM. Zapewne najlepszym doradcą w doborze zawieszenia okaże się sam Tomasz Kasprzak. Dane firmy znajdziecie poniżej.


Autor: Dariusz Gulczyński


Tekst sponsorowany

Kontakt
QUADY ŚREM
adres: 63-100 Śrem
Psarskie ul. Sikorskiego 81
tel 0 602 187 220
tel/fax 61 283 56 57
e-mail [mail=biuro@quady.srem.com.pl]biuro@quady.srem.com.pl[/mail]
[l=http://www.sklepatv.pl/asp/index.asp?tytul=sklepatv.pl]www.sklepatv.pl[/l]