Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.11.2024 01:12



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 05.07.2015 11:27
Posty: 11
Imię: Marcin
Quad: EGL MOTOR LYDA203-1 (FARMER) 250cm3/11,3kW
PostWysłany: 05.07.2015 11:59 
Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
Witam!
Jestem nowy, zarówno na tym forum, jak i w świecie quadów więc witam wszystkich serdecznie!.
Miesiąc temu kupiłem używanego EGL MOTOR Lyda 203-1 (FARMER).
Na początku zabrałem się za jego odświeżenie i przygotowanie do sezonu.
Wymieniłem filtr paliwa, świecę, filtr powietrza, rurę łączącą filtr powietrza z gaźnikiem, wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem. Została mi jeszcze wymiana oleju - celować w MOTUL 10W40 czy polecacie coś lepszego?

Od początku quad ma dość słabe hamulce. Zauważyłem, że tylne klocki najlepsze dni mają już za sobą, więc zakupiłem cały komplet nowych. Gdy zabrałem się za wymianę przednich, okazało się, że są w prawie idealnym stanie. Mają niewielkie ślady zużycia. Problem polega na tym, że hamulce przednie są słabe. Hamują, ale żylety to nie są. Martwi mnie to, że klamka hamulca daje się wcisnąć praktycznie do samej kierownicy bez zmiany oporu. Spodziewałem się raczej, że w połowie zacznie stawiać opór, i nie dojdzie do końca. Gdy zacząłem czytać wpisy na forach doszukałem się, że hamulce w tych quadach nie są ich najmocniejszą stroną. Doczytałem się również, że EGL mają jedną pompę hamulcową i ta informacja mnie lekko zaskoczyła. W moim quadzie przy klamce hamulca ręcznego jest druga pompa - fotka poniżej. Wnioskuję, że ktoś przerobił układ hamulcowy zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na forach i rozdzielił dwa hamulce na dwie pompy. No i tu pojawia się moje pytanie. Czy pompa przy kierownicy jest uszkodzona czy za słaba, bo jeśli ktoś zamontował pompę od motoru, który ma jeden docisk i raptem ma ona wytworzyć ciśnienie dla dwóch docisków to może nie wydolić i stąd tak długi skok klamki. Co z tym zrobić?

Druga sprawa to hamulec tylny. Jak już wspomniałem klocki są bardzo słabe. Mają jednak jeszcze trochę okładziny więc to chyba nie jest problemem. Martwi mnie jedynie to, że hamulca nożnego nie ma prawie wcale przy normalnym wciśnięciu pedała. Praktycznie powinien nazywać się zwalniacz a nie hamulec. Gdy jednak stanę na nim pełną masą, a mam ponad 100kg :( to koła stają dęba! Czy ma on tak ciężko chodzić czy coś trzeba wyczyścić/wymienić?

Trzecia i jak na razie ostatnia sprawa. Quad miał dość nierówne obroty. Wyczyściłem więc gaźnik i sytuacja się znacznie poprawiła (gaźnik łapał fałszywe powietrze przez pękniętą rurę filtra powietrza). Martwi mnie jednak coś co występuję praktycznie od początku. Otóż podczas pracy silnika daje się czasami słyszeć jakby stuknięcie młotkiem w obudowę silnika. W tym momencie, gdy quad jest na wolnych obrotach, potrafi zgasnąć. Odpala bez problemu, jeździ dobrze i jak ma nieco wyższe obroty biegu jałowego to nie stuka, ale przy wolnych obrotach tak. Czy może to być dźwięk zatrzymującego się podczas gaśnięcia silnika czy coś w coś stuka?


Załączniki:
manetka hamulcaF.jpg
manetka hamulcaF.jpg [ 82.9 KiB | Obejrzany 6230 razy ]
 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 05.07.2015 17:07 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
1.Sprawdź stan płynu w zbiorniczku.
2.Co do tylnego hamulca to też sprawdź stan płynu i czy nie jest zapowietrzony.Sprawdź czy go nic nie blokuje.
3.Daj filmik z tego stukania.A te stukanie nie jest czasem z góry silnika ?

-- dodano 05.07.2015 19:07 --

Kup olej motul 10w40 będzie dobry.
1.Sprawdź stan płynu w zbiorniczku.
2.Co do tylnego hamulca to też sprawdź stan płynu i czy nie jest zapowietrzony.Sprawdź czy go nic nie blokuje.
3.Daj filmik z tego stukania.A te stukanie nie jest czasem z góry silnika ?


Ostatnio zmieniony przez denis6, 05.07.2015 17:07, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 05.07.2015 11:27
Posty: 11
Imię: Marcin
Quad: EGL MOTOR LYDA203-1 (FARMER) 250cm3/11,3kW
PostWysłany: 05.07.2015 23:46 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
Jeśli chodzi o stuki, to nie jest to regularne stukanie, np. jak przy źle wyregulowanych zaworach, tylko pojedyncze i dość mocne. Silnik przy tym potrafi nawet lekko zwolnić. Poza tym mam problemy z utrzymaniem obrotów, trochę falują, a na dodatek jak przegazuję i zejdzie do obrotów jałowych to raz sąś tak wolne że prawie chce zgasnąć, a innym razem tak wysokie, że aż korci żeby je obniżyć.

Jeśli chodzi o hamulce to stan płynu w nożnym sprawdziłem i jest ok, a w ręcznym ... szczerze powiem że nie wiem jak. Na górze są dwie śrubki, ale tak zapieczone że za nic nie dają się odkręcić. Na przedzie jest małe okienko, ale trudno jest powiedzieć ile jest płynu i czy w ogóle jest. Dzisiaj wymieniłem klocki na tyle i hamuje bardzo dobrze, ale trzeba mocniej hamulec wcisnąć. Nie jest to jednak servo więc zakładam że tak ma być, ale stare klocki miały jaszcze co najmniej 2/3 grubości więc powinny równie dobrze hamować. Może coś się zapiekło w zacisku?
Jeśli chodzi o zapowietrzenie to raczej nie jest. Gdyby był to hamulec powinien przy "pedałowaniu" rosnąć, a on utrzymuje stały poziom Zastanawiałem się czy nie wymienić całego płynu hamulcowego. Może jest już zużyty i stracił swoje właściwości?


 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 06.07.2015 08:39 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
A skąd te stuki dochodzą ?
To wymień płyn hamulcowy dobrze odpowietrz i może będzie ok.


 
Profil

Rejestracja: 05.07.2015 11:27
Posty: 11
Imię: Marcin
Quad: EGL MOTOR LYDA203-1 (FARMER) 250cm3/11,3kW
PostWysłany: 06.07.2015 08:45 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
denis6 napisał(a):
Kup olej motul 10w40 będzie dobry.


Jeśli chodzi o olej, to pojawił się pewien problem.
Chciałem dzisiaj zakupić wspomnianego MOTUL'a, ale okazało się, że jest ich kilka rodzajów:
- MOTUL 5100 10W40 (półsyntetyk)
- MOTUL POWER QUAD 4T 10W40 (syntetyk)
- MOTUL 300V 4T 10W-40 1L ESTER CORE (syntetyk)
- MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40 (półsyntetyk)
- MOTUL 7100 4T 10W-40 MA2 4L (syntetyk)
Który wybrać?


 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 06.07.2015 08:46 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
Kup ten pierwszy.


 
Profil

Rejestracja: 05.07.2015 11:27
Posty: 11
Imię: Marcin
Quad: EGL MOTOR LYDA203-1 (FARMER) 250cm3/11,3kW
PostWysłany: 14.07.2015 08:46 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
Jestem już po pierwszych pracach związanych z poprawą hamowania.
Wymieniłem płyn hamulcowy i jest znacząca poprawa. Hamulec nożny nie jest już twardy jak kamień, a koła stają w miejscu, natomiast hamulec przedni również działa bardzo dobrze, ale klamka w dalszym ciągu daje nacisnąć się do samej kierownicy. Rozważam zakup pompy hamulca ręcznego o większej wydajności - czy to pomoże, a jeśli tak to od jakiego motoru/quada szukać?
Przy okazji, po spuszczeniu starego płynu hamulcowego okazało się, że ma on konsystencję i kolor błota więc wymiana była jak najbardziej wskazana.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.10.2009 12:35
Posty: 169
Miejscowość: Krasnystaw
Quad: był...
Poprzednie quady: Eagle 250
PostWysłany: 21.07.2015 00:03 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
A skąd i za ile wzioles rure do filtra powietrza?


 
Profil WWW

Rejestracja: 05.07.2015 11:27
Posty: 11
Imię: Marcin
Quad: EGL MOTOR LYDA203-1 (FARMER) 250cm3/11,3kW
PostWysłany: 21.07.2015 10:06 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
raby napisał(a):
A skąd i za ile wzioles rure do filtra powietrza?

Swoją rurę kupiłem razem z filtrem na Allegro u przedstawiciela EGL, ale dzisiaj szczerze mówiąc rozważałbym jakiś filtr stożkowy ze zwykłą rurą.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.10.2009 12:35
Posty: 169
Miejscowość: Krasnystaw
Quad: był...
Poprzednie quady: Eagle 250
PostWysłany: 21.07.2015 12:55 
Re: Problemy z hamulcami i stukaniem w EGL LYDA203-1
Czyli 40 za rure


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.