|
Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Autor |
Wiadomość |
kubusianka
Rejestracja: 08.11.2015 19:25 Posty: 6
Imię: Jakub
Quad: Chiński 110
|
Wysłany: 08.11.2015 19:47
Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Witam mam problem ponieważ wyjąłem Quada z piwnicy i zacząłem go powolutku naprawiać. Sprawdziłem świecę,gaźnik i prądy wydaję się wszystko w porządku. Quad nie opala , ale w tej sytuacji bardziej interesuje mnie cieknące paliwo. Bardzo proszę o szybką odpowiedz dziękuje.
-- dodano 08.11.2015 19:47 --
Ostatnio zmieniony przez kubusianka, 08.11.2015 19:47, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
denis6
Rejestracja: 26.05.2013 20:26 Posty: 2079
Quad: Bashan 250
|
Wysłany: 08.11.2015 19:47
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Do czyszczenia gaźnik.Leje się przelewem.Wyczyść wszystkie kanały w gaźniku i dysze.
|
|
|
|
kubusianka
Rejestracja: 08.11.2015 19:25 Posty: 6
Imię: Jakub
Quad: Chiński 110
|
Wysłany: 08.11.2015 19:53
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Te 2 kanaliki co pokazane są na fotografii one oba są przelewami ? Mam jeszcze 1 pytanie , mam wyjąć gaźnik i wystarczy jak go kompresorem prze strzele ? Czy trzeba go rozkręcać i myć benzyną ?
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 08.11.2015 20:25
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
kubusianka napisał(a): Te 2 kanaliki co pokazane są na fotografii one oba są przelewami ? Kanalik górny, to odpowietrzenie komory pływakowej, zawsze musi być drożny, cienik przewód paliwowy może myć założony, ale nie można go blokować nawet gdy przelewa się paliwo. Kanalik dolny, to przelew komory pływakowej, założony cienki przewód ma zwisać luźno, lub trytką plastykową nie zaciskając przymocować go do ramy. kubusianka napisał(a): mam wyjąć gaźnik i wystarczy jak go kompresorem prze strzele ? Czy trzeba go rozkręcać i myć benzyną ? Żeby pozbyć się przelewania gaźnika wszelkimi możliwymi kanałami należy zając się gaźnikiem na poważnie a nie po łepkach, jak szczegóły poniżej: a: po zdjęciu obudowy komory pływakowej należy wykręć obydwie dysze i sprawdź ich przepustowość (drożność), szczególnie dyszę biegu jałowego, dokładnie przedmuchać i zamontować na swoje miejsce. b: sprawdzamy jak jest ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, przez odwrócenie gaźnika o 180° wtedy pływak opiera się całym ciężarem o zaworek iglicowy. Pływak jest ustawiony prawidłowo jeżeli leży równolegle do powierzchni górnej krawędzi gaźnika oparty na zaworku – inaczej, nie może zwisać do dołu ani wystawać do góry. c: dodatkowo należy sprawdzić zaworek paliwowy, czy nie jest wyrobiony stożek gumowy i tulejka prowadząca zaworek – częsta przyczyna przelewania gaźnika nawet przy poprawnych ustawieniach poziomu i skoku pływaka. d: wracamy do poprzedniej pozycji obracając gaźnik wtedy pływak przejdzie w stan pełnego otwarcia zaworka iglicowego, należy zmierzyć suwmiarką skok pływaka, ma być dokładnie 7 mm to ustawienie zagwarantuje, że gaźnik nie będzie się min. przelewał. e: po skręceniu gaźnik śrubkę regulującą skład mieszanki wkręcić delikatnie do oporu a następnie wykręcić ją tylko 1,5 obrotu. f: należy ustawić iglicę przepustnicy na 3 - rowku od dołu, montujemy gaźnik, świeca najlepiej NGK – CR5HS lub CR6HS żadna z liczbą 7 są za zimne 0,65 mm. REGULACJA GAŹNIKA:g: włączyć ssanie, odpalić silnik, niech popracuje sobie na wolnych obrotach około 10 min. żeby naprał jako takiej temp., możesz podnieść mu obroty na przepustnicy śrubka z boku, po dziesięciu minutach wyłączyć silnik i wykręcić świecę ( najlepiej żeby była nowa) i patrzymy jaki ma kolor, (jasny, b. jasny) mieszanka zbyt uboga, po ponownym odpaleniu należy za pomocą wkrętaka wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki, jeżeli wykręcona świeca będzie (czarna - wilgotna) mieszanka za bogata, po ponownym odpaleniu należy wkręcał śrubkę reg. składu mieszanki i opcja trzecia raczej b. rzadka jeżeli po wykręceniu świeca ma kolor (brązowy- jasnobrązowy) skład mieszanki jest prawidłowy. Na ewentualne pytanie, ile w obydwu przypadkach, za bogata lub za uboga muszę wkręcać lub wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki – trzymamy się zasady jak najniższe obroty na przepustnicy, jak najwyższe za pomocą reg. składu mieszanki. Prawidłowo wyregulowany silnik to obroty podstawowe 1500 plus minus 150,powinien szybko reagować na otwarcie przepustnicy i również szybko schodzić z obrotów, nie powinien ani przerywać, ani się dławić, na żadnym biegu i pod żadnym obciążeniem.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
kubusianka
Rejestracja: 08.11.2015 19:25 Posty: 6
Imię: Jakub
Quad: Chiński 110
|
Wysłany: 08.11.2015 21:30
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Dziękuję pięknie w następny weekend będe czyścił gaźnik , a ssanie to jest to czarna wajcha koło gaźnika ? Prosiłbym jeszcze o załącznik gaźnika z napisanym która śrubka do czego itp dziękuje jeszcze raz -- dodano 08.11.2015 21:30 --Czy taki gaźnik mógłbym kupić zamiast aktualnego ? http://allegro.pl/gaznik-tuning-4t-quad ... 47094.html
Ostatnio zmieniony przez kubusianka, 08.11.2015 21:30, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 08.11.2015 21:40
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
kubusianka napisał(a): ssanie to jest to czarna wajcha koło gaźnika ? Tak kubusianka napisał(a): która śrubka do czego (1) reg. składu mieszanki (2) reg. przepustnicy -- dodano 08.11.2015 22:40 -- TAK - typowy PZ19
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
Ostatnio zmieniony przez george05, 08.11.2015 21:40, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
kubusianka
Rejestracja: 08.11.2015 19:25 Posty: 6
Imię: Jakub
Quad: Chiński 110
|
Wysłany: 12.11.2015 18:03
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Okej więc przy odpalaniu "Ssanie" mam dać w dół/górę i jak odpali to z powrotem wrócić na swoje miejsce ? -- dodano 08.11.2015 21:53 --A co do nowego gaźnika , pierw pomorduję się ze starym , może mi się go uda naprawić , i będę usatysfakcjonowany że naprawiłem stary a nie kupiłem nowego gdy miałem dobry -- dodano 12.11.2015 18:00 --Wyczyściłem gaźnik ale brak efektów , z dolnego kanalika wciąż schodzi paliwo -- dodano 12.11.2015 18:03 --
Ostatnio zmieniony przez kubusianka 12.11.2015 18:03, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
denis6
Rejestracja: 26.05.2013 20:26 Posty: 2079
Quad: Bashan 250
|
Wysłany: 12.11.2015 18:24
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
A ta śrubka obok tego miedzianego króćca gdzie wycieka paliwo to jest przykręcona mocno ? Za dużo paliwa dostaje się do komory pływakowej.Zrób tak jak kolega george05 napisał.(Chodzi mi o regulację skok pływaka)
|
|
|
|
kubusianka
Rejestracja: 08.11.2015 19:25 Posty: 6
Imię: Jakub
Quad: Chiński 110
|
Wysłany: 12.11.2015 18:59
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Chodzi ci o tą śrubkę koło dolnego kanalika. z którego wycieka paliwo ?
|
|
|
|
denis6
Rejestracja: 26.05.2013 20:26 Posty: 2079
Quad: Bashan 250
|
Wysłany: 12.11.2015 20:36
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Tak.
|
|
|
|
kubusianka
Rejestracja: 08.11.2015 19:25 Posty: 6
Imię: Jakub
Quad: Chiński 110
|
Wysłany: 12.11.2015 23:14
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Jest tak mocno dokręcona że aż widać że się obrabia powolutku
|
|
|
|
krzysiek3490
Rejestracja: 17.01.2016 23:11 Posty: 102
Imię: Krzysiek
|
Wysłany: 23.01.2016 01:59
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
george05 Pisał, że regulując gaźnik trzeba wykręcać i oglądać świecę. Ja tego nie polecam, bo szkoda gwintu w głowicy. I tak ten gwint świecy jest słaby i trzeba ją jak najrzadziej wykręcać. Poza tym nie rusza się świecy na ciepłym silniku w niczym. Poza tym jeszcze jak założy się nową świecę to trzeba dobrze nagrzać silnik za pierwszym odpaleniem, a nie gasić i odpalać co kilka minut, bo wtedy świeca szybko siądzie. Ale jak kto uważa.
-- dodano 23.01.2016 01:57 --
A jeżeli paliwo leje się z gaźnika to przyczyna jest tylko jedna, nie domyka się ten zawór iglicowy, a to może mieć kilka przyczyn. I pływaka nie ustawia się chyba w taki sposób, że patrzy się czy jest równoległy czy nie, tylko trzeba znać prawidłowy poziom paliwa w gaźniku, do jakiegoś znaku lub objętość.
-- dodano 23.01.2016 01:59 --
Ja czyściłem kiedyś gaźnik w 125 i założyłem i lało się paliwo. Postukałem tylko w gaźnik czymś i przestało, bo pływak się zaciął.
Ostatnio zmieniony przez krzysiek3490 23.01.2016 01:59, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23.01.2016 20:25
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
krzysiek3490 napisał(a): george05Pisał, że regulując gaźnik trzeba wykręcać i oglądać świecę. Ja tego nie polecam, bo szkoda gwintu w głowicy. Żeby tak twierdzić, należy się zapoznać najpierw z zasadą rozszerzalności metali, która wygląda w sposób następujący: - z powodu różnicy temperatury podczas pracy silnika, świeca i jej gwint metalowy jak i różnicy w jej rozszerzalności w stosunku do głowicy ( aluminium), zawsze będzie łatwej ją odkręcić bez obawy zniszczenia gwintu w głowicy niż to samo odkręcanie kiedy silnik jest zimny, jako końcowy praktyczny dowód, to fakt że większość przeprowadzanych napraw związanych z zerwaniem gwintu (wstawianie mosiężnej tulejki) miały miejsce w przypadku próby odkręcenia świecy dawno lub odkręcanej przy zimnym silniku. Znając różnicę rozszerzalności elementów metalowych do aluminium, tak jak w tym przypadku – należy zawsze jeżeli taka zachodzi potrzeba, wykręcać świecę na silniku ciepłym nie gorącym ale nigdy na silniku zimnym. krzysiek3490 napisał(a): A jeżeli paliwo leje się z gaźnika to przyczyna jest tylko jedna, nie domyka się ten zawór iglicowy, a to może mieć kilka przyczyn. Zostało to bardziej szczegółowo opisane wyżej z pokazaniem z jakiego powodu zaworek iglicowy się nie domyka. krzysiek3490 napisał(a): I pływaka nie ustawia się chyba w taki sposób, że patrzy się czy jest równoległy czy nie, tylko trzeba znać prawidłowy poziom paliwa w gaźniku, do jakiegoś znaku lub objętość. Użyta partykuła ,,chyba,, wskazuje na wątpliwość/ niepewność która w tym przypadku jest prawdziwa i można ją tyko potwierdzić i dodatkowo uzasadnić w sposób następujący. Rządzi podstawowa zasada w tym i wielu innych gaźnika: PZ19, PZ27, PZ30, VM22, VM26, pływak ustawia się równolegle do powierzchni górnej krawędzi gaźnika, takie ustawienie, to gwarancja prawidłowego poziomu paliwa w gaźniku be3z sugerowanego szukania ,, jakiegoś,, znaku lub szukania zapisu w ilości paliwa która powinna się znaleźć komorze gaźnika – oznacza to że sugerowana teza jest nie trafiona jako pewnik. Jeżeli powyższe wyjaśnienia nie są przekonywujące, pozostaje do wykorzystania podpowiedź – użytkownika krzysiek3490 ,, stukamy w gaźnik czymś,, i po temacie.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
krzysiek3490
Rejestracja: 17.01.2016 23:11 Posty: 102
Imię: Krzysiek
|
Wysłany: 23.01.2016 22:42
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
Napisałem na ciepłym silniku, ale chodziło mi o gorący, bo wiadomo jaki jest po pracy kilku minut. A z tym ustawieniem pływaka to u mnie się nie zgadza ta zasada. I u innych też może się nie zgadzać, bo to jest trochę bardziej skomplikowane, np. pływak może być równoległy, ale ta mała blaszka. która bezpośrednio dotyka do zaworu iglicowego może być podgięta do góry lub dołu i wtedy będzie duża różnica
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 24.01.2016 13:30
Re: Problem z gaźnikiem Quad 110 Chiński
krzysiek3490 napisał(a): A z tym ustawieniem pływaka to u mnie się nie zgadza ta zasada. Dlaczego się nie zgadza?. krzysiek3490 napisał(a): I u innych też może się nie zgadzać, Brak jakichkolwiek sygnałów żeby u innych też coś może się nie zgadzać, gdyby tak rzeczywiście było, na pewno pojawiły by się kolejne posty. krzysiek3490 napisał(a): bo to jest trochę bardziej skomplikowane, np. pływak może być równoległy, ale ta mała blaszka. która bezpośrednio dotyka do zaworu iglicowego może być podgięta do góry lub dołu i wtedy będzie duża różnica Bardzo proste ustawienie, tylko należy przeczytać jeszcze raz ze zrozumieniem obydwa punkty instrukcji są to punkt: ( b: i d:). Z opisu zawartego w obydwu punktach wynika wyraźnie, na poprawne ustawienie gaźnika w celu nie dopuszczenia do jego przelewania należy ustawić poprawny poziom pływak (omówiony powtórnie w ostatnim poście) który wykonuje się po przez podginanie do góry lub w dół wspomnianej wyżej blaszki. Ale to nie wszystko, (patrz pkt. d:) dop. autora, to ustawienie skoku pływaka i jego dopuszczalne maksymalne odchylenie 7mm, regulowane dodatkowo przez blaszkę numer ( 2) która także znajduje się przy mocowaniu pływaka oznaczona strzałką. krzysiek3490 napisał(a): i wtedy będzie duża różnica To stwierdzenie jest prawidłowe, ale wskazuje tylko na to że autor postu w ustawieniu posługuje się tylko jedną wspomniana blaszką numer ( 1) (góra/dół) nie wiedząco tym że jeszcze jest druga numer ( 2) podobna ale jakże bardzo ważna, dlatego uparcie twierdzi że zasada ustawienia pływaka u niego ,,się nie zgadza,,. Należy w tym miejscu mieć nadzieję że zostanie to w końcu zrozumiałe a co najważniejsze, przede wszystkim przekonywujące dla innych użytkowników forum.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|