Witam
Sprawa dotyczy quada 110, mianowicie jest problem ze znikającą kompresją. Jeździłem quadem i chodził dobrze do czasu aż nie złapał temperatury, ponieważ zaczął mulić i nie chciał wkręcać się na obroty. Po chwili postoju zauważyłem że paliwo leje się z filtra powietrza. Gaźnik eliminuję, jest nowy, pływak dobrze ustawiony, ponadto jak stoi to paliwo nie ucieka. Stąd też padło wstępne przypuszczenie na zawór ssący.
To quad na warsztat i jechana, kompresja dochodzi raz do 6, raz do 4 ogólnie jest zmienna. Sprawdziłem luzy zaworowe i ssący nie miał, mój błąd, moje niedopatrzenie. Ustawiłem jak należy, jednak kompresja nie powróciła na stałe, raz doszło do 8 bar, raz 4, a raz było 0, silnik lekko kręcił. Diagnoza wstępna - zawieszający się zawór ssący.
Demontaż silnika i cylinder, tłok i pierścienie OK, bo wszystko z rok temu było kupione nowe i mało jeździło. Nalałem benzyny i przez godzinę ubyło połowę komory spalania, tak wolno uciekało że nie udało mi się zdiagnozować przez który zawór. Po rozbiórce głowicy, grzybki zaworowe oraz gniazda wyglądają dobrze, natomiast gorzej wygląda trzonek zaworu ssącego, jest wytarty, a pod paznokciem czuć próg. Wydechowy wygląda dobrze. Czyli zawór ssący do wymiany bo przez to może się zawieszać. Nie wiem jak sprawdzić prowadnicę w głowicy, okiem tam zajrzeć ciężko. Sprawdziłem luz i tak:
- ssący ma w swojej prowadnicy większy luz niż wydechowy w swojej (logiczne ze względu na zużycie)
- wydechowy ma większy luz w prowadnicy ssącego niż w swojej, tutaj rodzi się pytanie: czy prowadnica ssącego powinna być z jakiegoś powodu luźniejsza czy jednak jest to zużycie prowadnicy. Stąd też ewentualnie kolejne pytanie, czy taki mały luz można zostawić i wymienić sam zawór czy jednak pozostawienie takiej sytuacji może powodować zacinanie się nowego zaworu.
Kolejne pytanie, czy ma ktoś dostęp do jakiś serwisówek albo nowych części, ponieważ zastanawia mnie jaką wysokość mają sprężyny zaworowe, zmierzyłem swoje i zew ma 35 mm, a wew 32 mm. Wg jednej z aukcji zewnętrzna powinna mieć 36, ale nie mam pewności czy gościu dobrze zmierzył.
I ostatnie pytanie, czy montował ktoś chłodnicę oleju, czy się sprawdza i jak wygląda sprawa z olejem, trzeba go nalać więcej czy wystarczy oryginalny poziom.
Która byłaby lepsza:
ta:
1.
http://allegro.pl/quad-atv-110-125cm3-romet-139-fmb-chlodnica-oleju-i6238366249.htmlczy ta:
2.
http://allegro.pl/quad-atv-110-125cm3-romet-139-fmb-chlodnica-oleju-i6452729881.html