Autor |
Wiadomość |
Walek661
Rejestracja: 11.08.2010 23:15 Posty: 12 Miejscowość: Rybnik
Quad: Suzuki LTR 450
|
Wysłany: 03.02.2014 20:25
Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Witam! Jak w temacie, robię remont w LTR-ce, ponieważ jakiś czas temu zaczęła sobie brać olej. Po rozebraniu i dokonaniu pomiarów okazało się, że pierścień olejowy był zapieczony i tłok jest na tyle zużyty, że jest do wymiany i w tej kwestii wszystko jest jasne. Mam natomiast mały problem z cylindrem. Według pomiarów: cylinder distortion 0.02 (service limit wg. manuala 0.05 mm), także tutaj jest ok. cylinder base 95.530 (standard wg. manuala 95.500-95.515 mm) I tutaj zaczyna się mój problem Czy ta różnica o 0.015 mm pozwala na wymianę samego tłoka i pozostawienie cylindra w takim stanie w jakim jest? Dzwoniłem do firmy zajmującej się renowacją silników. Tam poinformowano mnie, że jest możliwość wykonania honowania o setną część milimetra (w granicy nikasilu) i założenie nieco większego tłoka. Koszt takiego zabiegu to około 50 zł. Czy warto wykonać coś takiego, czy lepiej pozostawić cylinder tak jak jest? Proszę o pomoc -- dodano 03.02.2014 21:25 --Albo czy ktoś wie ile setnych części milimetra powinna najlepiej wynosić różnica pomiędzy tłokiem a cylindrem?
Ostatnio zmieniony przez Walek661, 03.02.2014 20:25, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Damiandg
Rejestracja: 03.07.2008 13:14 Posty: 2653 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Przy samej pustyni
Quad: Suzuki LTR 450
Poprzednie quady: Bashan 200 -> Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 05.02.2014 20:12
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Ja też właśnie dziś rozebrałem górę silnika i okazało się że mam dodatkowo korbę do roboty. Powie mi ktoś jakie są oznaczenia na tłoku fabrycznym bo nie wiem jakiego wsadził poprzedni właściciel.
|
|
|
|
Pablosito
Rejestracja: 06.10.2013 21:36 Posty: 201
Imię: Paweł
Quad: Kawasaki KFX 700
|
Wysłany: 05.02.2014 21:53
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Walek661 temat wygląda tak, że kupujesz tłok i dajesz cylinder na szlif wraz z tym tłokiem. Majster już będzie wiedział po pomiarze tłoka jaką średnice dać w cylindrze. Oczywiście wszystko pod warunkiem że zajmie się tym fachowiec. Przy tej okazji nie zaszkodzi wstawić większy tłok, ze zwiększonym stopniem sprężania. Parę koni mocy więcej na pewno Ci nie zaszkodzi. Np taki http://allegro.pl/tlok-wossner-8699d450-ltr450-pro-series-99-95mm-i3870299917.html
_________________ --- Monster with Yoshi double full exhaust & much more...
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 06.02.2014 07:31
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Odwrotnie pierwsze mierzymy cylinder a potem dobieramy tłok nigdy na odwrót
|
|
|
|
damianio
Rejestracja: 27.12.2013 13:59 Posty: 103 Miejscowość: Łuków
Quad: LTZ 400 K8
|
Wysłany: 07.02.2014 14:53
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
- jak jest nicasil to dobieramy tłok - jak tuleja to robimy szlif pod wymiar tloka
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 07.02.2014 15:56
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Jak jest Nicasil to tak samo mierzymy tuleje oczywiście w paru miejscach i jak jest równomiernie zużyta to pod ten pomiar dopasowujemy tłok jeżeli nie jest ruwnomiernie zużyta to ją szlifujemy honownicą tylko tyle żeby wyrównać i dobieramy tłok pod wymiar docelowy a jak jest tuleja to właściwie tak samo tyle że tutaj więcej możemy ściągnąć materiału
zawsze pierwsze mierzymy cylinder żeby wiedzieć ile musimy wyszlifować i jaki potem dobrać tłok często po pomiarach ślusarz wie na jaki wymiar będzie szlifował i każe kupić tłok żeby go dopasować podczas szlifowania (ale to niejest konieczne )
podsumowując nigdy nie kupujemy pierwsze tłoka bo skąd mamy wiedzieć jaki wymiar kupić skoro niewiemy jaki będzie szlif
|
|
|
|
Damiandg
Rejestracja: 03.07.2008 13:14 Posty: 2653 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Przy samej pustyni
Quad: Suzuki LTR 450
Poprzednie quady: Bashan 200 -> Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 15.02.2014 17:32
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Jak docieracie LTR? Zmieniam tylko tłok.
|
|
|
|
murzyn
Rejestracja: 25.05.2010 18:42 Posty: 227
Quad: ltr 450 k8
|
Wysłany: 15.02.2014 20:06
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
1 zbiornik na spokojnie 72% gazu apotem normalnie -- dodano 15.02.2014 21:05 --a tłoka nie docieram jak sam tylko
_________________ był banshee jest ltr k8
Ostatnio zmieniony przez murzyn 15.02.2014 20:06, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
Pablosito
Rejestracja: 06.10.2013 21:36 Posty: 201
Imię: Paweł
Quad: Kawasaki KFX 700
|
Wysłany: 16.02.2014 00:51
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
maniekitr napisał(a): nigdy nie kupujemy pierwsze tłoka bo skąd mamy wiedzieć jaki wymiar kupić skoro niewiemy jaki będzie szlif Miałem na myśli tuning i to, że warto przy okazji wymiany tłoka zmodyfikować stopień sprężania i jego rozmiar. Idąc dalej , jeśli chcemy zamontować tłok o większej średnicy, rozwiert cylindra i tak będzie konieczny. Korekta, którą zazwyczaj przyjmuje się na honowanie cylindra przy wymianie zużytego tłoka to jest zazwyczaj druga lub nawet trzecia cyfra po przecinku więc nie będzie problemu jeśli wybierzemy większy tłok z zapasem. A jeśli chodzi o zmierzenie cylka i przekalkulowanie rozmiaru tłoka jest to chyba oczywiste. Link do aukcji z tłokiem tuningowym, który wkleiłem jest o ponad 4 mm większy niż seria. Uważam, że zapewnia on bezpieczny margines i możemy kierować się tym wymiarem w przed przystąpieniem do honowania cylka. Moim zdaniem to rozsądna alternatywa -mieć więcej mocy -a koszt taki sam jak w przypadku zamontowania zwykłego tłoka.
_________________ --- Monster with Yoshi double full exhaust & much more...
|
|
|
|
Damiandg
Rejestracja: 03.07.2008 13:14 Posty: 2653 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Przy samej pustyni
Quad: Suzuki LTR 450
Poprzednie quady: Bashan 200 -> Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 17.02.2014 10:38
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
A co do wymiany oleju to 1 bak i wymiana czy dwa baki i wymiana? Jaki lać 10w40 czy 15w50 wszystko Motul V300?
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 19.02.2014 06:49
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
Na dotarcie spokojnie możesz zalać najtańszy mineralny olej, a po ok. dwóch zbiornikach docierania, już normalnie pół lub pełny syntetyk. ...marka to już inny (marketingowy ) temat.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
Damiandg
Rejestracja: 03.07.2008 13:14 Posty: 2653 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Przy samej pustyni
Quad: Suzuki LTR 450
Poprzednie quady: Bashan 200 -> Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 12.03.2014 20:47
Re: Remont LTR 450 Cylinder, Tłok
ok dzięki. Bo nie wiedziałem czy docierać jak w LTz ale widzę że tak samo.
-- dodano 12.03.2014 20:47 --
Dziś odpaliłem pierwszy raz quada po zrobieniu silnika i pojawił się problem. Po jakiś dwóch minutach kolanko przy wylocie z głowicy robi się czerwone. Przedtem tego nie było a po remoncie się pojawiło. Nie zmieniałem nic w układzie dolotowym i wydechowym. Czy zmiana tłoka może być powodem takiego czegoś i czy mogę śmigać z takim kolankiem czy raczej zawory po jakimś czasie będą do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez Damiandg, 12.03.2014 20:47, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|