Regulamin jasno to określa:
Regulamin PPP napisał(a):
Start na trasę w klasie ATV odbywa się w Teamach. Tworzenie Teamów ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników poruszających się po ekstremalnej trasie. Team stanowi 2 kierowców na 2 quadach. Dopuszcza się teamy 3-osobowe na 3 quadach.
Regulamin PMP napisał(a):
Start na trasę odbywa się w Teamach. Tworzenie Teamów ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników poruszających się po ekstremalnej trasie. Team stanowi 2 kierowców na 2 quadach.
Rozważania, dlaczego start nie odbywa się indywidualnie przewijają się w dyskusjach od wielu lat. Zasada jazdy zespołowej od początku istnienia PPP była jedyną akceptowaną przez PZM, jako czynnik zwiększający bezpieczeństwo zawodników. Testowaliśmy system satelitarny, stosowany w rajdach Baja, aby sprawdzić czy może on zostać zastosowany do monitorowania uczestników w razie zagrożenia życia. Pomijając aspekt kosztów wynajmu, system ten niestety nie spełnił naszych kryteriów dla potrzeb rajdów przeprawowych ponieważ został stworzony do imprez, w których pojazd jest cały czas w ruchu i każde zatrzymanie powoduje włączenie się żółtej lampki i włączenie alarmu, a w konsekwencji wysyłanie służb medycznych. Taki pojazd stojący w bezruchu w chwili pokonywania przeszkody natychmiast wyświetla się w systemie. Także przemieszczanie się w lesie na wyciągarce powoduje włączenie alarmu ostrzegawczego. W naszych testach, zaraz po starcie odcinka. paliły się wszystkie ostrzeżenia. Poważną wadą tego systemu jest również to, że często gubi sygnał.
Od początku istnienia PPP, jazda zespołowa, poza aspektem bezpieczeństwa, miała w sobie także inną, ważną dla nas wartość. Jazda zespołowa uczy współpracy, a także sprzyja dzieleniu się umiejętnościami i doświadczeniem.
Przyjęta zasada jazdy w Teamie i podziału punktów pozwala na pewną swobodę. Nie każdy Team może być w pełnym składzie przez cały sezon i dlatego rozwiązaniem tego problemu jest podział punktów na każdej rundzie na członków zespołu.
Regulamin reguluje także zgłaszane przez zawodników przypadki nieuczciwej jazdy, polegającej na tym, że jeden lub kilku zawodników pracowało na wynik drugiego. Mamy nadzieję, ze nowy zapis w regulaminie wyeliminuje ten proceder.
Regulamin w aktualnej formie będzie uzupełniony jeszcze o katalog punktów karnych lub bonusów w zależności od tego jak zakończą się prace nad programem do obliczania wyników.
Waldo napisał(a):
Jeżeli zawodnicy teamu jadą razem i zdobywają tę samą ilość punktów to zdobywają miejsce ex-aequo?
Tak.
Regulamin napisał(a):
4. Zasady zdobywania punktów do klasyfikacji:
- Elektroniczne Punkty Kontrolne (EPK), zaliczone prawidłowo przez zawodnika (zarejestrowane w jego Rejestratorze Seven Guard (RSG)) zostają naliczone dla Teamu, w którym zawodnik został zgłoszony do udziału. Suma punktów zdobytych przez uczestników Teamu zostaje podzielona przez dwa lub trzy (stosownie do ilości członków Teamu) i te punkty zostają zaliczone zawodnikowi do klasyfikacji danego rajdu.
- Czas zaliczony każdemu z zawodników tworzących Team stanowi czas przebywania na trasie zawodnika, który był na niej dłużej.
- Jeżeli jeden z zawodników Teamu przekroczy limit czasu dla danego etapu konsekwencje według pkt 19.1 ponosi także Team-partner.
- Jeżeli zawody są podzielone na 2 etapy (noc-dzień), to każdy z tych etapów jest punktowany oddzielnie i do klasyfikacji rajdu zlicza się wyniki sumaryczne za 2 etapy i one stanowią o zajętym miejscu i ilości punktów zdobytych przez zawodnika w klasyfikacji rajdu.
- Jeśli okaże się, że dwóch lub więcej zawodników ma tę samą liczbę zdobytych punktów, wówczas o zwycięstwie zadecyduje najkrótszy czas przebywania na trasie (nie dotyczy zawodników startujących w jednym Teamie).
Waldo napisał(a):
Niestety regulamin nie reguluje sytuacji, że team się świadomie rozdziela i zdobywa pieczątki samodzielnie.
Czekamy na odpowiedź czy będzie możliwość sprawdzania tego za pomocą danych zapisanych w systemie.
VEEGO napisał(a):
Co w sytuacji gdy zepsuje się jeden członek teamu rozdzielą się uszkodzony zjedzie do bazy, quad klinika go naprawi i wróci na trasę?
Czy w ogóle będzie możliwy start indywidualny?
Tak. Po naprawie wraca na trasę. Informację o strefie serwisowej podam wkrótce.
W przypadku rezygnacji z dalszej jazdy z powodów technicznych lub zdrowotnych:
Regulamin napisał(a):
Pkt. 3.1. W przypadku rezygnacji z dalszej jazdy przez jednego z członków Teamu, ten który może kontynuować jazdę, może zdobywać punkty dla Teamu, ale ze względów bezpieczeństwa zaleca się dołączenie do innego Teamu.
W przypadku konieczności rezygnacji z dalszej jazdy z powodów technicznych lub zdrowotnych, zawodnik powinien natychmiast powiadomić organizatora o rezygnacji i niezwłocznie wrócić do parku maszyn celem zdania Rejestratora Seven Guard (RSG) sędziemu i wstawienia pojazdu do parku maszyn.
Jeżeli nie jest możliwe dostarczenie pojazdu do parku maszyn, sędzia po kontakcie telefonicznym notuje godzinę rezygnacji i od tego momentu zawodnik nie uczestniczy w rywalizacji Teamu. W rundach, gdzie jest to możliwe, Organizator w czasie odprawy poda miejsce (lub miejsca) ewakuacyjne, gdzie będzie możliwy odbiór Rejestratora Seven Guard (RSG) przez sędziego.