Tak więc na wstępie, chciałem zrobić stelaż z racji że czasami zdarza się przegiąć z pionem a oryginalne orurowanie z Bashana okazało się z papieru, z drugiej strony nie chciałem psuć estetyki więc postanowiłem połaczyć stelaż z elemantami Quada co dało całkiem fajny efekt więc postanowiłem podzielić się nim z wami
Co będziemy potrzebować?
- płaskownik: długość 150cm szerokość 3,9cm grubość: 0,8cm
- spawarka
-kółka z rolek z wyciągniętymi łożyskami
-szlifierka kontowa
-miara
-stary stelaż
-Opcjonalnie czarny matowy spray
1.tak więc pierwszym krokiem będzie wymontowanie starego stelaża.
2. Z płaskownika tniemy 2 kawałki o długości 40cm i wiercimy w nich dziury tak by pasowały do otworów w których zamontowany był stary stelaż i przykręcamy je (nie podaję rozmiarów bo mogą się różnić). końcówki obcinamy tak by krawędź płaskownika była pionowo do podłoża tak jak na poniższym obrazku:
3. Krokiem numer 3 będzie obcięcie płaskownika nr 3 o długości 26cm pamiętamy że rozmiary mogą delikatnie odbiegać od tych które podałem więc mierzymy dokładnie ile potrzebujemy i możemy delikatnie przyspawać do wcześniej przykręconych płaskowników. Obcinamy mocowanie tłumika ze starego stelaża i wstawiamy go na prawy płaskownik tak by pasował do tłumika
4.obcinamy płaskownik nr 4. o długości 24cm i wiercimy w nim dwie dziury o rozstawie 5cm, tak więc wyznaczamy środek (12cm) i wiercimy dziury 2,5cm od środka w każdą stronę będą to dzióry na światło stopu. Płaskownik wstawiamy mniej więcej na wysokości rurki do której przykręcony jest tłumik. gdy oba płaskowniki mamy złapane, ściągamy stelaż i zalewamy wszystko ładnie spawarką ( nie spawamy na gotowo na Quadzie bo możemy popalić plastiki)
5. Gdy mamy wszystko przyspawane tak jak należy wkręcamy stelaż z powrotem. Bierzemy metalowy pręt o długości 36cm, musimy do jednej strony przyspawać podkładkę która będzie większa od pręta tak by kółko z rolek nie zjechało. wkładamy dwa kółka i od drugiej strony możemy już przyspawać drugą nakrętkę. Po całej tej operacji możemy przyspawać gotowy pręt do stelaża.
6 Krokiem 6 jest obciącie łapek z kierunkowskazów i wstawienie ich do nowego stelaża, tutaj wstawiamy je według uznania, jednak polecam jak najbliżej błotników by ich nie zerwać
Tak wygląda wstępnie nasz stelaż
7. Przy tak grubym płaskowniku śrubki z lampy stopu są za krótkie więc trzeba zamienić ję na dłuższe w tym celu rozrkęcamy lampę, wkładamy dłuższe śrubki i składamy wszystko do kupy
Polecam dac na tyle długie śruby by między lampę a stelaż nałożyć na śrubki większe nakrętki które posłużą za podkładki by nie zakleszczyć kabla który pójdzie z tyłu.
8. Malujemy stelaż i przykręcamy kierunkowskazy oraz światło stopu. po tym wszystkim powinno to wyglądać tak:
No i efekt końcowy zakładamy na Bażanta i cieszymy się stelażem:D
Ps. Przed malowaniem najlepiej wytestować czy spawy nie popękają, u mnie wszystko działa wyśmiennicie