Witam
Przedstawię jak zdemontować sprzęgło w silnikach 50-180cc i innych podobnych konstrukcyjnie sprzętach.
1. Należy spuścić olej z silnika (jeżeli nie chcemy spuszczać oleju z silnika to przewracamy moto na bok tak aby wałek kopniaka sterczał w kierunku ,,Najwyższego")
2. Odkręcamy kopajkę, odczepiamy linkę sprzęgła i odkręcamy boczny dekiel silnika i uzyskujemy widok taki jak na foto.(to jest akurat sprzęgło z łożyskiem nitowanym, natomiast większość ma łożyska przykręcane na 4 śrubki)
3. Rozwiercamy 4 nity od koszyczka z łożyskiem sprzęgła (lub odkręcamy 4 śrubki zależy od wersji sprzęgła) i ściągany ten koszyczek razem z łożyskiem.
4. Odginamy ząbek zabezpieczający nakrętkę przed odkręceniem
5. Odkręcamy nakrętkę za pomocą specjalnego klucza lub jak ja to robiłem za pomocą śrubokrętu i młotka (gwint jest normalny prawy)
6. Ściągamy podkładkę zwykłą i ząbkowaną,
7. Ściągamy sprzęgło z wału korbowego
8. Za pomocą ścisków stolarskich skręcamy tarcze jak na foto, ułatwi to nam zdjęcie zabezpieczenia okładzin
9. Po zdjęciu zabezpieczenia odkręcamy ściski stolarskie i można wyciągać okładziny
Składanie sprzęgła odbywa się w odwrotny sposób z dodatkowymi elementami:
1. Ważne oby wypustki okładzin sprzęgłowych
pokrywały się po złożeniu sprzęgła i naszło nam ono na element przedstawiony na foto
2. Zakładanie tłumików drgań na złożonym sprzęgle
2. Nitowanie koszyczka z łożyskiem
Sądzę że może komuś się przyda przynajmniej foto poglądowe.
Pozdrawiam i miłego grzebania przy serduszkach.