Witam wszystkich i tak padło na mnie z tym nieszczęsnym actuatorem
więc zmuszony byłem przerobić go na manuala ale
no właśnie wpadłem na pomysł przerobić go na elektryczny i póki co działa. A teraz do rzeczy co będzie nam potrzebne (koszt waha się od 20 do 30zł w zależności od sklepu gdzie będziemy kupować części zawsze mniej niż 700zł za actuator)
przełącznik (jak na zdjęciu nr1)
Wyłącznik krańcowy 6A 125/250VAC albo podobny(służy do rozłączania napięcia)
I ok 3-4 metry kabla głośnikowego ja mam 0,25
Bezpiecznik i pudełko do bezpiecznika (u mnie go nie zobaczycie bo robiłem jeszcze elektrykę do migaczy i klaksonu i podłączyłem go pod to)
I jakaś lutownica transformatorowa i opaski termokurczliwe dla izolowania
I pręcik albo gwóźdź dł ok 3-4mm i grubości 2mm
A więc zaczynajmy przeróbkę:
acha czas pracy powiedzmy 4godz zależy od umiejętności
Tu macie przełącznik chyba kołyskowy bo on zmienia polaryzację i jak powinno być podłączone wszystko
1-prąd od aku
2-napęd na 2x4
3-napęd na 4x4
A tu są te przerywacze których ja użyłem
A tu sam actualor wybebeszacie go całego, zębatki(pamiętajcie jak są montowane) i potencjometr( jest do wyrzucenia ) i najpierw przylutujecie do przerywników 2 kable po ok 5cm. Następnie od silniczka odlutowujecie kabel czerwony i w to miejsce przylutowujecie kabel niebieski (te dwa kable czarny i niebieski które są teraz przy silniczku to są kable w których idzie „-„ )następnie po jednym z kabli (czerwony do jednego i brązowy do drugiego przekaźnika przylutowujecie tu płynie „+”) i teraz od jednego przekaźnika puszczacie kabel do niebieskiego kabla przy silniczku i od drugiego przekaźnika puszczacie kabel do czarnego kabla przy silniczku. Teraz już możecie przykleić te przerywacze tak jak są przyklejone na zdjęciu. Pamiętajcie że blaszki od przerywaczy muszą być schowane tak ok 2mm od obudowy (patrz zdjęcia)
Po przyklejeniu tych przerywaczy musicie ustawić tą część metalową na środku tak jak jest na zdjęciu nr 1. (1 to rozłączony napęd a 2 to załączony napęd). Następnie skręcacie wszystko do kupy ale bez zębatek i zaznaczacie w których miejscach są przerywacze. I teraz wyznaczacie sieczną/środek pomiędzy tymi punktami które zaznaczyliście i tam przyklejacie pręcik dł. ok 3/4mm i gr. 2mm(zdjęcie nr. 2,3 i 4), ja zrobiłem to POXIPOL-em. Dobrze jest tu poświęcić troszkę uwagi i czasu na ustawianie, zaznaczanie i przyklejanie tego pręcika
Teraz czas sprawdzić wszystko a najlepiej przed złożeniem wszystkiego zobaczyć który przerywacz jest odpowiedzialny za zapinanie i rozpinanie napędu. Jak już to wiecie składacie wszystko do kupy i zaczynacie się bawić bez montażu do mostu. !!! najważniejsze jest to aby ten klocek który zapina i rozpina napęd był w tych miejscach co pokazałem na zdjęciu(a więc skrajnie musi się zatrzymywać raz z prawej strony i raz z lewej)
U mnie to wyszło tak po zmontowaniu wszystkiego na gotowo i nie widać aby coś było robione
Jeśli macie jakieś pytania wątpliwości bo starałem się Wam to opisać jak tylko mogłem ale jak coś to śmiało piszcie pytajcie kto pyta nie błądzi
czas pracy podałem orientacyjny bo ja siedziałem przy tym całe 2 dni ale myślałem przy tym kombinowałem udoskonalałem aby było to jak najlepsze i udało mi się osiągnąć to co chciałem
przepraszam bardzo ale wszelkie prawa są zastrzeżone kopiowanie itp. na inne strony internetowe bądź fora bez mojej zgody, zbyt długo się pociłem nad tym ustrojstwem aby ktoś inny sobie kopiował i wklejał gdzie tylko popadnie. Dla ATV POLSKA krystiano85
Pozdrawiam