REGULACJA GAŹNIKA PZ27* należy zwrócić uwagę czy dotychczas zamontowany kolektor ssący, izolator ebonitowy i uszczelka posiadają średnicę wewnętrzną Ø 27;
Demontujemy pokrywę komory pływakowej;
* zgodnie z zaleceniami producenta w gaźniku należy ustawić następujące parametry:
- skok pływaka
7 mm;
- poziom pływaka (równoległy do korpusu gaźnika);
- śrubka regulacji składu mieszanki (2) wykręcona wstępnie
1.5 obrotu;
- iglica –
III rowek od dołu;
- są to wszystkie parametry niezbędne
tylko do odpalenia silnika.
* włączamy ssanie, odpalamy silnik, niech popracuje sobie na wolnych obrotach około 5 min. żeby nabrał jako takiej temp., można podnieść mu obroty na przepustnicy śrubka z boku (na zdjęciu
1);
* po zagrzaniu, gasimy silnik i wykręcamy świecę ( najlepiej żeby była nowa NGK – DR8EA, D7EA i oglądamy jaki ma kolor, (jasny, b. jasny) mieszanka zbyt uboga, po ponowny odpaleniu silnika należy wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki (
2);
* jeżeli wykręcona świeca będzie (czarna - wilgotna) mieszanka za bogata; należy wkręcać śrubkę reg. składu mieszanki (2)
* opcja trzecia raczej b. rzadka jeżeli po wykręceniu świeca ma kolor (brązowy-jasnobrązowy)skład mieszanki jest prawidłowy.
* na ewentualne pytanie, ile w obydwu przypadkach, za bogata lub za uboga należy wkręcać lub wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki – trzymamy się zasady jak najniższe obroty na przepustnicy(1), jak najwyższe za pomocą śrubki reg. składu mieszanki (2) .
http://imageshack.com/a/img850/6435/iodc.jpg