ATV Polska
A A A

Historia marki Suzuki

Piotrekkk888 09.09.2008
Firma powstała w 1920 roku. Jest znanym producentem samochodów i motocykli. SMC produkuje również silniki elektryczne, generatory prądotwórcze, pompy wodne silniki zaburtowe, instrumenty medyczne. Obecnie (od 2000 roku) kierowana jest przez Osamu Suzuki, kolejnego przedstawiciela rodziny Suzuki. Główna siedziba mieści się w Hamamatsu, Shizuoka w Japonii.


[b]1983 Suzuki LT 125[/b]
Historia czterokołowców zaczęła się w Suzuki w 1983 roku.Suzuki LT125, pierwszy 4 kołowy ATV błyskawicznie podbił serca użytkowników i stał się pionierem nowej kategorii pojazdów.


[b]Suzuki LT50[/b]
Zaprezentowany w 1984 roku mniejszy brat LT125.

[b]Suzuki LT250R[/b]
W 1985 roku Suzuki wprowadziło model LT250R.Dwusuwowy silnik chłodzony był cieczą.Modele 85-86 były oferowane z 5 biegową manualną skrzynią, a 87-92 z 6 biegową.Model przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników.Quada uruchamiało się z 'kopa' kickstarterem.Quadem dominował w zawodach między innymi Gary Denton .

[b]1985 Suzuki LT 230[/b]
Quada wyposażono w silnik o pojemności 230 centymetrów.Oferowany był w wersjach:
[b]230S 1985-88 230 FG 1985-87 LT230G 1985-87 [/b]

[b]1985 Suzuki LT 250[/b]
Większy brat LT 230 wyposażony w 4 suwowy silnik o pojemności 250 centymetrów.Napęd przekazywany na tylną oś za pomocą 5 biegowej skrzyni.

[b]1987 Suzuki LT 300[/b]
Model z silnikiem czterosuwowym o pojemności 280 centymetrów.Quad używany zarówno do zabawy jak i pracy, stąd obecność bagażników z przodu i z tyłu, w niektórych modelach.

[b]1987 Suzuki LT 300 4-WD i LT 250 4-WD[/b]
Zaprezentowano także bardziej dojrzałe LT 300 i LT 250 w wersji ze stałym napędem na 4 koła.

[b]1987 Suzuki LT 80[/b]
Suzuki zaprezentowało jeden z najmniejszych modeli w swojej ofercie o pojemności silnika 80 centymetrów w 1987roku.

[b]1987 Suzuki LT 500R[/b]
Suzuki LTR 500 znane jako Quadzilla- wyposażona w dwusuwowy silnik o pojemności 449.5, chłodzony cieczą i systemem Suzuki Automatic Exhaust Control.Napęd przenoszony na koła tylne za pomocą manualnej 5 biegowej skrzyni.W tamtych czasach był to najbardziej agresywny quad.

[b]1991 suzuki LTF 160[/b]
162 kilogramowy quad był wyposażony w czterosuwowy silnik o pojemności 158 centymetrów, który napędzał koła tylne za pomocą 5 biegowej skrzyni z wstecznym.Zbiornik paliwa mieścił ok. 2.2 galona(8.5 litrów).

[b]Suzuki LT-F 4 WDX[/b]
Kiedy zaprezentowano pierwszego Kingquada w 1991 był jednym z najbardziej zaawansowanych quadów użytkowych.Miał wiele rewolucyjnych rozwiązań jak na tamte czasy między innymi:niezależne zawieszenie (IRS), blokada przedniego dyferencjału, z przełożeniami szybkimi, wolnymi i super wolnymi, dającymi możliwość wyboru jednego z 35 przełożeń.Nawet bez super mocnego silnika o dużej średnicy cylindra, oryginalny KingQuad Suzuki zapewniał taki poziom komfortu jazdy i własności użytkowych jaki nadal budzi szacunek.

[b]1999 suzuki LTF 300[/b]
Quad wyposażony w czterosuwowy, jednocylindrowy silnik.Zawieszenie z amortyzatorami o tłumieniu olejowym i 5 biegowa skrzynia+wsteczny.

[b]1999 Suzuki LTF 250F[/b]
W roku 1999 zaprezentowano model LTF o pojemności 250 ccm.

[b]1999 Suzuki LTA 500[/b]
LTA wprowadzono w 1999 roku jako quadmastera.Quada napędzał niskoobrotowy, czterosuwowy silnik o pojemności 493 centymetrów.Quad miał starter elektryczny i ręczny.Dzięki dużemu zapasowi mocy używano go także jako woła roboczego.

[b]2002 Suzuki LTA 400[/b]
Suzuki wprowadziło nowy model Eiger w dwóch wersjach: [b]Eiger automatic 4x4 (LTA 400F)[/b]
z automatyczną przekładnią CVT. [b]Eiger (LTF 400F)[/b] z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów i wstecznym. Reprezentował quady użytkowe średniej wielkości.Przekładnia QuadMatic upraszczała prowadzenie pojazdu i zapewniała możliwość hamowania silnikiem podczas jazdy z górki bez wciśniętej dźwigni gazu. Dwustopniowy reduktor dodatkowo udogadniał jazdę

[b]2002 Suzuki LTA 500F[/b]
Znany jako Vinson.Miał jednocylindrowy 493 centymetrowy silnik o wysokiej kompresji, chłodzony cieczą, mokrą miską olejową.Wyposażony w system redukcji wibracji.

[b]2002 Suzuki LTF 250[/b]
W 2002 roku wprowadzono Ozarka z silnikiem o pojemności 246 centymetrów.Służył zarówno do pracy jak i zabawy.Nazwa pochodzi od góry Ozark w Arkanas.

[b]2003 Suzuki LTZ 400 :D[/b]
Z 400 był zupełnie nową sportową maszyną.Posiadał zawieszenie z amortyzatorami o długim skoku.Mocny silnik i pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów+wsteczny i wszystko to w lekkim opakowaniu, bo zaledwie 169 kg.Silnik Z400 to jednocylindrowy, czterosuw o pojemności 398 centymetrów chłodzony cieczą, DOHC.Quad wyposażony w gaźnik Mikuni 36 mm.

[b]2006 Suzuki LTR 450[/b]
Suzuki w 2006 roku wprowadziło quada o agresywnej stylistyce i dużym zapasie mocy.Quad ten przeznaczony na tor reklamowany jako Race Ready(przygotowany do zawodów).Quad ma 5 biegową skrzynię, wtrysk paliwa i szerokie zawieszenie z amortyzatorami o długim skoku.W 2006 roku całkowicie zdeklasował konkurencję.

[b]2006 Suzuki Kingquad 700[/b]
Duża średnica cylindra ułatwia temu czterosuwowi rozwinięcie wspaniałego momentu obrotowego, szczególnie w przedziale od niskich do średnich prędkości obrotowych. Duża moc silnika przy niskich prędkościach, dobra "zrywność" i przyspieszanie.Quad ten ponadto jest zaopatrzony we wtrysk paliwa.

[b]2006 Suzuki LTZ 250[/b]
Mniejszy brat LTZ 400.Pojemność to 246 centymetrów, SOHC, chłodzony powietrzem i w miarę dobre osiągi:17.5 KM i 20 NM momentu obrotowego.

[b]2007 Suzuki Kingquad 450[/b]
Najmniejszy Kingquad.Zaprezentowany w 2007 roku.Wyposażony w 4 suwowy silnik o pojemności 454 centymetrów, chłodzony cieczą, SOHC, skrzynia automatyczna 2x4, 4x4, 4x4 z blokadą mechanizmu różnicowego.

[b]2007 Suzuki LTZ 50[/b]
Przeznaczony dla najmniejszych LTZ 50 ma 4 suwowy, jednocylindrowy silnik, OHV.Pojemność 49 centymetrów zapewnia 2.2 KM i 1.6 NM momentu obrotowego.Niska waga 79 kilogramów.

2007 Suzuki LTZ 90
LTZ 90 ma 4 suwowy, jednocylindrowy silnik, SOHC.Pojemność 90 centymetrów zapewnia 5.8 KM i 6.3 NM momentu obrotowego.



Autorem tekstu jest Piotrekkk888
Źródło: [l=http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=13042] Forum ATV Polska[/l]