ATV Polska
A A A

Nowości w świecie ATV! CECTEK – QUADRIFT 500EFI i GLADIATOR 500EFI

Artykuł sponsorowany 17.06.2008
CECTEK – QUADRIFT 500EFI i GLADIATOR 500EFI, z tym będzie się wkrótce kojarzyła marka CECTEK ( czytaj: zektek ) w Polsce i Europie. CECTEK specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży silników samochodowych znanych marek samochodowych. Firma zajmuje się również w wytwarzaniem komponentów do samochodów typu off-road. W chwili obecnej firma CECTEK rozpoczęła ekspansję w kierunku europejskiego rynku quadów. Jej dwa nowe produkty otwierają nowy etap w rozwoju firmy istniejącej na rynku motoryzacyjnym już od 1995r.

Pojazdy projektowane i wytwarzane są w Tajwanie. Silniki obu quadów współpracują ze skrzynią CVT, która produkowana jest w Kanadzie. Charakterystyka pracy tejże skrzyni oraz silnika różni się w zależności od tego, czy jest to QUADRIFT - skierowany na drogę, czy też GLADIATOR, przeznaczony do jazdy terenowej. Oba modele różni inna charakterystyka momentu obrotowego, charakterystyka mocy silnika i chwili, w której osiąga on swoja maksymalną moc. Wszystko, a więc również zawieszenie, hamulce jest zestrojone tak, aby jak najlepiej sprawdzało się w przypisanych do danego pojazdu zadaniach codziennych.

QUADRIFT - Ci którzy jeździli nawet bardzo mocnymi quadami przeprawowymi po drodze asfaltowej będą urzeczeni różnicą w prowadzeniu po drodze quada QUADRIFT. QUADRIFT daje jeszcze jedną niesamowitą, do tej pory niedostępną, jazdę przypominającą szutrowe odcinki specjalne w wykonaniu samochodów WRC. Wystarczy zmienić opony na bardziej miękkie, i można fajnie bawić się szalejąc po drogach szutrowych, przy czym pojazd odwdzięczy ci się za dobrą zabawę stabilnością znaną w autach sportowych.Również jego moc pozwala na bardzo wiele i pozytywnie zaskakuje. Przyspieszenie od 0-70km/h trwa zaledwie 5,2sek. Jego prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 120km /h.

Najważniejsze właściwości QUADRIFT:
Napęd: Niski środek ciężkości, potężny i niezawodny silnik o pojemności 500 cc chłodzony cieczą. Zintegrowana skrzynia biegów z opcją parkowania, luzu, podwójnego zakresu Hi-Lo i wsteczną. Napęd zębaty stabilizatora wału korbowego i specjalnie zaprojektowane osadzenie silnika z redukcją wibracji.
Zespół napędowy: Bezobsługowe nieodśrodkowe sprzęgło w systemie CVT z funkcją hamowania silnikiem. Dwupozycyjny system przenoszenia driftu umożliwia przełączenie tylnego dyferencjału z funkcji ograniczonego uślizgu (Limited-slip) na zablokowanie driftu (locked drifting).
Podwozie: System ultra bezpiecznego podwozia (UCS) zaprojektowany z myślą o osiągnięciu idealnych możliwości manewrowania na drodze oraz maksymalnego bezpieczeństwa. Całkowicie niezależne zawieszenie czterokołowe wraz ze swobodnymi regulowanymi pod obciążeniem amortyzatorami.
Koła: Aluminiowe niskoprofilowane opony szosowe dla dobrego zachowania na drodze.
Hamulce: Podwójnie większa średnica przedniej (200mm) i tylnej tarczy hamulca.
Prędkościomierz: Panel z instrumentami wyścigowymi z wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD. obr/min/prędkość/h odometr/przebyta droga/czas/paliwo woda temp/cis. oleju/pozycje przemieszczenia/światło tylne: wskaźnik pomarańczowy/ silna wiązka światła/błysk nadobroty silnika/Diff. locked.
0-70km/h : 5.2 sek. 0-400m : 18.5 sek.



GLADIATOR również nie pozostaje daleko w tyle, jeżeli chodzi o dane techniczne, jednak wykorzystanie jego mocy jest zupełnie inne. GLADIATOR jest nieoswojony. Wyrywa się do przodu i jego charakterystyka odpowiada terenowi, w jakim powinno się go okiełznywać. Dla tych, którzy kochają wjeżdżać tam gdzie teoretycznie się nie da lub nie powinno, polecamy wersję GLADIATOR.

Najważniejsze właściwości GLADIATORA:

Napęd: Potężny i niezawodny silnik o pojemności 500 cc z Elektronicznym Wtryskiem Paliwa i chłodzeniem cieczą. Z silnikiem ze zintegrowaną skrzynią biegów z opcją parkowania, luzu, podwójnego zakresu Hi-Lo i wsteczną, napęd typu 2WD/4WD. Napęd zębaty stabilizatora wału korbowego i specjalnie zaprojektowane osadzenie silnika z redukcją wibracji.
Zespół napędowy: Bezobsługowe nieodśrodkowe sprzęgło w systemie CVT z funkcją hamowania silnikiem. System czterodrogowego selektora napędu (FDS) umożliwia przejście z napędu 2WD na napęd 2WD/ Diff Lock i na 4WD to 4WD/ Diff Lock.
Podwozie: System ultra bezpiecznego podwozia (UCS) specjalnie zaprojektowanego do przemieszczania się w terenie. Całkowicie niezależne zawieszenie czterokołowe wraz ze swobodnymi regulowanymi pod obciążeniem amortyzatorami.
Hamulce: Podwójnie większa średnica przedniej (200mm) i tylnej tarczy hamulca.
Prędkościomierz: Panel z instrumentami wyścigowymi z wielofunkcyjnym wyświetlaczem. obr/min/prędkość/h odometr/przebyta droga/czas/paliwo woda temp/cis. oleju/pozycje przemieszczenia/światło tylne: wskaźnik pomarańczowy/ silna wiązka światła/błysk nadobroty silnika/4WD/Diff. locked.
0-70km/g : 6.15 sec. 0-400m : 20.7 sec.

Zapraszamy do galerii zdjęć na stronie [l=http://www.cectek.com.pl/]www.cectek.com.pl [/l]


Cectek jest partnerem [l=http://www.atvpolska.pl/index.php?s=imprezy&type=details&id=256] Przeprawowego Pucharu ATV Polska[/l], fundatorem następujących nagród:

- Bonu wartości 5000 PLN do wykorzystania przy zakupie nowego Quada CECTEK w sieci dealerskiej CECTEK dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej klasy ATV EXTREME

- Bonu wartości 2000 PLN do wykorzystania przy zakupie nowego Quada CECTEK w sieci dealerskiej CECTEK dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej klasy ATV FUN"


Informacje ogólne - dane fabryczne
Marka Cectek Cectek
Model Quadrift 500EFI Gladiator 500EFI

Silnik
Pojemność 500cc 500cc
Chłodzenie Ciecz Ciecz
Pojemność zbiornika paliwa 19 litrów 19 litrów

Wymiary
Długość 2158 mm 2158 mm
Szerokość 1310 mm 1310 mm
Wysokość 1101 mm 1205 mm
Wysokość kanapy 776 mm 880 mm
Rozstaw osi 1280 mm 1280 mm
Prześwit 137 mm 260 mm
Waga 310 kg 330 kg

Zawieszenie
Przedni Niezależny, podwójne ramię A,ciągłe ustawienie przed obciążeniem. Opcja: regulowany olejow/gazowy amortyzator, ciągłe ustawienia przed obciążeniem. Zawieszenie w ruchu / podczas jazdy (przód) 102mm Niezależny, podwójne ramię A,ciągłe ustawienie przed obciążeniem. Opcja: regulowany olejow/gazowy amortyzator, ciągłe ustawienia przed obciążeniem. Zawieszenie w ruchu / podczas jazdy (przód) 106mm
Tylne Niezależny, podwójne ramię A, ciągłe ustawieinia przed obciążeniem, stabilizator. Opcja: regulowany olejow/gazowy amortyzator, ciągle ustawienia przed obciążeniem. Zawieszenie w ruchu, podczas jazdy (tył) 102 mm Niezależny, podwójne ramię A, ciągłe ustawieinia przed obciążeniem, stabilizator. Opcja: regulowany olejow/gazowy amortyzator, ciągle ustawienia przed obciążeniem. Zawieszenie w ruchu, podczas jazdy (tył) 180 mm

Hamulec
Przedni Podwójna tarcza hydrauliczna (O.D. 250mm) Podwójna tarcza hydrauliczna (O.D. 200mm)
Tylny Podwójna tarcza hydrauliczna Podwójna tarcza hydrauliczna

Opony
Przednia 195/45R15 AT 25x8-12
Tylna 215/40R16 AT 25x10-12

Udźwig
Uciąg 450 kg 450 kg

Obciążenie maksymalne
Obciążenie bagażnika przód max 40 kg 40 kg
Obciążenie bagażnika tył max 80 kg 80 kg