ATV Polska
A A A

Powrót KingQuada

Arek Kwiecień "Giełda Samochodowa" 04.10.2004
Potężny silnik o pojemności 695 ccm z elektronicznym wtryskiem paliwa, automatyczny napęd 4x4 z reduktorem i w pełni niezależne zawieszenie to główne walory nowego quada Suzuki - modelu KingQuad 700. Pojazd ten jest kontynuatorem produkowanej w latach 90., legendarnej już serii modelów KingQuad.

KingQuad 700 - wbrew pozorom - ma niewiele wspólnego z dotychczas produkowanym przez Suzuki modelem Twin Peaks 700. Podstawową różnicą jest jego zupełnie nowy silnik, którego konstrukcję wzorowano na wyczynowych jednostkach motocyklowych serii GSX-R. Model ten - co jest rzadkością u quadów - posiada elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Jest to jednostka jednocylindrowa, czterosuwowa, z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy.
Napęd w KingQuadzie jest przekazywany na cztery koła (w trybach 4x2 lub 4x4) za pomocą automatycznej przekładni QuadMatic. Ponadto kierowca ma możliwość zablokowania przedniego mechanizmu różnicowego (tylko w trybie 4x4), a także wyboru systemu pracy przekładni (na wzór reduktora: tryb wysoki lub niski).
Pojazd poza tym wyposażony jest w całkowicie niezależne zawieszenie wszystkich kół skonstruowane z podwójnych wahaczy typu A-arm. Koła - tak z przodu, jak i z tyłu - hamowane są przy pomocy hydraulicznych hamulców tarczowych.
Stało się już zwyczajem, że modele roku przyszłego przez producentów przedstawiane są z dużym wyprzedzeniem. Podobnie jest z Suzuki KingQuad 700, który choć oficjalnie jest modelem roku 2005, zaprezentowany został już teraz. Znana jest również jego cena - w Ameryce kosztować będzie 7.199 dolarów. W Polsce cena będzie oscylować ok. 45 tysięcy złotych.

Informacje ogólne - dane fabryczne
Marka Suzuki
Model KingQuad 700
Dostępny w Polsce Tak
Cena ok. 47 tys. zł

Silnik
Typ jednocylindrowy, czterosuwowy, podwójny wałek rozrządu
Pojemność 695 ccm
Średnica i skok tłoka 102.0 x 85.0 mm
Stopień sprzężenia 10.0:1
Chłodzenie ciecz
Zasilanie elektroniczny wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 17,5 l

Napęd
Rodzaj 4x2/4x4/4x4 z blokadą przedniego dyferencjału
Przeniesienie napędu bezstopniowa przekładnia pasowa, przód i tył: wałki, dwustopniowy reduktor, blokada przedniego dyfer

Wymiary
Długość 2120 mm
Szerokość 1210 mm
Wysokość 1220 mm
Wysokość kanapy 860 mm
Rozstaw osi 1280 mm
Prześwit 260 mm
Waga 272 kg

Zawieszenie
Przedni niezależne, podwójne wahacze typu A-arm, tłumienie olejowe, pięciostopniowa regulacja / 18 cm
Tylne niezależne, podwójne wahacze typu A-arm, tłuminie olejowe, pięciostopniowa regulacja / 20,5 cm

Hamulec
Przedni podwójne, hydrauliczne, tarczowe
Tylny uszczelnione, hydrauliczne, tarczowe

Opony
Przednia AT 25x8-12
Tylna AT 25x10-12

Udźwig
Przedni bagażnik 30 kg
Tylny bagażnik 60 kg
Uciąg 450 kg