ATV Polska
A A A

QUV z wQuadem - Suzuki QUV620F 4x4

Arek Kwiecień "Giełda Samochodowa" 21.07.2005
[b]Suzuki QUV620F 4x4[/b] to kolejny - po opisywanych już Polarisa Rangera czy Kawasaki Mule'a - [b]pojazd, którego konstrukcja łączy cechy quada i terenowego auta[/b].



Zaprezentowany z końcem 2004 r. pojazd QUV620F 4x4 to zupełnie nowy pomysł koncernu Suzuki, opracowany z myślą o osobach pracujących w trudnych warunkach terenowych. Zamiast wybierać pomiędzy zbyt dużym i niezgrabnym autem 4x4 a jednoosobowym quadem, którego możliwości transportowe są ograniczone, firma zaproponowała kompromis - wszechstronny, niewielki, dwuosobowy pojazd z napędem 4x4, którym można przewieźć 363-kilogramowy ładunek.

W kabinie jest dwuosobowa kanapa. Kierowca manewruje pojazdem za pomocą tradycyjnej, samochodowej kierownicy. Załoga chroniona jest rurową klatką bezpieczeństwa. W tylnej części pojazdu znajduje się skrzynia transportowa wyposażona w opuszczane burty. Jej ładowność jest niższa od Polarisa Rangera (445 kg), ale bije na głowę Kawasaki Mule'a 610 (181 kg), a także większość quadów typu pikap.

Pojazd napędza dwucylindrowy silnik o pojemności 617 ccm, z którego napęd - podobnie jak w wielu quadach - przekazywany jest przez automatyczną, bezstopniową przekładnię na cztery koła. Oręż do walki w terenie, w jaką wyposażono Suzuki, wzbudza zazdrość wielu posiadaczy aut terenowych. Oprócz rozłączanego napędu 4x4 kierowca dysponuje dwustopniowym reduktorem, blokowanym, centralnym mechanizmem różnicowym oraz dwoma blokowanymi dyferencjałami przy przednich i tylnych kołach. Przednie zawieszenie pojazdu jest niezależne; z tyłu zastosowano oś De Dion. Koła (z 23-calowymi oponami) wyposażono w uszczelnione hamulce bębnowe.

Cena - niedostępnego jak na razie na polskim rynku - QUV-a w Stanach Zjednoczonych wynosi 8.799 dolarów (ok. 27.700 zł wg NBP z dn. 12.04.05 r.).
Arek Kwiecień