ATV Polska
A A A

Suzuki ze wzgórz - Suzuki Twin Peaks 700

Arek Kwiecień "Giełda Samochodowa" 22.11.2003
Koncern Suzuki wprowadza na rynek nowy model czterokołowca z napędem na cztery koła – Suzuki Twin Peaks 700. To największy i najmocniejszy quad użytkowy, jaki będzie obecnie produkowany przez tę firmę.

[h4]Ścigając Questa[/h4]
Niemal stałym tematem naszej rubryki są sensacyjne doniesienia z różnych stron świata (głównie z Ameryki i Japonii) o nowych modelach czterokołowców wyposażanych przez ich producentów w coraz mocniejsze jednostki napędowe. Niedawno informowaliśmy o Bombardierze Quest 650, a trochę wcześniej m.in. o Polarisie Sportsman 700 czy Kawasaki Prairie 650. Większość tych modeli oprócz potężnego silnika charakteryzuje się rozłączanym napędem 4x4, automatyczną przekładnią napędową oraz reduktorem. Nawet znawcom tematu trudno już orzec, który z nich jest obecnie największy, najsilniejszy, najsprawniejszy w terenie... Koncern Suzuki postanowił im nie ułatwiać zadania.

[h4]Terenowe "akcesoria"[/h4]
Suzuki Twin Peaks wyposażony jest w dwucylindrowy silnik o pojemności 697 cm³, który podczas pracy chłodzony jest cieczą. Za napęd w pojeździe odpowiada w pełni automatyczna przekładnia paskowa, której praca – przypominająca działanie reduktora – możliwa jest w trybie wysokim i niskim. Standardem w produkowanych aktualnie modelach jest oczywiście bieg wsteczny i przełożenie parkingowe. W pojeździe zastosowano również rozwiązanie pozwalające kierowcy zwiększyć podczas cofania moc, którą dysponuje. Z pomocnych „dodatków” warto również wspomnieć o blokowanym przednim mechanizmie różnicowym, który jest bardzo przydatny podczas prób pokonania błotnistego terenu lub przy podjeździe po sypkim i stromym zboczu. Decyzji kierowcy pozostawiony jest również wybór ilości napędzanych kół – w trudnym terenie warto mieć włączony tryb 4x4, ale podczas jazdy rekreacyjnej, np. po drodze szutrowej, lepiej jest rozłączyć napęd, który będzie odtąd przekazywany tylko na tylną (sztywną) oś.

[h4]Wielozadaniowy silnik[/h4]
Zawieszenie przednie Twin Peaksa jest niezależne, a jego konstrukcję współtworzą kolumny MacPhersona. Zawieszenie tylne jest zależne i zbudowane jest ze sztywnego wahacza oraz amortyzatora ze sprężyną o regulowanym napięciu. Za hamowanie kół w nowej Suzuce odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe, a dobrym ich wspomożycielem jest także silnik, który może rozpocząć hamowanie już przy prędkości 3 km/h.

[h4]Nieco ponad 7000 USD[/h4]
Opisywany pojazd waży 274 kilogramy, przypominając w tym oraz wielu innych względach (m.in. gabarytami) flagowy model Kawasaki – Prairie 650 (nawiasem mówiąc, na rynku pojawił się już jego następca - Prairie 700). Sugerowana cena producenta na rynek amerykański wynosi nieco ponad siedem tysięcy dolarów.

Informacje ogólne - dane fabryczne
Marka Suzuki
Model Twin Peaks 700
Dostępny w Polsce nie

Silnik
Typ czterosuwowy, dwucylindrowy, SOHC
Pojemność 697 ccm
Średnica i skok tłoka 82,0 x 66,0 mm
Stopień sprzężenia 9,9 : 1
Chłodzenie ciecz
Zasilanie [G] Keihin CVKR-D32
Rozrusznik elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 17 l

Napęd
Rodzaj 4x4 (4x2)
Przeniesienie napędu automatyczna przekładnia paskowa, przełożenie wysokie/niskie, blokada przedniego mechanizmu różnicow

Wymiary
Długość 2155 mm
Szerokość 1170 mm
Wysokość 1150 mm
Wysokość kanapy 855 mm
Rozstaw osi 1295 mm
Prześwit 240 mm
Waga 274 kg

Zawieszenie
Przedni kolumny MacPhersona / 17 cm skoku
Tylne sztywny wahacz + amortyzator ze sprężyną o regulowanym napięciu / 18 cm skoku

Hamulec
Przedni podwójny, hydrauliczny, tarczowy
Tylny uszczelniony, hydrauliczny, tarczowy

Opony
Przednia AT 25 x 8-12
Tylna AT 25 x 10-12