ATV Polska
A A A

Xenon i lampy Wesem - zrób to sam.

pingwin 06.09.2010
Adaptacja lamp Wesem do quada.

Zbliża się zima, dużo wolnego czasu, częściej jazda "po ciemku". Po za tym czasem trzeba coś zmienić, żeby nudno nie było. Co prawda rozważałem zakup Ledów ale cena jest zaporowa.
Założyłem sobie xenonki.


Potrzebne materiały:
lampy wesem koszt 32 zł x 2 plus koszt wysyłki ok 150 zł
otwornica z Castoramy o śr. 22-26 mm ok 5 zł
silikon uszczelniający RTV sklep motoryzacyjny ok 10 zł
2 uchwyty na bumper do montowania rur z castoramy cena ok 13 zł
2 śruby 6-tki krótkie do ww zestawu montażowego
2 pojemniki "średnio hermetyczne" z castoramy pod wymiar przetwornicy, mieszczące się pod przednim bagażnikiem koszt ok 6 zł komplet
przekanik samochodow, stopka i zakończenia sklep motoryzacyjny ok 30 zł
bezpiecznik plus stopa na kablu gotowa do zarobienia sklep motoryzacyjny
uchwyty-oczka do akumulatora 3 szt
kostki elektryczne,
trytki


1. kupujemy lampy robocze wesem oraz zestaw hid xenonowy z żarnikami H3, barwa najlepiej moim zdaniem to 4300 K ale kupiłem 6000 k żeby wszyscy widzieli, że mam xenonki :)



2. montujemy żarniki do odblasków lamp



3. skracamy nożykiem ile się da izolację przy żarówce tak aby gumowa dławica która jest na kablu od żarówki maksymalnie się do niej zbliżyła (inaczej nie zmieści się w obudowie lampy)





4. w obudowie lampy z tyłu zaznaczamy sobie centralnie kółko o średnicy 22 mm



5. otwornicą o średnicy 23-26 mm wiercimy z tyłu lampy otwór



6. wkładamy szkoła do obudowy, jednocześnie uszczelniając na gumowej dławicy oraz silikonem zaklejamy dwa otwory w dławicy, które są wolne, Szkła zakładamy do góry nogami czyli napis Wesem musi być do góry nogami









7. Do przełącznika na kierownicę przyczepiamy dłuższy kabel a następnie montujemy go na kierownicy, kabel przeciągamy w okolice przekaźnika.





8. Do pojemnika na przetwornice wkładamy przetwornicę wg załączonego obrazka. Skracamy maksymalnie kabel wysokiego napięcia do takiej długości aby zawinąć do w pojemniku i założyć kostkę. Bardzo ważne : kostkę należy zaizolować, najlepiej wstawić jakąś gumę (grubą pomiędzy nią a przetwornicę bo będzie przebicie i lampa nie wystartuje). Kabelki przeciągamy przez zaślepione plastikowe dławice, każdy osobno, żeby woda się nie dostawała.











9. montujemy przekaźnik w quadzie pod osłoną przy liczniku, z prawej strony jest trochę wolnego miejsca
schemat podłączenia przewodów:







(uwaga: plus ze stacyjki daje nam to, że możemy włączyć lampy dopiero po przekręceniu stacyjki, u mnie podłączone na sztywno czyli plus ze stacyjki jest podłączony od akumulatora)

10. zakładamy lampy, przetwornice pod zderzak, lampy na uchwytach





11. efekt końcowy



Wrażenia nie do opisania, oryginalne lampy to przy xenonach jakaś totalna porażka!
Lampy są zamontowane w bumperze, więc całkowicie odporne na uszkodzenia mechaniczne. Należy pamiętać, że im wyżej je zamontujemy tym lepiej.

Próbowałem też umieścić przetwornice w przednim schowku, tym zakręcanym. Prace byłe już bardzo zaawansowane. Zdjęcia poniżej:





Okazało się jednak, że nie można bez końca przedłużać kabla wysokiego napięcia od przetwornicy i cały pomysł powędrował do śmietnika.

A teraz mały teścik. Zrobiony przed chwilą. Trochę było mokro. Niestety zdjęcia nie oddają ogromu światła z xenona ale doskonale oddają różnicę pomiędzy fabrycznymi a dodatkowymi. Fabryczne mają zrobione zdjęcie w dwóch pozycjach krótkie i długie. Aparat ustawiony dokładnie tak samo, żadnych manipulacji. W rzeczywistości wszystkie światła świeciły mocniej niż na zdjęciach ale różnica pomiędzy nimi jest widoczna. Lampa xenonowa daje totalnie białe światło a oryginały wyglądają jak by miały żółte żarówki.

xenon:



krótkie i długie:





xenon:



krótkie i długie:





i dalej:







i następne:







i ostatni: