Honda Rincon 680 - SPECYFIKACJA, INFORMACJE I DANE
Autor
Wiadomość
kuba4x4
Rejestracja: 08.10.2009 16:38 Posty: 388 Miejscowość: Zgierz i okolice
Quad: Jest Green Rincon 680 !
Wysłany: 23.02.2010 19:42
Honda Rincon 680 - SPECYFIKACJA, INFORMACJE I DANE
Honda TRX 680 FA Rincon
SILNIK
Moc maksymalna: 33,5 KM przy 6000 obr./min. Moment obrotowy: 50,1 Nm przy 5000 obr./min. Pojemność skokowa: 675 cm³ Średnica x skok tłoka : 102 x 82.6 mm Typ: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, umieszczony wzdłużnie, z półsuchą miską olejową, 4-suwowy, OHV Stopień sprężania: 9,2:1
Napęd tylnego koła wał napędowy, bezpośredni na przednie oraz tylne koła, przedni mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu, między osiowy TraxLock Prędkość maksymalna : ok. 100km/h Przełożenie biegu: 1 2.053 (39/19) Przełożenie biegu: 2 1.375 (33/24) Przełożenie biegu: 3 0.933 (28/30) Przełożenie biegu: 6 2.138 (39/19 x 25/24) Przełożenie końcowe: 3.231 (42/13) / 3.154 (41/13) Przełożenie wstępne: 1.333 (64/48) Skrzynia biegów: Hydrokinetyczna przekładnia z trybami jazdy: Automatyczny / Sekwencja (Electric Shift Program); 3-stopniowa (+ wsteczny) Sprzęgło: automatyczne, odśrodkowe
RAMA
Typ: kołyskowa stalowa
PODWOZIE
Dopuszczalna masa całkowita: 220 kg Kąt nachylenia główki ramy : 1,6 Masa "suchego" pojazdu: 277 kg Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem): 294 kg Promień skrętu: 3,3 m Prześwit: 254 mm Rozstaw osi: 1,289 mm Wymiary: (dł. x szer. x wys.) 2,113 x 1,189 x 1,207 mm Wyprzedzenie: 2,1 mm Wysokość siedzenia: 875 mm
ZAWIESZENIE
Przód Niezależne, podwójne wahacze, skok 175 mm Tył Niezależne, podwójne wahacze, skok 203 mm
HAMULCE
Przód 180 mm, podwójne tarczowe, 2-tłoczkowe Tył 160 mm, pojedyńczy tarczowy, jednotłoczkowy
OPONY
Przód: 25 x 8 12 Tył: 25 x 10 12
Ponadto Honda Rincon 680 FA posiada wiele systemów, które postaram się Wam przybliżyć i objaśnić.
1. ESP- Electric Shift Program: system sekwencyjnej zmiany biegów przyciskami przy lewej manetce.
2. IDWS:Niezależne zawieszenie oparte na technologii wielowahaczowej. Zapewnia optymalne ustawienie koła względem nawierzchni.
3. TraxLok:Układ elektromagnetycznego mechanicznego sprzęgła pozwalającego na płynną zmianę przenoszenia napędu z trybu 2WD na 4 WD. Umożliwia zmianę napędu podczas jazdy, jeśli różnica prędkości między osią przednią j i tylną nie jest większa niż 10km/h. Nie którzy twierdzą że zmiana napędu może zajść nawet przy 30 - 40 km/h.
4. SureTrac:Czuły na obciążenie przedni dyferencjał (mechanizm różnicowy przedniej osi), gwarantuje doskonałą trakcję w trudnym terenie poprzez przekazywanie napędu na koło o lepszej przyczepności. W trybie 4WD nie wymaga dużej siły do skręcenia kół oraz nie powoduje wzrostu średnicy zawracania.
- Tak to powinno wyglądać według Hondy. Lecz prawda jest inna. Niestety nie zawsze koło się zblokuje i moc zostanie przekazana na przyczepne koło. Najlepszym sposobem jest skręcanie kierownicą w lewo i w prawo. Wtedy oby dwa koła się kręcą - nie potrzeba żadnych blokad. Wytrawni riderzy potrafią zapozorować blokadę dyferencjału przez naciśnięcie przedniego hamulca. Wtedy kręcą się oba koła. Lecz trzeba troszkę potrenować ową technikę. Nie jest to proste.
5.PGM FI- Programmed Fuel Injection: Komputerowo sterowany wtrysk paliwa sterowany zaprogramowaną mapą zapłonu zapewnia dużą moc przy optymalnym doborze mieszanki paliwowej oraz charakteryzuje się szybką i płynną reakcją na najmniejszy ruch manetki gazu.
Honda TRX680FA Rincon jest największym ATV przeprawowym, który oferuje stajnia Hondy. Jest to jej flagowy model. Silnik umieszczony wzdłużnie umożliwia proste ułożenie wału napędowego w kierunku przednich i tylnych kół, co poprawia sprawność działania układu przeniesienia napędu. W pełni automatyczna skrzynia biegów przenosi napęd za pomocą przekładni hydrokinetycznej z trzema niezależnymi sprzęgłami korzystającej z trzech biegów do przodu oraz wstecznego. Przełączanie napędu typu TraxLok uruchamiane jest przełącznikiem na kierownicy. Sprzęgło elektromagnetyczne (EMCU) umieszczone na środku wału napędowego uruchamia napęd na 4 koła. W przeciwieństwie do mechanicznych konstrukcji, TraxLok zapewnia płynne działanie dzięki zastosowaniu magnetycznego mechanizmu przełączającego, który można uruchomić w czasie jazdy, jeżeli różnica między prędkością przedniego i tylnego koła jest mniejsza niż 10 km/h. Przedni mechanizm różnicowy SureTrac o podwyższonym tarciu wewnętrznym zapewnia świetną przyczepność w porównaniu z tradycyjnymi mechanizmami i ułatwia poruszanie się w najtrudniejszym terenie. Aby zmniejszyć masę, kute przednie górne wahacze, tylne górne i dolne wahacze, tylne zwrotnice, przednie i tylne koła wykonano z wytrzymałego aluminium. Stylizacja tego użytkowego quada (Utility) obejmuje opływowe błotniki ze zintegrowanymi reflektorami i światłami tylnymi. Przednie zawieszenie o niezależnych, podwójnych wahaczach umożliwia 175 mm skok kół. Wyposażony w całkowicie niezależne tylne zawieszenie IRS o skoku 203 mm zapewnia wygodne pokonywanie najtrudniejszych przeszkód w terenie.
Bardzo dobre trawersowanie, podjeżdżanie, zjeżdżanie jest u Hondy plusem. Zasługą tego jest nisko położony środek ciężkości, waga, szerokość,rama i silnik. Silnik wygląda następująco:
Jak widać różni się budową od innych silników ATV z CVT. Jest to kolejny plus Rincona.
NGK IFR5L11 - standard NGK IFR6L11 - długa szybka jazda
4. Pojemność zbiornika oleju : 4 Litry. Dodam że jest jeden obieg oleju a nie kilka jak niektórzy myślą. Leje się jeden olej:)
5. Olej, który należy lać do Rincona to: Motul 5100 ester 10w40 4t . Przy typowej zmianie oleju nie trzeba wymieniać całego oleju (4l), lecz można zmienić ok. 2.7 l. Żeby spuścić cały olej trzeba bujać quadem, lecz i to bujanie czasami nie doprowadzi do całkowitego spuszczenia oleju. Olej w skrzyni wchodzi w zakamarki, z których go ciężko wydobyć. Wymieniać olej powinno się co 1000km iż Rincon jest wrażliwy na olej. Po ciężkich rajdach też wskazane wymienić olej.
6. Jeśli mamy problem ze zmianą biegów, quad nie chce jechać a jest na biegu w pierwszej kolejności należy zmienić olej - to jest częstym powodem owych objawów.
7. Honda nie ma reduktora. Świetnie zastępuje jej to ESP i bieg pierwszy.
8. Przez brak reduktora słabsze hamowanie silnikiem.
9. Honda ma także wystający przód - co utrudnia czasami pokonywanie niektórych rowów.
10. Bardzo łatwo jest wyprowadzić snorkle - mamy tylko jeden wlot do filtra powietrza.
11. Skrzynia hydrokinetyczna jest bardzo odporna na przeciążenia. Honda nie ma paska - więc nie trzeba się martwić że coś spalimy.
Teraz powiem Wam co należy zmienić w swoim nowym Rinconie, aby pojeździć nim "ostrzej" :
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum