Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Stator Big Bear gdzie naprawic
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 05:08



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Stator Big Bear gdzie naprawic 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 05.07.2009 18:57
Posty: 76
Quad: Big Bear 350 / LT4WD Quadrunner 250/TRX/KLF/Can-am
PostWysłany: 16.09.2009 18:03 
Stator Big Bear gdzie naprawic
Witam. Czy może mi ktoś polecic sprawdzony zakład w którym naprawią mi cewkę w statorze (Yamaha Big Bear 350 1998r)?

Cena statora przed rabatem w serwisie Yamaha na dzień dzisiejszy to "tylko" 3300 zł :szok:

Quad działa, ale nie tak jak trzeba bo ma słabą iskrę.

Znalazłem jeden zakład, tylko trzeba czekac 3 tygodnie na naprawę - to dobry termin?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2006 10:56
Posty: 2705
Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
PostWysłany: 16.09.2009 18:09 
Re: Stator Big Bear gdzie naprawic
zaosczedzone 3 k pln za 3 tyg czekania mysle ze jest warte, jak nic innego nie znajdziesz to oddaj im.

_________________
Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! :D
Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW
http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 16.09.2009 18:41 
Re: Stator Big Bear gdzie naprawic
Jeżeli coś ,,padło,, to zapewne cewki zapłonowe. Popatrz dokładnie czy... karkas cewki da się zdjąć z rdzenia, ( blokowany przez klejenie, wciskanie klinów z drewna, tworzywa sztucznego.) I taką cewkę jest bardzo łatwo przezwoić ,znając oporność, grubość drutu.I każdy zakład przezwajania silników powinien taką cewkę przezwoić. A cena 3300 zł ,o zgrozo ci ludzie nie słyszą ceny jaką wypowiadają?


 
Profil

Rejestracja: 18.12.2008 17:45
Posty: 568
Miejscowość: MIASTKO
Quad: MISIEK 660
PostWysłany: 16.09.2009 18:45 
Re: Stator Big Bear gdzie naprawic
no cóż quady to drogie hobby pozd :wizi:


 
Profil

Rejestracja: 05.07.2009 18:57
Posty: 76
Quad: Big Bear 350 / LT4WD Quadrunner 250/TRX/KLF/Can-am
PostWysłany: 16.09.2009 19:34 
Re: Stator Big Bear gdzie naprawic
Taki statotr można kupić za około 200$, ale w drodze do PL kilka osób musi zarobic i robi się taka sumka.

Pan z zakładu napisał:

cyt." Koszt przezwojenia 200-250pln zależnie od kształtu rdzenia, ilości
zwojów,
grubości drutu.
Konieczne jest dostarczenie koła magnesowego wraz ze statorem żeby
umożliwić
sprawdzenie cewki po naprawie."



Wiem że to hobby nie jest tanie, rok temu był wymieniony moduł ("jedyne" 1400zł) ;)


Stator w moim quadzie, wygląda tak jak ten na zdjęciu:


Image


U mnie uszkodzona jest prawdopodobnie ta największa cewka

Du-Di - Nie wiem czy taką cewkę łatwo przezwoic, byłem u osoby która zajmuje się naprawą rozruszników itp.
Powiedział że się tego nie podejmie i nie wie gdzie takie coś mogą naprawic, bo to bardziej precyzyjna naprawa i potrzeba "innej masy czy lakieru"-dokładnie nie pamiętam jak to określił

Uszkodzona cewka to chyba jakaś wada quadów Yamaha 350 (Big Bear, Warrior)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.01.2009 22:20
Posty: 158
Quad: Suzuki LT-F4WDX Kingquad
PostWysłany: 16.09.2009 20:12 
Re: Stator Big Bear gdzie naprawic
Kilka lat temu przerabiałem temat w motocyklu Honda PC800. Wysyłałem to do firmy "Bendix" w Lublinie (wpisać w wyszukiwarkę). Koszt to ok. 150PLN. Po przewinięciu pracowało bez problemu kilka lat, aż do sprzedaży motocykla.
Przewijanie jest o tyle "skomplikowane", że konieczne jest użycie odpowiedniego "mazidła" zalewającego drut, ze względu na pracę statora w gorącym oleju silnikowym.

_________________
http://kingquad300.republika.pl/
wszystko o olejach
przyczepka dwukołowa do quada


 
Profil WWW

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 16.09.2009 21:30 
Re: Stator Big Bear gdzie naprawic
Ja też naprawiam rozruszniki i alternatory ale ich nie przezwajam. Jednak znam człowieka który posiada super dokładną nawijarkę do cewek, nawijarka potrafi nawijać jednocześnie cewkę podwójnym drutem o różnych grubościach, chyba się to nazywa bifilarnie, jednocześnie liczyć zwoje a tu jest zapewne kilka setek. Jako drut jest stosowany drogi ale super drut w podwójnej powłoce lakierowej, i po nawinięciu taka cewka podłączona jest do autotrasformatora i następuje samo uszczelnienie, stopienie lakieru. uszczelnienie jest jak skała nie do ruszenia. Być może te cewki są w ten sam sposób ,,zaklejane,, . Problem jest jeden alkohol nie pozwała dotrzeć do gościa, a szkoda .


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.