Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - olej do dyfra
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 21.05.2024 11:43



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
olej do dyfra 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.07.2008 03:58
Posty: 15
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Yamaha 660
PostWysłany: 09.02.2014 21:42 
olej do dyfra
Witam, mam pytanie o motul gearbox 80w90 - przeznaczony do skrzyni biegów oraz do tylnych
przekładni , uszlachetniony dwusiarczanem molibdenu. Jeździ ktoś na tym oleju i może się podzielić opiniami?


 
Profil

Rejestracja: 04.02.2014 21:59
Posty: 72
Imię: Krzysztof
Quad: Grizzly 660 2005r
PostWysłany: 09.02.2014 21:43 
Re: olej do dyfra
ja leje hipol 80w90


 
Profil

Rejestracja: 28.07.2008 03:58
Posty: 15
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Yamaha 660
PostWysłany: 09.02.2014 21:52 
Re: olej do dyfra
Ja zmieniłem z Castrola i w specyfikacji przeczytałem że nie nadaje się do przekładni z blokadą. Pytanie co może popsuć olej? może za gęsty, za rzadki albo coś innego


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 10.02.2014 07:52 
Re: olej do dyfra
Jeżeli często i długo przebywasz w wodzie to g660 i inne gady lubią pobrać do mostów gramy wody przez uszczelnienie . Wówczas lepiej wymienić olej częściej i pozbyć się ''mleka'' z mostów a szczególnie zimą gdy w garażu masz temp ujemną . Zwykły hipol nie szkodzi .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil

Rejestracja: 28.07.2008 03:58
Posty: 15
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Yamaha 660
PostWysłany: 10.02.2014 11:26 
Re: olej do dyfra
Nie mam nic do hipola i innych bo wiadomo że każdy wymieniony w porę gwarantuje poprawną pracę przekładni.
Po każdej kąpieli warto sprawdzić kolor, żeby nie było hecy. Motul kupiłem bo nie było w sklepie nic innego a oznaczenie się zgadzało z serwisówką. Kolor oleju jest ciemno szary za sprawą dodatków, jednak nie daje mi spokoju czemu nie może być stosowany do przekładni z blokadą. Myślę że na forum warto wymieniać się opiniami bo ostatnia 660 tka wyszła w 2007, więc maszyny są już z bogatą historią użytkowania i możemy sporo powiedzieć na temat eksploatacji, co widać w pisanych postach.

pzdr.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 11.02.2014 08:18 
Re: olej do dyfra
romek g660 napisał(a):
Ja zmieniłem z Castrola i w specyfikacji przeczytałem że nie nadaje się do przekładni z blokadą


takiej blokadzie jaką ma g660 żaden olej raczej nie zaszkodzi , wszystko zależy od tego jaki mamy mechanizm i rodzaj przekładni


 
Profil

Rejestracja: 28.07.2008 03:58
Posty: 15
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Yamaha 660
PostWysłany: 11.02.2014 14:46 
Re: olej do dyfra
maniekitr napisał(a):
takiej blokadzie jaką ma g660 żaden olej raczej nie zaszkodzi , wszystko zależy od tego jaki mamy mechanizm i rodzaj przekładni

b]maniekitr[/b]
Blokada jest prosta jak drut, upatrywać problemu można w bardziej skomplikowanych konstrukcjach jak np. BRP, albo szpery w samochodach. Nikt jednoznacznie ze sprzedawców nie powiedział TAK albo NIE a zrobienie problemu i zadawanie trudnych pytań sprzedawcą to moja specjalność ;) albo pech w zakupach.

pzdr


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 12.02.2014 07:20 
Re: olej do dyfra
akurat BRP nie ma skomplikowanego systemu i akurat BRP ma bezawaryjną blokade
g660 oraz g700 mają słabe mechanizmy blokujące często ulegające awarii


 
Profil

Rejestracja: 28.07.2008 03:58
Posty: 15
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Yamaha 660
PostWysłany: 12.02.2014 13:14 
Re: olej do dyfra
maniekitr napisał(a):
akurat BRP nie ma skomplikowanego systemu i akurat BRP ma bezawaryjną blokade
g660 oraz g700 mają słabe mechanizmy blokujące często ulegające awarii


To racja że dyfry w g660 i g700 mają swoje wady uszczelnień i napędu załączania blokady których nie sposób "przerobić" przy dłuższej eksploatacji (na czas usunąłem awarię). Może stąd wzięło mnie na dociekanie stosowania oleju. Kojarzy mi się że ktoś z Kolegów mówił mi, że BRP ma automatycznie załączaną blokadę i tam musi być odpowiedni olej więc dlatego tak napisałem. Miałem okazję przejechać się BRP jednak blokady nie używałem, natomiast nie co ukrywać że między Grizzly a BRP jest spora różnica. :D

pozdr.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 25.05.2014 19:08 
Re: olej do dyfra
romek g660 napisał(a):
natomiast nie co ukrywać że między Grizzly a BRP jest spora różnica.

Rozwiń jestem ciekaw Twojej opinii .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.