Autor |
Wiadomość |
pawel93ekk
Rejestracja: 16.10.2008 22:59 Posty: 150 Miejscowość: Słupsk
Quad: Yamaha Blaster
|
Wysłany: 28.05.2009 20:38
Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Dwa pytania odnośnie Blastera.
1. Czy znalazłbym tłok na rozmiar 66.19 mm, inny niż Namura bądź Wossner, albo chociaż z ceną o połowę mniejszą ?
2. Dozownik oleju zalany na maxa, jednak kontrolka się świeci non stop. Przy wyższych obrotach gaśnie ( kontrolka )Jjaki jest powód ?
_________________ Yamaha YFS 200 Blaster
with FMF PowerCore 2 / FMF Fatty
|
|
|
|
stanisław
Rejestracja: 25.07.2008 11:28 Posty: 775 Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
|
Wysłany: 29.05.2009 13:52
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Nie wiem co może być przyczyną świecenia się kontrolki, wiem natomiast ze warto zdemontować dozownik i samemu robić mieszankę...
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 29.05.2009 19:31
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Zobacz po ile oryginał jest .
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|
pawel93ekk
Rejestracja: 16.10.2008 22:59 Posty: 150 Miejscowość: Słupsk
Quad: Yamaha Blaster
|
Wysłany: 30.05.2009 15:20
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
450 zł oryginał :/ , więc już bardziej się opłaca wossnera, jednak 350 zł to i tak sporo.
_________________ Yamaha YFS 200 Blaster
with FMF PowerCore 2 / FMF Fatty
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 30.05.2009 15:40
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
to taniej już chyba nie znajdziesz
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 31.05.2009 08:48
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
pawel93ekk napisał(a): 450 zł oryginał :/ , więc już bardziej się opłaca wossnera, jednak 350 zł to i tak sporo. Dodaj do tego koszt zrobienia nikasylu na cylindrze ...od 700zł w górę.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 31.05.2009 11:42
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
W blasterze przecież robi się szlify
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 31.05.2009 11:53
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
lipton napisał(a): W blasterze przecież robi się szlify ....proszę Cię.... robiłem w trzech Blasterach powłokę nikasylową na cylindrach, a w R350 tulejowanie ...
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 31.05.2009 12:00
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
A może powiesz że się nie robi szlifów ?? Nawet w serwisach można zamówić tłoki nad wymiarowe to chyba raczej można
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 31.05.2009 12:28
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Tylko po co? Mówimy o normatywnym tłoku, czy nie? Wiesz czym pokryty jest cylinder? Wiesz z jakiego materiału jest wykonany? Według ciebie ma tuleję, czy nie? Mówimy o Yamaha Blaster.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
croppen
Rejestracja: 24.07.2007 10:54 Posty: 123
|
Wysłany: 31.05.2009 12:30
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
FIŚMAN napisał(a): Dodaj do tego koszt zrobienia nikasylu na cylindrze ...od 700zł w górę. moglbys wyjasnic o co w tym chodzi i czy jest to lepsze od szlifu (pytam z czystej ciekawosci)
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 31.05.2009 12:59
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Ja odpowiem, bo myślałem, że kolega lipton chce wywołać jakąś rzeczową dyskusją, ale może i dobrze, że nie. Bo powrócimy troszkę do podstaw, zatem dyskusja o charakterze bardziej edukacyjnym Cylinder w silniku dwusuwowym wykonany jest ze stosunkowo miękkiego materiału, jakim jest alumiinum (kwestia chłodzenia, wagi,...) w celu utwardzenia ściankik cylindra nakłada się na nią warstwę ceramiczną powłoki nikasyl. Rozwiercenia zatem cylindra (jak wspomniał kolega lipton "szlif"), np. o +1mm spowoduje zebranie utwardzonej powierzchni ścianki cylindra i nie będzie ona miała odpowiedniej twardości, więc i tak trzeba utwardzić nikasylem cylinder. Inaczej jest w cylindrach z tuleją żeliwną - w przypadku tego materiału, który jest odpowiednio twardy, nie ma potrzeby robienie nikasylowania. Zapytałem po co zakładać tłok w nadwymiarze, skoro istnieje możliwość utrzymania normatywu. W ten sposób (a w 2T robi się to praktycznie co sezon) praktycznie co sezon wymiar cylindra wzrastałby o +1, +2, +3 w dosyć szybkim tempie - po trzech sezonach szukalibyśmy tłoka i pierścieni +4 !!! ? ...nie spotkałem się z takimi. Podsumowując: na nadwymiar jest zawsze cza, póki można stosować tłok noramtywny
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
pawel93ekk
Rejestracja: 16.10.2008 22:59 Posty: 150 Miejscowość: Słupsk
Quad: Yamaha Blaster
|
Wysłany: 31.05.2009 13:57
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
A która marka robi lepsze tłoki ? Wossner czy Namura ?
_________________ Yamaha YFS 200 Blaster
with FMF PowerCore 2 / FMF Fatty
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 31.05.2009 14:13
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Według mnie Wiseco - kute, bardzo trwałe. Z tym, że do Blastera, gdzie jak uzgodniliśmy, wymienia się praktycznie co sezon, powinieneś kierować się ceną.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 31.05.2009 19:30
Re: Yamaha Blaster - wymiana tłoka, kontrolka oleju.
Ja słyszałem że nakładany nikasyl w Polsce nie ma sensu bo i tak za jakiś czas pada. A co do szlifów , skoro nam zabraknie ścianki można od nowa wbić tuleje i od nowa można robić szlify.
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|