Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Resistor Kit yfz450 Zakładał ktoś?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.05.2024 05:56



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Resistor Kit yfz450 Zakładał ktoś? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2006 15:33
Posty: 17
Miejscowość: Kraków
Quad: Raptor 660/ YFZ450
PostWysłany: 29.12.2006 16:08 
Resistor Kit yfz450 Zakładał ktoś?
Witam
Czy zakładał ktoś z was Resistor Kit? Mam problem z ładowaniem, w serwisie mi już wymienili regulator napiecia i sprawdzili cala instalacje elektr. Akumulator też mam nowy, ale nic to nie dalo. Gdzies na stronce anglojezycznej wyczytalemz ze YFZ450 maja taka wade fabryczna i można zastosować "Resistor Kit". Wyczytałem też gdzieś że trzeba jeździć cały czas na włączonych światłach i to pomaga ;)
http://atv.off-road.com/atv/article/articleDetail.jsp?id=191591
Jeśli ktoś z Was spotkał sięz podobnym problemem proszę o odpowiedź
Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 29.12.2006 21:02 
Gość pisze, że problem występuje szczególnie wtedy, kiedy do wyścigów zdemontuje się światła, żeby zyskać na masie. Wtedy jest zalecany ten ceramiczny opornik , żeby "udawał" obciążenie światłami. Dalej pisze, że jeżeli masz zamontowane światła to trzeba jeździć z włączonymi cały czas i po kłopocie :)


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 29.12.2006 21:06 
Na zdjęciu widać, że oporność wynosi 2,9 lub 2,8 ohma, moc sądząc po wymiarach i obudowie min 40 W (chyba powinna być mniej więcej taka jak moc żarówki), pewnie można będzie coś dorobić, zamiast sprowadzać z USA...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2006 15:33
Posty: 17
Miejscowość: Kraków
Quad: Raptor 660/ YFZ450
PostWysłany: 29.12.2006 22:31 
dzięki za przyblizenie tematu - nie jestem za dobry z elektroniki. A mozesz mi wyjasnic o co chodzi z tym oporem [wlaczone swiatla, czy też opornik] i jak się to ma do ladowania akumulatora? Myslalem ze im mniej odbiornikow pradu tym wiecej trafia energii do akumulatora
pozdr


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 30.12.2006 19:29 
Niestety nie mam pojęcia jak Yamaha rozwiązała regulator napięcia i prostownik, widocznie jakiś inżynier do obliczeć elementów regulatora przyjął obciążenie światłami i tak poszło do produkcji, bo nikt nie zwrócił na to uwagi. Najprawdopodobniej bez obciążenia włącza się w regulatorze jakieś zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem w instalacji, a próg zadziałania tego zabezpieczenia jest zbyt blisko lub jest równy napięciu jakie wytwarza "alternator" bez obciążenia... ale to tylko gdybanie, tak na "chłopski rozum".


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2006 15:33
Posty: 17
Miejscowość: Kraków
Quad: Raptor 660/ YFZ450
PostWysłany: 30.12.2006 20:17 
aha, no to ma jakis sens - dzięki, sprobuje sprawdzic wszystko krok po kroku tak jak jest to w manualu, naladuje akumulator i będę jezdzil na swiatlach ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.