Autor |
Wiadomość |
broszford
Rejestracja: 08.09.2007 10:18 Posty: 5
|
Wysłany: 07.03.2008 10:04
Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
Witam
jak serwisowac Yamaha YFZ 450?
Co ile wymieniac olej i filtry ?
Jestem poczatkujacy, jazda rekreacyjna, raczej spokojna
ps. Mam jeszcze pytanie, czy trzeba przykrecac paliwo, jak quad stoi, np na noc ?
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 07.03.2008 22:33
Co do serwisowania YFZ 450 to wszystko już było na tym forum!
Użyj funkcji "szukaj".
Jak quad stoi na jedną- dwie -trzy noce to nie trzeba zamykać kranika ale ...lepiej to robić, bo najlepiej to wyrobić sobie odruch wypalania paliwa i zakręcania zaworka po każdej jeździe. Powody czysto praktyczne.
|
|
|
|
raptorek 660r zywiec
Rejestracja: 27.01.2008 21:31 Posty: 57 Miejscowość: B-B
Quad: Yamaha rhino 660---- KTM exc 300
Poprzednie quady: Raptor660 .Yamaha rhino 660 Yamaha phazer 500
|
Wysłany: 16.03.2008 17:22
nie będę zakładał nowego tematu wiec zapytam tu a chodzi mi o YAMAHE 450 wersja duncan edition a mianowicie koleś kupił właśnie taka i mówi ze ma ona 70 KM a jak założy sportowy wydech 80 KM trochę MNIE TO ŚMIESZY ZE AZ TYLE KONI TO MA JEST TO REALNE http://pl.youtube.com/watch?v=MnYPW13_RUs
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 16.03.2008 20:48
Nie bądź smieszny proszszsze..... co to za brednie o 70KM i podniesieniu mocy w cudownie prosty sposób, poprzez wymianę wydechu, aż o 10KM
Co za mitoman Zawodnicy latający na Duncanach, po naprawdę dużych ingerencjach w silnik, osiagają coś ok 60KM.
Banshee w dwusuwie ma ok 61KM seryjnie ale ...to inna bajka.
...swoją drogą ciekawe czemu na tym filmiku robią testy na oponach z kostką?
|
|
|
|
raptorek 660r zywiec
Rejestracja: 27.01.2008 21:31 Posty: 57 Miejscowość: B-B
Quad: Yamaha rhino 660---- KTM exc 300
Poprzednie quady: Raptor660 .Yamaha rhino 660 Yamaha phazer 500
|
Wysłany: 16.03.2008 21:23
FIŚMAN napisał(a): Nie bądź smieszny proszszsze.. to nie ja wymyśliłem te 80 KM koleś kupił ja w angli jako nowa z roku 2005 chociaż jak by miała te 60KM to przecież potwór FIŚMAN napisał(a): ...swoją drogą ciekawe czemu na tym filmiku robią testy na oponach z kostką?
może niemieli innych widać ze koła przyczepności nie miały i pasażera wziął na pakę
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.03.2008 21:36
Bazowy model yzf jak wykręci n hamownii 38-40KM to świat i ludzie, ale bardziej bym obstawiał na 36KM.
70-80KM trudne będzie do uzyskania nawet z najmnieszą trurbosprężarką...
Wynik rzędu 50KM po wymianie kompletnego układu wydechowego i tuningu polegającym na dodaniu paliwa, należu uznać, za fenomenalny lub małoproawdopodobny
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.03.2008 09:54
Shelton napisał(a): Wynik rzędu 50KM po wymianie kompletnego układu wydechowego i tuningu polegającym na dodaniu paliwa, należu uznać, za fenomenalny lub małoproawdopodobny
Mało prawdopodobny to trochę zbyt delikatne określenie. Seria ma circa 35 KM, a żeby dojść do 52 to trzeba wymienić już praktycznie wszystko co się da w silniku. Miałem takową, więc wiem co mówię. Lekki tłok, wzmacniana korba, pełny porting głowicy, absolutnie przelotowy układ wydechowy i dysze gaźniku z takim prześwitem że i mysz się przeciśnie Poza tym już niewiele modyfikacji pozostaje - większy gaźnik, czy ewentualnie wynalazki typu big bore czy już ekstremalny stroker.
Sama wymiana wydechu na pewno poprawi moment, ale realny przyrost mocy (oczywiście po zestrojeniu) nie przekroczy 8 KM, zwłaszcza że seryjny wydech w YFZ sam w sobie nie jest taki zły.
W mojej "byłej" LT500R wymiana wydechu razem z zestrojeniem dawała około 10 KM, ale tam przyrost nie był z 36, tylko z 51 KM w serii. No i był to 2T, a jak wiadomo - wydech w tych silnikach czyni cuda. Wymiana układu wydechowego na profesjonalny tuningowy w skuterze wodnym to przyrosty mocy rzędu 20-45 KM
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
byszew
Rejestracja: 20.06.2013 21:22 Posty: 3 Miejscowość: Dąbrówka
Quad: Yfz450 2005
|
Wysłany: 20.06.2013 21:33
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
Temat niby stary ale aktualny, bo też widzialem takiego Duncana i bardzo mnie to zaciekawilo, ktoś wie dokładnie czym jest yama wersja Duncan? czym to to się charakteryzuje w porownaniu do serii? bo w necie nic nie widać na ten temat
Ostatnio zmieniony przez byszew 20.06.2013 21:33, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 20.06.2013 22:57
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
Generalnie Duncan to cały pakiet różnych dodatków.
|
|
|
|
byszew
Rejestracja: 20.06.2013 21:22 Posty: 3 Miejscowość: Dąbrówka
Quad: Yfz450 2005
|
Wysłany: 21.06.2013 07:32
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
A jest to jakoś usystematyzowane? bo widziałem takiego z amorem skrętu i ogólnie zastanawiam się czy nie jest tak że duncan to po prostu "bogatsza wersja" seryjnej YFZ
|
|
|
|
extremekid12
Rejestracja: 18.05.2010 14:22 Posty: 448 Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
|
Wysłany: 21.06.2013 21:36
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
Duncan Racing to firma która produkuje części tuningowe do quadów( może jeszcze do innych maszyn- nie wiem). Robi m.in.: tłoki, wałki rozrządu, wydech itd. . Gdy znajdziesz YFZ w "wersji duncan" to po prostu ktoś tak to sobie nazwał! Tak samo jak mam wsadzone wahacze, kolumne itd. LSR to mógłbym powiedzieć "mam YFZ w wersji LSR". Brednie.
_________________ SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!! #505
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 24.06.2013 20:56
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
Duncan nie robi tłoków, wałków - wydechy owszem. Jeśli chodzi o tłoki to korzystają albo Z CP Pistons, Albo JE bądź ewentualnie Wiseco. Podobnie jest z wałkami rozrządu - Hot Cams. Sami parają się zestrojeniem tego wszystkiego w jeden zgrabny pakiecik i w zależności od wersji przeprowadzają również porting kanałów głowicy. Podsumowując, są dobrą i znaną od lat na rynku firmą tunerską, mającą trochę własnych produktów.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
extremekid12
Rejestracja: 18.05.2010 14:22 Posty: 448 Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
|
Wysłany: 24.06.2013 21:27
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
_________________ SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!! #505
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 24.06.2013 21:45
Re: Yamaha YFZ 450 jak serwisowac
Eh. Podałeś linki z polskiego sklepu importera, to co u nas ludzie wypisują a co czym jest faktycznie to drugie. Nawet na zdjęciu tłoka masz logo JE Pistons Jak już podajesz konkretne informacje, to zawsze ze strony producenta, a nie jakiś wesołych resellerów. Duncanem się już "bawiłem", jak jeszcze specjalizowali się w 2T, a u nas quady były tylko egzotyką. -- dodano 24.06.2013 21:45 --Co do cen - nie są aż tak chore. Sam ten tłok jest nawet w USA bardzo drogi, wszystko co robi CP albo JE przekracza kwotę 230-250 USD. To już są podzespoły najwyższej klasy - a i też nie jest dookreślone jakiej wagi tenże tłok jest ani jaki jest stopień sprężania. JE słynie nie tylko z trwałości ale i z nieprzęciętnie wyżyłowanych parametrów - widziałem już ich produkcji tłoki do TRX450R ze stopniem sprężania 15.5:1, gdzie większość konkurencji kończy w okolicach maksimum 13.5:1. Trochę przesada z wałkami, ale niestety - za produkty opracowane pod marką dobrego tunera zawsze się płaci.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
Ostatnio zmieniony przez aXcid, 24.06.2013 21:45, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|