Wymiana płynu chłodniczego+ naprawa kolumny kierowniczej.
Idzie lato więc postanowiłem wymienić płyn chłodniczy ponieważ na ostatniej jeździe wiatrak chodził non stop. Tak więc zrobiłem zakupy:
1x świeca zapłonowa
2x 1l płynu chłodniczego Motul motocool expert
1. Odkręcamy przednie plastiki oraz ten co zasłania bagnet oleju
2. odkręcamy środkową śrubę w pompie wody. Robimy to delikatnie ponieważ na śrubie jest miedziana podkładka
3. podkładamy miskę po czym luzujemy korek na górze chłodnicy. Ważne jest żeby nie otworzyć od razu bo płyn trysnie z poluzowanej na dole śruby. Po otworzeniu trzeba tak wykręcić śrubę w pompie żeby płyn leciał małym strumieniem bo w przeciwnym razie naleci na osłonę silnika i podnóżek.
4. Następnie zlewamy płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz zakręcamy śrubę w pompie.
5. Zalewamy płynem chłodniczym zbiornik wyrównawczy oraz chłodnice.
6 odpalamy sprzęt niech sobie trochę pochodzi. Potem gasimy czekamy aż chłodnia trochę ostygnie i ostrożnie otwieramy korek na górze chłodnicy. Dolewamy płynu i gotowe.
Ja dodatkowo korzystając że miałem zdjęte plastiki umyłem dokładnie chłodnice oraz te elementy które na co dzień zasłania obudowa.
Zmieniłem świecę ale tego chyba nie trzeba opisywać
Naprawa kolumny kierowniczej wyszła przypadkiem ale dała super efekt. Robimy tak:
1. Idąc od góry kolumny kierowniczej natrafiamy na pierwsze przytwierdzenie jej do ramy poprzez plastikową "kostę" To właśnie ona się wyrabia. Dla tego odkręciłem ją i zaniosłem do warsztatu obok mojego domu gdzie mechanik mi splanował tą plastikową obejmę, oraz 2 metalowe tulejki.
2. skręciłem wszystko do kupy oraz dałem trochę smaru i teraz zero luzu
Przepraszam za brak zdjęć