Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Bierze olej - DUŻO oleju
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 11.05.2024 12:24



Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Bierze olej - DUŻO oleju 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.06.2011 07:43
Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
PostWysłany: 02.10.2011 09:55 
Bierze olej - DUŻO oleju
Witam,
Dawno nie sprawdzalem poziomu oleju i jak to zrobilem okazalo się ze ledwo co bylo. Dolalem 1.5litra (wchodzi 2.2) Pojechalem w teren i moj wolv lyknal ponad litr oleju (przejechalem ok 40km w trudnym terenie).
Nie zauwazylem spadku mocy i nic ponad to ze zasysa olej jak paliwo!
Co się moglo stac?
z gory dziekuje za inf
f4r


Ostatnio zmieniony przez D.L-G 27.10.2011 07:46, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.04.2007 13:04
Posty: 437
Miejscowość: Swarzedz
Quad: Już nie mam, teraz hoduję jedwabniki
PostWysłany: 02.10.2011 10:26 
Re: bierze olej - DUZO oleju
wymień pierścienie lub uszczelniacze zaworowe, pomaga :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 03.10.2011 06:02 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Jaki masz przebieg ?

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2011 07:43
Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
PostWysłany: 03.10.2011 14:08 
Re: bierze olej - DUZO oleju
ok 5 tys km


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 03.10.2011 14:35 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Według mnie sama wymiana pierścieni przy tym przebiegu bez ruszania cylindra nic nie da , poczekaj na wypowiedż mądrzejszych .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.04.2007 13:04
Posty: 437
Miejscowość: Swarzedz
Quad: Już nie mam, teraz hoduję jedwabniki
PostWysłany: 03.10.2011 18:22 
Re: bierze olej - DUZO oleju
dudek napisał(a):
Według mnie sama wymiana pierścieni przy tym przebiegu bez ruszania cylindra nic nie da , poczekaj na wypowiedż mądrzejszych .


Drogi kolego może do najmądrzejszych nie należę ale mialem wolvo i wlasnie przy przebiegu 5000 km zaczyna się problem z wciąganiem oleju. W wiekszosci przypadków wine za to ponosi pierscien olejowy, dodatkowo przynajmniej u mnie nie trzymały uszczelniacze zaworowe a ze koszt ich jest naprawde niewielki to warto zmienic jak się ma caly silnik rozebrany. Oczywiscie można wymienic tlok z pierscieniami i zrobic szlif ale nie zawsze. Po pomiarach ktore niewątpliwie sa niezbedne okazalo się u mnie ze tlok trzyma nominal i tylko pierscienie byly do wymiany, osobiscie zdecydowalem się na wymiane kompletu tlok pierscienie wiseco i szlif ale nie bylo to konieczne.
Dudek jesli wolvo wciąga olej w takim tempie jak jest w opisie to musisz niestety wyciagnac silnik pomierzyc i wymienic to co zużyte. Tlok i pierscienie sa takie same dla rodziny 450 Kodiak/wolvo/Grizzly wiec bez problemu znajdziesz na Aledrogo. Pomysl też o uszczelniaczach.
Pozdro


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 03.10.2011 19:06 
Re: bierze olej - DUZO oleju
gonsso
i oto chodzi ,aby przed rozebraniem silnika brać możliwośc wymiany lub szlifu cylindra , wymianę tłoka , sworznia tłoka i wszystkich pierścieni nie tylko olejowego . Niby można przed rozebraniem zrobić próbę olejowo , zmierzyć kompresie ale po rozebraniu i pomiarach wychodzi wszystko . Nikt na owal cylindra nie zakłada nowych pierścieni .
Trzeba się nastawić na trochę więkrze wydatki . Po drodze dojdą jeszcze uszczelki .
Tobie się udało ale nie wiadomo jak wcześniej Free quada używał .
Mój G660 też łyka olej 100 x 100 ale nie będę rozbierał do póki pod ręką nie będę miał wszyskich ewentualnie potrzebnych części .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 21:38
Posty: 1595
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 03.10.2011 20:21 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Jeśli mogę się wtrącić i coś doradzić to problem takiego zużycia oleju może być z wielu przyczyn np. silnik został kiedyś przegrzany i uszczelniacze zaworowe są bardzo twarde i nie uszczelniają trzonka zaworu,może to też być spowodowane jakością uszczelniaczy czyli materiał jest słaby zrobił się twardy i nie uszczelnia. Druga przyczyna to tak samo przegrzanie ale pierścieni i cylindra, pierścienie przegrzane straciły na swojej sprężystości i nie uszczelniają przestrzeni między tłokiem a cylindrem,ponadto w trakcie przegrzania mogło dojść do deformacji tłoka i cylindra ale to dopiero po rozebraniu silnika można ocenić. Ktoś napisał o owalu cylindra :? co to jest??? owalizację posiada tylko tłok a cylinder jest (musi) być idealnie prosty. Owalizację tłok ma tylko dla tego żeby pierścienie miały miejsce na uszczelnianie,czyli coś w kształcie piramidy. Tak czy siak przy takim problemie i tak zaawansowanej rozbiórce silnika trzeba wszystko dokładnie pomierzyć i skorygować,najmniejsza pomyłka albo brak doświadczenia może kosztować nas bardzo dużo . Co do cylindra to najważniejsze jest go sprawdzenie średnicówką ,czyli mierzymy tłok mikrometrem w części dolnej,tam gdzie on najbardziej pracuje i się ociera,a następnie zerujemy średnicówkę w szczelinie mikrometra i dokonujemy pomiarów :D Pomiary należy wykonać min.w trzech płaszczyznach-górny-środkowy-dolny obracając urządzenie co parę stopni zgodnie z kierunkiem zegara :D Proste jak drut kolczasty :D Na podstawie tego pomiaru możemy stwierdzić czy cylinder i tłok jet do wymiany.Zasada jest jedna przy jednej robocie wymienia się wszystko co jest do wymiany.

-- dodano 03.10.2011 21:14 --

Nie wiem ile kosztuje tłok ,cylinder czy pierścienie do wolvo bo nigdy tego u siebie nie robiłem,ale zawsze jest jakieś wyjście z sytuacji,np dać dorobić tuleję do tego cylindra i oddać tłok do owalizaci ,wszystko trzeba przeliczyć i przekalkulować Wracając do głowicy to nie możemy zapomnieć o prowadnicach zaworowych,nadmierny luz między zaworem a prowadnicą jet nie wskazany bo po mimo nowego uszczelniacza zaworowego może dojść do przechylania się zaworu w prowadnicy a wtedy żaden uszczelniacz nam nie pomoże :zalamka: I TO BY BYŁO NA TYLE :D

-- dodano 03.10.2011 21:21 --

Przed rozbiórką silnika sprawdziłbym czy nic z silnika nie wycieka :D Zobacz tam gdzie wychodzi napęd na tylna oś czyli pod gumą osłaniającą połączenia tylnego mostu (tego słynnego newralgicznego połączenia) :D :szok:


Ostatnio zmieniony przez wojtekww 03.10.2011 20:21, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 03.10.2011 20:23 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Pisząc owal :D miałem na myśli rozjeżdżony cylinder żle napisałem . :oops:

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 21:38
Posty: 1595
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 03.10.2011 20:33 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Napisz mi co to jest rozjeżdżony cylinder.co to znaczy o co chodzi jak to sprawdzić

-- dodano 03.10.2011 21:33 --

Wracając do tematu uszczelnienia to myślę o uszczelniaczu który znajduję się za krzyżakiem od strony silnika tam często powstaje wyciek oleju :D


Ostatnio zmieniony przez wojtekww, 03.10.2011 20:33, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 04.10.2011 05:58 
Re: bierze olej - DUZO oleju
gładź cylindra jest wytarta przez uszkodzone pierścienie ( piach , przegrzanie ), specyficznie w wyniku ruchu posuwisto zwrotnego i włożenie tłoka z nowymi pierścieniami do nie szlifowanego cylindra może zakończyć się w najlepszym przypadku połamaniem nowych pierścieni a w najgorszym ukręceniem wału , wymiana pierścieni to szlif cylindra. Szlif się robi do wymiaru naprawczego I , II . Do cylindra wkładamy tłok i pierścienie o średnicy większej od nominalnej . Każde inne działanie jest drogą na skróty .
Tłok zbyt luźny w cylindrze ma tendencje do przekoszenia się , w wyniku czego zwiększa się tarcie tłoka . Pierścień pracujący na mniejszej powierzchni może ulec pęknięciu i demoluje nam cylinder .
Nie jestem mechanikiem mogę się mylić jeżeli jest inaczej proszę mnie poprawić .

Free być może w Twoim przypadku wystarczy tylko wymiana pirścieni ale rozebrać jest mus . Zanim to zrobisz sprawdż kiedy i jak Tobie dymi , sprawdż komresje i zrób próbę olejową .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2011 07:43
Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
PostWysłany: 04.10.2011 09:27 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Dzis Jadę do mechanika
dam znac jak się wyjasni co jest do wymiany
dzięki za wszystkie odpowiedzi!
f4r


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 15.10.2011 16:31 
Re: bierze olej - DUZO oleju
free4ride
Jakie masz wieści od mechanika .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2011 07:43
Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
PostWysłany: 26.10.2011 21:30 
Re: bierze olej - DUZO oleju
Sorki ze dopiero teraz odpisuje ale na zalegle wakacje też jest czas.
Heh, no wiec bylem u mechanika i powiedzial ze uszczelniacze i prawdopodobnie pierscienie zaworowe do wymiany. Koszt naprawy ... ok 1300€.
Nie mieszkam w pl stad taka kwota. Ponoc to min 20 godzin zabawy bo trzeba caly silnik wyjac. Czy ktoś może to potwierdzic? Czy to faktycznie az tyle pracy? Ile kosztuje cos takiego w serwisie w pl?
dzięki za inf


 
Profil
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 27.10.2011 07:46 
Re: Bierze olej - DUZO oleju
Do wymiany uszczelniaczy zaworowych wyciagasz tylko głowicę.

koszt kosmiczny, w pl chyba nawet 500zl to nie będzie kosztowac.

za 1300 euro masz caly nowy silnik

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.