Jeżeli silnik nie jest przystosowany do paliwa o wyższej liczbie oktanowej to nie odczujesz różnicy. Kaloryczność paliw jest bardzo podobna. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej stosuje się w niektórych mocno wysilonych jednostkach ze względu na spalanie stukowe w silniku oraz dużą kompresję. Kiedyś czytałem artykuł gdzie na warsztat czyt. hamownie wzięto motocykl i testowano różne paliwa różnych firm od 95 do 100. Uzyskano wówczas wzrost mocy o 0,5% w motocyklu o pojemności 600 ccm. Tak więc, w pewnym sensie, rzeczywiście wzrost jest
tylko na pewno tego nie odczujesz
Na plus lanie np 100 oktanów: czystość paliwa, większa odporność na spalanie stukowe. Czy warto? Jak dla mnie nie ma sensu jeżeli silnik jest przystosowany pod 95, natomiast jeżeli silnik wymaga lania np. 100 oktanów, nie wiem czy taki silnik istnieje i jest dopuszczony do ruchu to jak najbardziej lanie 95 może mu zaszkodzić.
Kiedyś głęboko wierzyłem w te brednie marketingowe, do póki nie zacząłem się obracać w tej tematyce