Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Jak ulepszyć LT-Ra za około 2000$?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.05.2024 13:55



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Jak ulepszyć LT-Ra za około 2000$? 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 23.02.2009 20:12 
Jak ulepszyć LT-Ra za około 2000$?
Jak ulepszyć LT-Ra za około 2000$?

Temat uważam za ciekawy i dlatego go przetłumaczyłem.Umieściłem go tu by potwierdzić, że LT-Ra możemy ulepszyć za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Materiały i zdjęcia pochodzą ze strony:

http://ltr450.theatvchannel.com

Bezpośredni link do tematu:

http://ltr450.theatvchannel.com/component/content/article/66-lt-r450-budget-racer-project-?start=2

Zawieszenie

Zawieszenie 2006-'07 LT-R jest boleśnie sztywne ! Tylny amortyzator nie pozwala na odpowiednie przekazywanie masy na koła tylne i to powoduje ,że jest to nie komfortowe na zakrętach i przy dłuższej jeździe jest męczące dla kierowcy.Inżynierzy w 2008 roku wprowadzili bardziej miękkie zawieszenie, które jest bardziej wystarczające dla osób ceniących jazdę rekreacyjną.Ogólnie zawieszenie LT-Ra jest wspaniale wykonane ,Suzuki używa długich amortyzatorów z przodu, regulowanych, o dużej średnicy tłoczka.Technicznie amortyzatory te są lepsze od 90 procent komponentów dostępnych na rynku.W celu ich udoskonalenia wysyłamy je do firmy TCS, by je zregenerować i maksymalnie zwiększyć ich wydajność.TCS ma zdolnosć i wiedzę by dostosować je do wymagań każdego kierowcy.We have worked and tested with TCS since the 2006 LT-R was released and have really been happy with the outcome.Jest to , czego potrzebowało zawieszenie LT-Ra:większy skok, kontrolowaną jazdę i wiele wiecej.TCS przerabia również zbiorniczki.Seryjna, alumniowa obudowa amortyzatora powoduje ,że olej może być zanieczyszczony przez to ,że tłoczek trze o obudowę i kawałki aluminium mogą dostać się do oleju.TCS zwiększa skok amortyzatora i daje taki sam efekt jak inne amortyzatrory o skoku 12 cali.Amortyzatory są dostosowane do wagi i oczekiwań kierowcy oraz stylu jazdy.

Image

TCS zostało wykupione przez Race Tech'a. Race tech jest znany z wysokiej jakości komponentów zawieszenia dla motocykli. Race Tech oferuje do-it-yourself kity do zawieszenia dla motocykli i quadów.

Bezpieczeństwo

Nerf bary są obowiązkowe dla bezpieczeństwa, i dziś są potrzebne praktycznie na każdym torze. Dlatego zamotowaliśmy nerf-bary i zderzak firmy IMS, rzeczy te są przydatne w wypadku kolizji.Nie możemy w tym przypadku zmieniać osłon pięt , gdyż musimy zmieścić się w kosztach i dlatego iż seryne spełniają doskonale swe zadanie. Seryjne osłony są dobrze umiejscowione i są wystarczająco duże by zapewniać bezpieczeństwo. Wśród rzeczy, które są obowiązkiem, to Kill Switch(czyli zrywka ;) ) np .Pro Design.Jest to konieczne dla bezpieczeństwa kierowcy i powinien ją mieć zainstalowaną.Jeśli ktoś podróżuje bez światła przedniego, to w celach estetycznych może zamontować plastik, który można także szybko zdemontować ,by znów zamontować światło.

Image

Opony

Wybór opon powinien być dokonywany według kondycji toru . When we were doing much of our suspension testing for this article, we spent two days at L.A. County Raceway. LACR is a very sandy track with some hardpack dirt.
Jeździliśmy na seryjnych oponach i felgach ,które dochodziły do granic swych możliwości.Kiedy założyliśmy opony bardziej profesjonalne poczuliśmy znacznie lepszą poprawę.Opony pracowały znacznie lepiej.Używaliśmy ITP MXR6 18x10-8 na tyle i 10x6-10 z przodu ,które znakomicie sprawdzały się w tych warunkach.Warto jest polecić felgę typu beadlock z tyłu o wymiarze 8 cali.Z przodu nie zostały zamontowane gdyż dodają wagi, są drogie i zbiera się w nich stosunkowo dużo błota.

Image

Moc

Suzuki produkuje bardzo dobre osiągi już w serii.W seryjnej wersji LT-R ,silnik produkuje około 40 koni mechanicznych.Jedyną formą modyfikacji silnika było dodanie Big Gun M-80, wyjęcie kryzy z rury wydechowej i zdjęcie pokrywy airboxu(co do kryzy i airboxu zapraszam do poczytania, bo było to w warsztacie LTR). Te modyfikacje podniosą moc do około 50 koni i pozwolą na wykręcanie lepszych czasów na torach.Big Gun M-80 dodatkowo przeprogramywowuje zapłon i wzbogaca mieszankę.Modele z 2008 mają lepszy 'dół' i troszkę więcej mocy niż starsze roczniki.Jednak ta modyfikacja jest dedykowana do starszych quadów.

Ta modyfikacja nie została przeprowadzona w celu ,aby quad mógł się wraz z nami lansować ,ale dlatego by jak za sprawą najniższych kosztów go ulepszyć.Suzuki tworząc LT-Ra stworzyło dobrą maszynę ,którą nawet za niewielkie pieniądze możemy udoskonalić.

Image

Image

Opinie

http://ltr450.theatvchannel.com/compone ... t-?start=2

Race Tech Suspension (formerly TCS):
951/279-6655;
http://www.racetech.com
Reworked stock suspension: $950

IMS/Roll:
800/237-9906;
http://www.officialims-roll.com
Pro-Series nerf bars: $199.95;
Intimidator Series MX bumper: $129.95

Big Gun Exhaust:
800/870-4461;
http://www.biggunexhaust.com
M-80 power module: $39.95

Quad Tech:
949/859-7823;
http://www.quadtech-atv.com
Plastic hood scoop nosepiece: $65

ITP Tires & Wheels:
909/390-1905;
http://www.itptires.com
MXR6 10x6-10 front tires: $71.95 ea.;
front wheels: $87.95 ea.; MXR6 18x10-8
rear tires: $66.95 ea.; rear beadlocks: $145.95 ea

Jeśli to spodoba się moderatorom, proszę o przypięcie. :strzałka:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.07.2005 15:07
Posty: 718
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Katy
PostWysłany: 23.02.2009 22:02 
Faktycznie jak nie patrzeć Ltr jest quadem który przy użyciu 2000$ spokojnie nadaje się na wyścigi. Szczególnie wersja 2008 ma wiecej mocy i faktycznie lepsze zawieszenie.
Trochę ten dzióbek quad techa jest nie potrzebny, za niego wolał bym sobie kupić inną kierownicę :)

_________________
# 463
Quady Śrem Racing Team


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 23.02.2009 22:09 
Piotrekkk888 napisał(a):
żywaliśmy ITP MXR6 18x10-8 na tyle i 10x6-10 z przodu

Chyba z przodu 20x6-10 albo 19x6-10 :oczy:

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.07.2005 15:07
Posty: 718
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Katy
PostWysłany: 23.02.2009 22:11 
Nie wydaje się Wam że na 3 zdj. lewe tylne koło jest bez powietrza ??

_________________
# 463
Quady Śrem Racing Team


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 23.02.2009 22:21 
Piotrekkk888 napisał(a):
Te modyfikacje podniosą moc do około 50 koni

10KM to bardzo dużo, jak na takie proste modyfikacje ("wisienka" od Big Guna, kryza i pokrywka airbox'u)...chyba przesadzili w 5KM jestem jeszcze w stanie uwierzyć.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 23.02.2009 23:48 
Też się nad tym zastanawiałem :bezradny:
Te beadlocki, bumper IMS, czy nosek są potrzebne jak zającowi dzwonek na polowaniu, chyba po to żeby był 5kg cięższy. Lepiej tak jak Łukasz napisał kupić lepsza kierownicę i pompę hamulcową.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.07.2005 15:07
Posty: 718
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Katy
PostWysłany: 24.02.2009 12:06 
Pompę bym sobie odpuścił bo głównie do sm się przydaje i niekiedy do mx, ale taka kierownicę i amor skrętu bym założył :)

_________________
# 463
Quady Śrem Racing Team


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 24.02.2009 17:39 
Do MX przydaje się tak samo, tylko wielu ludzi ma Beringera a hamuje silnikiem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.03.2006 07:22
Posty: 231
Quad: Banshan :-)
PostWysłany: 24.02.2009 18:41 
Proponuje zawias i kierownice 8)

_________________
;-)


 
Profil Tlen

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 24.02.2009 19:00 
Cytuj:
Chyba z przodu 20x6-10 albo 19x6-10


Cytuj:
We went with ITP MXR6 18x10-8 rear and 10x6-10



Cytuj:
10KM to bardzo dużo, jak na takie proste modyfikacje ("wisienka" od Big Guna, kryza i pokrywka airbox'u)...chyba przesadzili w 5KM jestem jeszcze w stanie uwierzyć.


Ja też się zdziwiłem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 24.02.2009 19:01 
Piotrekkk888 napisał(a):
10x6-10


To znaczy tyle, że jeździli na samych felgach :uśmiech:

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 24.02.2009 19:12 
aXcid napisał(a):
Piotrekkk888 napisał(a):
10x6-10


To znaczy tyle, że jeździli na samych felgach :uśmiech:


Zwykły błąd ,albo faktycznie jeździli na felgach :lol: .


 
Profil

Rejestracja: 21.08.2007 11:22
Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
PostWysłany: 25.02.2009 07:06 
Cytuj:
Te beadlocki, bumper IMS, czy nosek są potrzebne jak zającowi dzwonek na polowaniu


Wygrała estetyka i odrobinka własnej promocji. ;)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.