Przyczyną jest wytarty TPS w dolnej części obrotów.
Aby to sprawdzić należy ( w domowy sposób,nie trzeba zdejmować żadnych osłon itd ) :
1.poluzować TPS,jedna śrubeczka na torx.
2.przekręcić TPS maksymalnie z ruchem wskazówek zegara,delikatnie dokręcić poluzowaną śrubkę ( by TPS nie miał możliwości nam się ruszać
3.zapalić pojazd
4. w tej pozycji TPS zapali lampkę FI
5.zgasić motor - inaczej FI nie przestanie świecić
6.podnieść delikatnie w górę, dosłownie może 1mm
7.zapalić
8.wykonać jazdę próbną
- jeżeli motor będzie przerywał podczas jazdy na średnich-niskich obrotach, ale nie na wolnych to ścieżka TPS dokładnie w tym zakresie gdzie przerywa jest przytarta
-- jeżeli ktoś będzie miał szczęście(jak ja),możliwe że obejdzie się bez wymiany :
9.zgasić,poluzować,przekręcić TPS na max w stronę przeciwną do wskazówek zegara,lekko dokręcić śrubkę
10.spróbować zapalić, prawdopodobnie ATV będzie gasł na wolnych obrotach
11.poluzować,przekręcić TPS o 1mm zgodnie z ruchem wskazówek zegara,dokręcić
12. powtarzać aż pojazd zacznie w miarę chodzić na wolnych obrotach
13. dokręcić na stałe śrubkę TPS
14. ustawić wolne obroty śrubą od wolnych obrotów
15.jazda próbna, jak objawy zniknęły to się cieszyć , jak nie to można próbować jeszcze w ten sposób regulować - lub nowy TPS.
Objawy :
Nierówne obroty
Gaśnie przy minimalnym dodaniu gazu na biegu jałowym
Strzały z wydechu przy puszczeniu gazu ( np jazda z górki na biegu )
U mnie jak ręką odjął,
Jest jeszcze drugi sposób na TPS,wypinamy wtyczkę od TPS i próbujemy go zgasić regulując gazem ( manetką ). Jeżeli przy wypiętym TPS jest lepiej niż z wpiętym,tzn nie gaśnie jak z wpiętym - należy szukać winy w TPS.
niestety nie mierzyłem aktualnego napięcia na TPS.
pozdrawiam
-- dodano 13.04.2016 16:35 --michanio911 napisał(a):
Przyczyną jest wytarty TPS w dolnej części obrotów.
Aby to sprawdzić należy ( w domowy sposób,nie trzeba zdejmować żadnych osłon itd ) :
1.poluzować TPS,jedna śrubeczka na torx.
2.przekręcić TPS maksymalnie z ruchem wskazówek zegara,delikatnie dokręcić poluzowaną śrubkę ( by TPS nie miał możliwości nam się ruszać
3.zapalić pojazd
4. w tej pozycji TPS zapali lampkę FI
5.zgasić motor - inaczej FI nie przestanie świecić
6.podnieść delikatnie w górę, dosłownie może 1mm
7.zapalić
8.wykonać jazdę próbną
- jeżeli motor będzie przerywał podczas jazdy na średnich-niskich obrotach, ale nie na wolnych to ścieżka TPS dokładnie w tym zakresie gdzie przerywa jest przytarta
-- jeżeli ktoś będzie miał szczęście(jak ja),możliwe że obejdzie się bez wymiany :
9.zgasić,poluzować,przekręcić TPS na max w stronę przeciwną do wskazówek zegara,lekko dokręcić śrubkę
10.spróbować zapalić, prawdopodobnie ATV będzie gasł na wolnych obrotach
11.poluzować,przekręcić TPS o 1mm zgodnie z ruchem wskazówek zegara,dokręcić
12. powtarzać aż pojazd zacznie w miarę chodzić na wolnych obrotach
13. dokręcić na stałe śrubkę TPS
14. ustawić wolne obroty śrubą od wolnych obrotów
15.jazda próbna, jak objawy zniknęły to się cieszyć , jak nie to można próbować jeszcze w ten sposób regulować - lub nowy TPS.
Objawy :
Nierówne obroty
Gaśnie przy minimalnym dodaniu gazu na biegu jałowym
Strzały z wydechu przy puszczeniu gazu ( np jazda z górki na biegu )
U mnie jak ręką odjął,
Jest jeszcze drugi sposób na TPS,wypinamy wtyczkę od TPS i próbujemy go zgasić regulując gazem ( manetką ). Jeżeli przy wypiętym TPS jest lepiej niż z wpiętym,tzn nie gaśnie jak z wpiętym - należy szukać winy w TPS.
niestety nie mierzyłem aktualnego napięcia na TPS.
pozdrawiam
Edit.
Zmierzyłem napięcie TPS, mam 0,7 [V],to za dużo, tak więc poszukuję TPS