Autor |
Wiadomość |
foxik
Rejestracja: 11.11.2008 18:55 Posty: 71 Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
|
Wysłany: 04.10.2009 21:04
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
a co jeszczeposzo w tym silniku wal i co?
|
|
|
|
rado
Rejestracja: 13.05.2007 22:34 Posty: 1425 Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
|
Wysłany: 04.10.2009 21:08
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Dawid82 napisał(a): Niby 4000zł i silnik będzie na chodzie ! Dlatego kupno używanego quada to takie duże ryzyko...
_________________ Pozdrawiam, Radek KFX700 V-Twin Renegade 800 x W460 230GE 86'
|
|
|
|
Dawid82
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 19.09.2008 12:28 Posty: 221 Miejscowość: swarzedz
Quad: Bombardier Renegade 800
|
Wysłany: 04.10.2009 21:11
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Nie wiem dokladnie co poszło, silnik po niedzielnym przegrzaniu został uruchomiony na drugi dzień i po ok 5 minutach chodzenia na wolnych obrotach coś się posypało i został zgaszony, mechanik rozebrał silnik i jedna panewka się przekręciła. Tak mi powiedział kolega, ja się nie znam na tym!
|
|
|
|
07jerzyk
Rejestracja: 04.05.2009 23:53 Posty: 107 Miejscowość: Krotoszyn
Quad: Renegade 800 ; tgb target 425
|
Wysłany: 05.10.2009 17:37
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
foxik napisał(a): Ma ktoś może dokladne foty tego zestawu made in eliasz albo w ogole takiego zestawu do chlodzenia oleju? już wcześniej pytałeś o ten zestaw "link na forum - temat obszernie opisany - (są również foty) - przy okazji kilka innych patentów viewtopic.php?f=13&t=7484&hilit=ch%C5%82odnica+oleju&start=75 składniki: miejsce filtra oleju - adapter (dalej) przewody ciśnieniowe (dalej) filtr oleju (dalej) dodatkowa chłodnica (dalej) przewód ciśnieniowy powrotny do adaptera tak to w skrócie wygląda" patrz na foty od sportcoupe
_________________ hobby - quadowanie żółtą KUKUrydzą
http://www.youtube.com/user/07jerzyk
|
|
|
|
DamianQu
Rejestracja: 05.10.2009 20:01 Posty: 18 Miejscowość: Kielce
Quad: Raptor 700 SE
|
Wysłany: 05.10.2009 20:11
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
A co myślicie o takim rozwiazaniu zdalo by to egzamin?? http://www.allegro.pl/item757728243_dod ... egade.html
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 05.10.2009 20:26
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Powinno coś dać tylko przy tym frezowaniu brud będzie zatykał pory. Lepsza prosta, okrągła za karbowaniem - czytaj cylindryczna.
|
|
|
|
foxik
Rejestracja: 11.11.2008 18:55 Posty: 71 Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
|
Wysłany: 06.10.2009 15:41
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
eeee te foty to ja już widzialem mi choidzi o adapter i dokladne jego foty a nie pogladowe ... hehe -- dodano 06.10.2009 15:41 --Np. dlugosc wezy srednica jaki filtr oleju jaka chlodnica wielkosc itd.
|
|
|
|
rado
Rejestracja: 13.05.2007 22:34 Posty: 1425 Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
|
Wysłany: 06.10.2009 18:14
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Dzisiaj widziałem system od Eliasza i prezentuje się bardzo dobrze, widać ze konstrukcja jest przemyślana z tego co piszesz to nie masz pojęcia na ten temat wiec lepiej jak kupisz gotowy zestaw.
_________________ Pozdrawiam, Radek KFX700 V-Twin Renegade 800 x W460 230GE 86'
|
|
|
|
foxik
Rejestracja: 11.11.2008 18:55 Posty: 71 Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
|
Wysłany: 06.10.2009 19:02
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
sportcoupe napisał(a): Dzisiaj widziałem system od Eliasza i prezentuje się bardzo dobrze, widać ze konstrukcja jest przemyślana z tego co piszesz to nie masz pojęcia na ten temat więc lepiej jak kupisz gotowy zestaw. No z takim podjesciem jak Ty masz to lepiej kupić gotowe po co się meczyc....
|
|
|
|
rado
Rejestracja: 13.05.2007 22:34 Posty: 1425 Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
|
Wysłany: 06.10.2009 19:40
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Facet foty pogladowe nic ci nie dają ponieważ musisz element zrobić na obrabiarce a zdjęcia nic ci nie dają w tym temacie. To samo dotyczy filtr i przewodów ale to jest ... wystarczy ze parametry filtr bedą takie jak fabryczne lub lepsze to samo dotyczy przewodów. Męczyć się można ale pytanie cY ie na to stać przewód ci się rozczelni i masz po silniku i Shelton ci napisze ze wał w Polsce kosztuje 8 000 PLN
_________________ Pozdrawiam, Radek KFX700 V-Twin Renegade 800 x W460 230GE 86'
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.10.2009 20:06
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Zatrzeć silnik łatwo - zwłaszcza robiąc coś takiego jak dodatkowy układ smarowania.
|
|
|
|
foxik
Rejestracja: 11.11.2008 18:55 Posty: 71 Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
|
Wysłany: 06.10.2009 20:09
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
sportcoupe napisał(a): Facet foty pogladowe nic ci nie dają ponieważ musisz element zrobić na obrabiarce a zdjęcia nic ci nie dają w tym temacie. To samo dotyczy filtr i przewodów ale to jest ... wystarczy ze parametry filtr bedą takie jak fabryczne lub lepsze to samo dotyczy przewodów. Męczyć się można ale pytanie cY ie na to stać przewód ci się rozczelni i masz po silniku i Shelton ci napisze ze wał w Polsce kosztuje 8 000 PLN Odbieram to jako wywzwanie!!! ;P Zobaczymy kto co może i kto co potrafi. Jak i na ile sprawnie to będzie dzialac... a wal kosztuje 780 dolcow w stanach plus sprowadzenie. Pewnie masz racje mowiac ze latwo zatrzec silnik ale wszystko jest dla ludzi... i biore to ryzyko pod uwage!
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.10.2009 20:15
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
To i tak min. 3000pln za wał więc nie mało. Przy okazji jak zatrzesz resztę, to ceny USD ci tego nie osłodzą.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 06.10.2009 20:21
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Podłączanie fabrycznej pompy oleju pod dodatkową nie przewidzianą przez fabrykę chłodnicę (i co za tym idzie, kilka metrów węża) to nie jest dobry pomysł. Nie dość, że jeśli układ się rozszczelni choćby minimalnie to całość idzie się kochać (za duże ciśnienie), to obniżamy w ten sposób jej wydajność - przepompowanie przez dodatkowego węża, złączki i chłodnicę to bardzo duży opór - jednym słowem mniej środka smarującego dostaje się do newralgicznego punktu silnika, czyli wysoko umieszczonego rozrządu. W warunkach silnego obciążenia, może dojść do sytuacji, gdzie pompa nie będzie wydawać. Wtedy prędzej czy później pożegnamy się z silnikiem. Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem całkowicie niezależnego obiegu, pracującego pod kontrolą niskociśnieniowej (max 2 bar) ale za to wydajnej elektrycznej pompy (do 10 litrów/min), sterowanej czujnikiem temperatury oleju plus chłodnicy o wysokości około 8 rzędów. Taki setup chłodzi w tej chwili Renegade z bardzo wysilonym, około 100-konnym silnikiem i nie zdarzyła się sytuacja w której by się zagotował (a startuje praktycznie tylko w zawodach). Są dwie opcje wyprowadzenie ssania i powrotu - dla tych co nie chcą modyfikacji fabrycznych karterów wykorzystanie fabrycznych otworów (wlew oleju i osłona końcówki wału), albo wyprowadzenie wyjść/wejść z miejsc "zaproponowanych" (czyt. wzmocnionych) przez fabrykę.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.10.2009 20:25
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
I najgorsze, że możesz mieć rację... Can-am Motorebela się zatarł i to na pierwszym cylindrze...
|
|
|
|