Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problemy z chłodzeniem silnika 800
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 07:41



Odpowiedz  [ 210 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna
Problemy z chłodzeniem silnika 800 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 11.11.2008 18:55
Posty: 71
Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 04.10.2009 21:04 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
a co jeszczeposzo w tym silniku wal i co?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2007 22:34
Posty: 1425
Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
PostWysłany: 04.10.2009 21:08 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Dawid82 napisał(a):
Niby 4000zł i silnik będzie na chodzie !

Dlatego kupno używanego quada to takie duże ryzyko...

_________________
Pozdrawiam, Radek
KFX700 V-Twin -> Renegade 800 x -> W460 230GE 86' ->


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.09.2008 12:28
Posty: 221
Miejscowość: swarzedz
Quad: Bombardier Renegade 800
PostWysłany: 04.10.2009 21:11 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Nie wiem dokladnie co poszło, silnik po niedzielnym przegrzaniu został uruchomiony na drugi dzień i po ok 5 minutach chodzenia na wolnych obrotach coś się posypało i został zgaszony, mechanik rozebrał silnik i jedna panewka się przekręciła. Tak mi powiedział kolega, ja się nie znam na tym!


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2009 23:53
Posty: 107
Miejscowość: Krotoszyn
Quad: Renegade 800 ; tgb target 425
PostWysłany: 05.10.2009 17:37 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
foxik napisał(a):
Ma ktoś może dokladne foty tego zestawu made in eliasz albo w ogole takiego zestawu do chlodzenia oleju?

już wcześniej pytałeś o ten zestaw

"link na forum - temat obszernie opisany - (są również foty) - przy okazji kilka innych patentów
viewtopic.php?f=13&t=7484&hilit=ch%C5%82odnica+oleju&start=75
składniki:
miejsce filtra oleju - adapter (dalej) przewody ciśnieniowe (dalej) filtr oleju (dalej) dodatkowa chłodnica (dalej) przewód ciśnieniowy powrotny do adaptera

tak to w skrócie wygląda"
patrz na foty od sportcoupe

_________________
hobby - quadowanie żółtą KUKUrydzą

http://www.youtube.com/user/07jerzyk


 
Profil WWW

Rejestracja: 05.10.2009 20:01
Posty: 18
Miejscowość: Kielce
Quad: Raptor 700 SE
PostWysłany: 05.10.2009 20:11 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
A co myślicie o takim rozwiazaniu zdalo by to egzamin??
http://www.allegro.pl/item757728243_dod ... egade.html


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 05.10.2009 20:26 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Powinno coś dać tylko przy tym frezowaniu brud będzie zatykał pory. Lepsza prosta, okrągła za karbowaniem - czytaj cylindryczna.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 11.11.2008 18:55
Posty: 71
Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 06.10.2009 15:41 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
eeee
te foty to ja już widzialem :)

mi choidzi o adapter i dokladne jego foty a nie pogladowe ... hehe

-- dodano 06.10.2009 15:41 --

Np. dlugosc wezy srednica jaki filtr oleju jaka chlodnica wielkosc itd.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2007 22:34
Posty: 1425
Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
PostWysłany: 06.10.2009 18:14 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Dzisiaj widziałem system od Eliasza i prezentuje się bardzo dobrze, widać ze konstrukcja jest przemyślana z tego co piszesz to nie masz pojęcia na ten temat wiec lepiej jak kupisz gotowy zestaw.

_________________
Pozdrawiam, Radek
KFX700 V-Twin -> Renegade 800 x -> W460 230GE 86' ->


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 11.11.2008 18:55
Posty: 71
Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 06.10.2009 19:02 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
sportcoupe napisał(a):
Dzisiaj widziałem system od Eliasza i prezentuje się bardzo dobrze, widać ze konstrukcja jest przemyślana z tego co piszesz to nie masz pojęcia na ten temat więc lepiej jak kupisz gotowy zestaw.


No z takim podjesciem jak Ty masz to lepiej kupić gotowe po co się meczyc....


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2007 22:34
Posty: 1425
Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
PostWysłany: 06.10.2009 19:40 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Facet foty pogladowe nic ci nie dają ponieważ musisz element zrobić na obrabiarce a zdjęcia nic ci nie dają w tym temacie. To samo dotyczy filtr i przewodów ale to jest ... wystarczy ze parametry filtr bedą takie jak fabryczne lub lepsze to samo dotyczy przewodów.

Męczyć się można ale pytanie cY ie na to stać przewód ci się rozczelni i masz po silniku i Shelton ci napisze ze wał w Polsce kosztuje 8 000 PLN :lol:

_________________
Pozdrawiam, Radek
KFX700 V-Twin -> Renegade 800 x -> W460 230GE 86' ->


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 06.10.2009 20:06 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Zatrzeć silnik łatwo - zwłaszcza robiąc coś takiego jak dodatkowy układ smarowania.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 11.11.2008 18:55
Posty: 71
Miejscowość: Poznań
Quad: Can Am Renegade 800 / Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 06.10.2009 20:09 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
sportcoupe napisał(a):
Facet foty pogladowe nic ci nie dają ponieważ musisz element zrobić na obrabiarce a zdjęcia nic ci nie dają w tym temacie. To samo dotyczy filtr i przewodów ale to jest ... wystarczy ze parametry filtr bedą takie jak fabryczne lub lepsze to samo dotyczy przewodów.

Męczyć się można ale pytanie cY ie na to stać przewód ci się rozczelni i masz po silniku i Shelton ci napisze ze wał w Polsce kosztuje 8 000 PLN :lol:



Odbieram to jako wywzwanie!!! ;P
Zobaczymy kto co może i kto co potrafi. Jak i na ile sprawnie to będzie dzialac... :)

a wal kosztuje 780 dolcow w stanach plus sprowadzenie.

Pewnie masz racje mowiac ze latwo zatrzec silnik ale wszystko jest dla ludzi...
i biore to ryzyko pod uwage!


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 06.10.2009 20:15 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
To i tak min. 3000pln za wał więc nie mało. Przy okazji jak zatrzesz resztę, to ceny USD ci tego nie osłodzą.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 06.10.2009 20:21 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
Podłączanie fabrycznej pompy oleju pod dodatkową nie przewidzianą przez fabrykę chłodnicę (i co za tym idzie, kilka metrów węża) to nie jest dobry pomysł. Nie dość, że jeśli układ się rozszczelni choćby minimalnie to całość idzie się kochać (za duże ciśnienie), to obniżamy w ten sposób jej wydajność - przepompowanie przez dodatkowego węża, złączki i chłodnicę to bardzo duży opór - jednym słowem mniej środka smarującego dostaje się do newralgicznego punktu silnika, czyli wysoko umieszczonego rozrządu. W warunkach silnego obciążenia, może dojść do sytuacji, gdzie pompa nie będzie wydawać. Wtedy prędzej czy później pożegnamy się z silnikiem.
Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem całkowicie niezależnego obiegu, pracującego pod kontrolą niskociśnieniowej (max 2 bar) ale za to wydajnej elektrycznej pompy (do 10 litrów/min), sterowanej czujnikiem temperatury oleju plus chłodnicy o wysokości około 8 rzędów. Taki setup chłodzi w tej chwili Renegade z bardzo wysilonym, około 100-konnym silnikiem i nie zdarzyła się sytuacja w której by się zagotował (a startuje praktycznie tylko w zawodach).
Są dwie opcje wyprowadzenie ssania i powrotu - dla tych co nie chcą modyfikacji fabrycznych karterów wykorzystanie fabrycznych otworów (wlew oleju i osłona końcówki wału), albo wyprowadzenie wyjść/wejść z miejsc "zaproponowanych" (czyt. wzmocnionych) przez fabrykę.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 06.10.2009 20:25 
Re: Problemy z chłodzeniem silnika 800
I najgorsze, że możesz mieć rację... Can-am Motorebela się zatarł i to na pierwszym cylindrze...


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 210 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.