Autor |
Wiadomość |
MATIS
Rejestracja: 02.03.2006 15:42 Posty: 2292 Miejscowość: SD
Quad: Outlander 800 XT-P srebrny (!)
Poprzednie quady: Aeon 220, Kawasaki KFX 700, Brute Force 750, Can-Am Renegate 800, Outlander 800 Max, Outlander 800, Outlander 1000 XMR, Outlander 1000 Max XTP
|
Wysłany: 11.02.2010 08:16
Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Chłodnica w moim Outlanderze 800 dostała lekko w kość. 1/4 spuchła i ciecz nie ma już tak dobrego obiegu jak wcześniej. Zimą daje radę, ale przy +28 stopni nie da (pomijając fakt, że słabe chłodzenie to jedna z bolączek Bomby, o czym już było kilka razy na forum). Nowa chłodnica to - tak na oko - pewnie z 1000 zł, więc zacząłem się zastanawiać, czy nie można czegoś dopasować z samochodu. Nówki-chłodnice do markowych pojazdów kosztują 200-300 zł. Tylko nie wiem, czy czasami jakichś głupot nie opowiadam, bo może są jakieś istotne parametry standardowej, oryginalnej chłodnicy, które uniemożliwiają jej wymianę na inną. Ważny jest wymiar i sposób montażu, pewnie też pojemność, ale tutaj na bank znajdzie się coś odpowiedniego, bo wybór jest ogromny. Powiedzcie - jest coś w tym kawałku aluminium z blaszkami, co wyklucza zamontowanie innej, nowej, nieoryginalnej chłodnicy? P.S. Jeśli napisałem coś, co się fachowcom w głowie nie mieści, to sorka - nie chciałem urazić .
_________________ Jazda na górskim rowerze jest równie fajna!
|
|
|
|
kris1
Rejestracja: 16.06.2009 16:44 Posty: 7
Quad: Bombardier renegate 800
|
Wysłany: 11.02.2010 17:06
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Waże jak szybko będzie mogła oddac tęperature.W samochodzie chłodnica ma dosyc dużą powierzchnie. Spróbowac można by raczej z taką od jakiegoś motoru.
|
|
|
|
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
|
Wysłany: 11.02.2010 17:20
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Na aledrogo widziałem niedawno chłodnice do bomby większą od seryjnej , firma specjalizowała się w produkcji chłodnic ale cena była wysoka bo ponad 1000 zł
_________________ Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"
|
|
|
|
saymon
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 30.06.2009 14:59 Posty: 1560 Miejscowość: Poznań MG
Quad: Osama Bombardier
|
Wysłany: 11.02.2010 17:30
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Ja niedawno rozmawiałem z kolesiem, który założył do swojego Outlandera chłodnicę od auta (nawet mówił mi od jakiego ale za nic nie mogę sobie przypomnieć teraz jaka to była marka). Wiem jedynie, że miał tam dwa wentylatory założone. Ta bomba stała jeszcze w zeszłym tygodniu na allegro , zielona, XT ze snorklami i amortyzatorami od Renegade może ktoś kojarzy.
_________________ 'Jesteś poza trasą'
QuadFilmy http://www.youtube.com/user/saymonpoznan?feature=guide
http://www.myspace.com/djsaymon
|
|
|
|
dziubek25077
Rejestracja: 04.06.2009 19:30 Posty: 372 Miejscowość: Jaworzno
Quad: Suzuki Kingquad 750 Axi
Poprzednie quady: EAGLE 250 ccm x 2
|
Wysłany: 11.02.2010 19:21
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Niewiem czy podejdzie ale w Tico jest bardzo mała chłodnica, jedynie chyba grubsza, jakbyś chciał to moge zmierzyć i jutro podać wymiary, bo jeden tiktacz stoi mi na podwórku Pozdro !!!
_________________ SUUZAAANAAA I,am CRAZY LOVING YOUUUUU......
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 11.02.2010 21:37
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Podobno jest bardzo podobna od nagrzewnicy w autobusie
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
piotrek_p
Squad 3miasto
Rejestracja: 16.07.2007 21:41 Posty: 425 Miejscowość: Rumia
Quad: zielony
|
Wysłany: 11.02.2010 21:59
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
dziubek25077 napisał(a): Niewiem czy podejdzie ale w Tico jest bardzo mała chłodnica, jedynie chyba grubsza, jakbyś chciał to moge zmierzyć i jutro podać wymiary, bo jeden tiktacz stoi mi na podwórku Pozdro !!! Ticolot poza podobną pojemnością ma mniejszą moc i podejrzewam że przez to chłodnica ma jednak mniejszą możliwość oddawania ciepła. Chłodnice z motorów to też chyba umiarkowany pomysł, chyba że mówimy o jakimś enduro. Ścigi mają nie za wielkie chłodnice bo tam prędkości są sporo większe. Kumpla GSX-R przy pojemności litra ma chłodnicę tak na oko chyba mniejszą niż w bombie, na postoju wachluje wiatrakiem non stop. Ale jak go przegoni
|
|
|
|
MATIS
Rejestracja: 02.03.2006 15:42 Posty: 2292 Miejscowość: SD
Quad: Outlander 800 XT-P srebrny (!)
Poprzednie quady: Aeon 220, Kawasaki KFX 700, Brute Force 750, Can-Am Renegate 800, Outlander 800 Max, Outlander 800, Outlander 1000 XMR, Outlander 1000 Max XTP
|
Wysłany: 12.02.2010 08:48
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Fakt, że chłodnica w Bombie jest bardzo fajnie pomyślana, bo przy niewielkich rozmiarach oddaje naprawdę dużo ciepła. Tico, ani Seicento - nawet jeśli rozmiar jest podobny - nie dadzą rady. Nie wierzę, żeby się to udało. Drugie śmigło ? To też chyba nie jest idealny patent. Na bank coś to daje, ale ryzyko przegrzania silnika - szczególnie latem - jest chyba nadal spore. Może chłodnica od jakiegoś specjalistycznego urządzenia? Albo faktycznie jakaś druga, dodatkowa - np. od motocykla - włączona do obiegu. Pewnie znalazłoby się miejsce, żeby to upchnąć.
_________________ Jazda na górskim rowerze jest równie fajna!
|
|
|
|
saymon
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 30.06.2009 14:59 Posty: 1560 Miejscowość: Poznań MG
Quad: Osama Bombardier
|
Wysłany: 12.02.2010 09:43
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Założyć to i po problemie http://www.youtube.com/watch?v=-SVRkDQ2gQMDwa wentylatory to nie jest zły pomysł wg mnie, tylko jeden przód drugi tył?
_________________ 'Jesteś poza trasą'
QuadFilmy http://www.youtube.com/user/saymonpoznan?feature=guide
http://www.myspace.com/djsaymon
|
|
|
|
MATIS
Rejestracja: 02.03.2006 15:42 Posty: 2292 Miejscowość: SD
Quad: Outlander 800 XT-P srebrny (!)
Poprzednie quady: Aeon 220, Kawasaki KFX 700, Brute Force 750, Can-Am Renegate 800, Outlander 800 Max, Outlander 800, Outlander 1000 XMR, Outlander 1000 Max XTP
|
Wysłany: 12.02.2010 10:37
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Jo, albo co jakiś czas obsikać. Ale ja mówię poważnie - może ktoś coś konkretnego doradzić ?
_________________ Jazda na górskim rowerze jest równie fajna!
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 12.02.2010 13:17
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
http://moto.allegro.pl/item904814469_gr ... wnica.htmltylko trzeba wzmocnić uchwyty i dać większe śruby bo jest trochę cięższa kolesiowi urwała się z uchwytów i miał mały problem MATIS napisał(a): 1/4 spuchła pewnie wiesz dlaczego spuchła kup nową i pilnuj korka to nie będzie puchła po to jest korek że ma to ciśnienie spuścić z tego co się orientuję to BRP 800 2006, 2007 mają właśnie ten problem z zacinającym się korkiem spustowym p.s. jeden z moich kolegów po prostu co jakiś czas odkręca ten korek, przesmarowuję rusza nim i jest OK bomba w lecie w terenie górskim grzeje mu się co 10minut a chłodnica jest jak nowa tylko co chwilkę słychać świst uwalnianego nadmiaru ciśnienia z układu chłodzenia
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
MATIS
Rejestracja: 02.03.2006 15:42 Posty: 2292 Miejscowość: SD
Quad: Outlander 800 XT-P srebrny (!)
Poprzednie quady: Aeon 220, Kawasaki KFX 700, Brute Force 750, Can-Am Renegate 800, Outlander 800 Max, Outlander 800, Outlander 1000 XMR, Outlander 1000 Max XTP
|
Wysłany: 12.02.2010 15:13
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Dostała w tyłek podczas majowej Integracji, kiedy moczyliśmy się w bagnie, zakleiło ją błoto, a ja w porę tego nie odkryłem. Moja Bomba to 2008 i z korkiem jest generalnie wszystko ok. Jakiś miesiąc temu padł mi prąd w jednym obwodzie (za dużo tych gadżetów ) i przy okazji nie załączał się wiatrak - po 5 minutach przez korek gór wywaliło mi trochę płynu chłodniczego, więc zakładam, że jest z nim wszystko ok. Chłodnica została właśnie profesjonalnie przeczyszczona i jest dużo lepiej (wypadło z niej 200g syfu), płyn wymieniony, więc na razie jest w porządku. Ale na przełomie wiosny i lata wybieramy się na 7 dni w góry i tym już się bardziej martwię. Bomby nówki się grzeją, a co dopiero chłodnica po przejściach. Dlatego myślę co tu zrobić. Na bank dołożę coś takiego:http://moto.allegro.pl/item917064690_chlodniczka_suzuki_ltr450_ltr_450.html , tylko większego i lepiej zrobionego. Coś to pewnie da, ale czy wytrzyma duże obciążenie silnika latem? Druga, dodatkowa, mniejsza chłodnica by coś dała. Było o "żeberkach" z miedzi coś na forum, ale generalnie każdy kręcił bekę z tego rozwiązania nie pisząc wiele w zamian.
_________________ Jazda na górskim rowerze jest równie fajna!
|
|
|
|
dziubek25077
Rejestracja: 04.06.2009 19:30 Posty: 372 Miejscowość: Jaworzno
Quad: Suzuki Kingquad 750 Axi
Poprzednie quady: EAGLE 250 ccm x 2
|
Wysłany: 12.02.2010 16:05
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Myśle czemu twierdzisz że chłodnica z tico nie da rady, gabarytowo będzie coś podobnego lub ciut większa, jest na pewno grubsza, pewnie wejdzie więcej płynu, oryginalny wiatrak do chłodnicy tico jest na pewno większy i wydajniejszy na co głównie trzeba liczyć, gdyż quadem nie jeździsz szybko żeby sam pęd wiatru wystudził płyn tylko robi to wiatrak. Myśle że moc silnika nie ma nic do tego, mimo że różnica 20 KM, to płyn trzeba jakoś wystudzić. Powiem Ci tak że stojąc w korku tikiem wentylator załącza się, wiadomo normalne ale pozałączeniu pracuje dosłownie chwilke i szybko studzi płyn, ponowne załączenie dopiero po jakimś czasie. Sprawdzone w praktyce Pozdro !!!
_________________ SUUZAAANAAA I,am CRAZY LOVING YOUUUUU......
|
|
|
|
karta1906
Rejestracja: 01.09.2008 10:53 Posty: 361 Miejscowość: Natura 2010
Quad: CAN-AM
|
Wysłany: 12.02.2010 18:32
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
Ja kolego po KZ miałem podobnie chłodnica zawalona błotem i bombka się grzała. Po wyczyszczeniu jest już normalnie.. Byłem u swoich znajomych we Francji i zobaczyłem u nich w bombardierach drugie chłodnice typowo na imprezy wtedy, co quad dostaje nieźle w dupę . Mała chłodniczka wymiarów 35/15cm z małych cieniutkich rureczek miedzianych i mała pompka wspomagająca obieg płynu.. Mówią ze nie mieli żadnych problemów z przegrzaniem quada..
_________________ CAN-AM + ROTAX= ZAJEBISTA JAZDA
KARTA ATV RACING TEAM
Ukraina,Can-am Litwa, Can-am CUP, Kaszubski Z , Wyścig lodowy, Rajad PP, CC Góra.K
http://picasaweb.google.pl/atvzabiezki
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 12.02.2010 18:44
Re: Inna chłodnica w miejsce oryginału do Outlandera
MATIS napisał(a): przez korek gór wywaliło mi trochę płynu chłodniczego To wytłumacz mi jak masz korek OK to w jaki sposób tak rozdymało chłodnicę że zgniotło radiatory i nie ma preplywu powietrza MATIS napisał(a): Bomby nówki się grzeją Muszę cię troszkę sprostować nowe poniżej modelu R tak ale model R już nie ma tego problemu osobiście zrobiłem 5tyś km w różnych warunkach i nie ma z tym problemu
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|