Autor |
Wiadomość |
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 06.08.2006 22:00
Warsztat - Outlander 800
Zdecydowałem się na zaczęcie nowego watku, czysto technicznego dla Outy800. Dział WARSZTAT jest zbyt obszerny i dla wszystkich quadów, stad taki pomysł. Jeżeli się nie spodoba niech admini go przeniosą.
OK, własnie jest problem, bez sensu tworzenie osobnego warsztatu dla każdej marki a z drugiej strony znalezienie w warsztacie czegoś o konkretnej marce jest ciężkie. Dużo jest rzeczy uniwersalnych, dotyczących wszystkich/większości quadów, ale duzo też jest tematów dotyczących konkretnych marek . Jesli macie jakies rozwiązanie to piszcie na PW.//Krz
Były ostrzeżenia (pewnie konkurencji ), że Bombardier to nawet oleju nie wlewa do nowych maszyn. Poza rutynowym sprawdzeniem oleju silnikowego przed pierwszym odpaleniem silnika, dzisiaj sprawdzilem olej w skrzyni biegów. Instrukcja firmowa jest BEZNADZIEJA i kilkanaście minut minęło zanim przypasowałem malutkie czarno-białe zdjęcie do włąsciwego miejsca quada. Dlaczego to tyle zajęło? Bombardier nie raczył poinformować z której strony quada jest mała śruba i że jest to pod osłoną plastikową, którą trzeba owcześniej odkręcić. Właściwie wiekszość silnika jest na wierzchu, więc ta drobna wzmianka, że trzeba zdjąć osłonę, by się przydała.
Ad Rem.
Z prawej strony quada z tyłu za silnikem jest mala osłona plastikowa przykrecona dwiema śrubami 10mm i przytwierdzona dodatkowo trzpieniem zatrzaskowym.
Pod osłoną jest dużo różnistych elementów i śrub ale TYLKO JEDNA jest PLASTIKOWA pod klucz 15mm. Jest to otwór do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni. Poziom oleju ma być dokładnie na dolnej granicy otworu i....na szczęście własnie tak było.
śruba spustowa jest już pod spodem quada i niestety osłony Ricochet tego nieuwzględniają
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.08.2006 09:00
Wietnamski filtr powietrza do dobrych nie należy. Tu i tam pojawiają się raporty o filmie kurzu po jego zdjeciu w rurze dolotowej do wtrysku. Oryginalny filtr robi wizualnie dobre wrażenie. Jest trochę podobny do filtra bawełnianego K&N dodatkowo pokrytego gąbką. Niestety filtr jest SUCHY, co już na starcie raczej go dyskwalifikuje.
Jego miejsce zajął filtr TWINAIR, gąbkowy, dwuwarstwowy, dobrze nasączony olejem TWINAIR. Należy jednak zapomnieć o wygodnym mocowaniu jakie było w Grizzly, gdzie filtr się po prostu wciskało w szczelinę. Tutal filtr naciąga się na rurę i zaciska opaską ze śrubą. Rura z filtrem łączą się na odcinku ok 2cm co niestety, zważywaszy na obecność oleju, nie jest pewne i nawet po ściśnieciu opaską filtr może się zsunąć! Taki jest efekt łączeni dwóch sliskich plastikowych powierzchni!
Okręcenie rury wlotowej taśmą samoprzylepną (chropowata Aligator Tape) i na to nałożenie filtra daje już pewny kontakt.
Filtr TwinAIR kosztuje ok 40USD i chyba nie kupi się go w Polsce...
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.08.2006 09:56
Śmiesznie rozwiązany jest w outy'm filtr oleju. Nie jest na zewnątrz silnika jak zazwyczaj, lecz jest zintegrowany z silnikiem. Należy odkręcić małą klapkę i wsadzić do środka malutki filtr.
Są do dostania w Polsce: 22zł/szt.
kupiłem zapas
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 07.08.2006 10:15
A to jest bardzo popularne rozwiązanie, zwłaszcza w sprzetach sportowych - nic nie wystaje, nie ma ryzyka uszkodzeń
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.08.2006 10:23
oto zdjęcie silnika z prawej strony quada.
Widać po lewej stronie zdjęcia małą plastikową przykręcana osłonę pod którą sprawdza się olej w skrzyni biegów.
Z prawej strony zdjęcia na dole jest okrągła klapka do filtra oleju.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 07.08.2006 10:36
Podobny system filtra oleju mają supersportowe KTMy i Husabergi , tylko tam są dwa filtry i jeszcze kilka sitek które się czyści przy wymianie oleju. Zalecana wymiana oleju co 500 km , a jak jest w Rotaxie?
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 07.08.2006 11:08
W Rotaxie co 1500km z tego co pamietam z manuala, co 6000km czysczenie sitka w silniku w misce olejowej - silnik ma mokra miske - chyba trzeba rozpolowic do tego karter, ale nie jestem tego pewien...
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.08.2006 13:46
Czy ktoś wie do czego służy zaznaczone niżej złącze?
Czy to jest podłączenie do komputera?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 07.08.2006 14:27
Po to zamowilem manuale, zeby nie bylo takich pytan...
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 07.08.2006 14:35
Shelton napisał(a): Po to zamowilem manuale, zeby nie bylo takich pytan...
Jak dojdą to będzie po ptakach...za miesiąc?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 07.08.2006 14:47
Dokladnie za miesiac - chyba, ze widzisz inna opcje.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.08.2006 08:46
Oto kilka zdjęć wspomnianego wcześniej oryginalnego filtra powietrza:
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 10.08.2006 10:28
POMIAR POZIOMU OLEJU W SILNIKU
Gwoli scisłości - bo jest to różnie w ATV - w Bombie 800 pomiaru oleju w silniku dokonujemy WKRĘCAJĄC DO KOŃCA miarkę nastepnie wykręcamy i dokonujemy odczytu.
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.08.2006 10:41
Re: POMIAR POZIOMU OLEJU W SILNIKU
christo napisał(a): Gwoli scisłości - bo jest to różnie w ATV - w Bombie 800 pomiaru oleju w silniku dokonujemy WKRĘCAJĄC DO KOŃCA miarkę nastepnie wykręcamy i dokonujemy odczytu.
Tak, wiem, to trochę intrygujące ale logiczne. W Grizzly było inaczej i było powodem małego nieporozumienia z właścicielem serwisu...
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 10.08.2006 12:08
Macku ja wiem, ze Ty wiesz - pisalem to dla tych którym się nie chce czytac manuala
..... faktycznie manual dla idiotopodobnych mieszkańców ameryki pł.
... oglądaliście kasety instruktarzowe dostarczone razem z bombka ?
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|