Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wariator Bomba 400
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 06.06.2024 12:39



Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Wariator Bomba 400 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 09.08.2012 18:31 
Wariator Bomba 400
Rozebrałem wariator w Outcie 400 . Z powodu braku S. manuala nie jestem w stanie stwierdzić stopnia zużycia poszczególnych części :
7 - pestki , ślizgi ( obecny wymiar 3,7 mm )
9 - rolki ( obecny wymiar 13,8 mm )
40 - pas ( obecny wymiar 30,6 mm )
Pytanie - które elementy smarujemy i jakim smarem ?


Image

Przed rozebraniem wariatora słyszałem lekkie stuki na wolnych obrotach .







.


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 09.08.2012 18:54 
Re: Wariator Bomba 400
Gajowy napisał(a):
Przed rozebraniem wariatora słyszałem lekkie stuki na wolnych obrotach .

Może masz pasek przypalony?

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 09.08.2012 19:51 
Re: Wariator Bomba 400
Gajowy

Chyba Tobie kupię trzeci telefon :diabeł:
Mam już Sewis Manual dla Twojej Bombki . Jeszcze dziś sprawdzę w/w parametry a jutro rano zajedż do mnie .

-- dodano 09.08.2012 20:51 --

Brandy pomogło :uśmiech:

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


Ostatnio zmieniony przez dudek, 09.08.2012 19:51, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 09.08.2012 21:03 
Re: Wariator Bomba 400
Kamilson100 napisał(a):
Gajowy napisał(a):
Przed rozebraniem wariatora słyszałem lekkie stuki na wolnych obrotach .

Może masz pasek przypalony?


Taka opcje też biorę pod uwage, przejechał 2500 mil, lecz bardziej prawdopodobna będzie inna przyczyna na razie oceniona "na oko" tj: pestki,ślizgi nr 7 wyślizgały w elemencie nr 10 na swoich ścieżkach większy luz :mysli:.

dudek napisał(a):

Chyba Tobie kupię trzeci telefon :diabeł:



- chętnie oddam dwa obecne :D Dudek rano będe u Ciebie.


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 09.08.2012 21:05 
Re: Wariator Bomba 400
Sprawdź czy w każdym miejscu pasek ma taką samą szerokość - od tego trzeba było zacząć, a nie rozbrajać całą skrzynie. U mnie były identyczne obiawy na przypalonym pasku.

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 09.08.2012 21:14 
Re: Wariator Bomba 400
Oj tam czasami trzeba rozkręcić, wyczyściś, poznać jak zbudowane itp. A co do szerokości pasa, to ma obecnie 30,60 mm, zmierzyłem w 6 miejscach - są delikatne różnice, tak 30,60 -30,65 -30,70.
Jutro porównamy z danymi w serwis manual to napisze.

Ale mam pytanko: smarujemy elementy wariatora czy nie?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 09.08.2012 21:19 
Re: Wariator Bomba 400
Nie smarujemy. Jedyne miejsce gdzie dajesz smar to 42 na załączonym obrazku

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 15.08.2012 21:51 
Re: Wariator Bomba 400
Zlikwidowałem luzy na elemencie nr 7 - pestki,ślizgi i stuki zniknęły.
Wpływ mają też rolki nr 9 - zużyte nie przylegają do łapek nr 15 po których się przesuwają.
42 posmarowane - bombka śmiga :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 16.08.2012 07:39 
Re: Wariator Bomba 400
Gajowy napisał(a):
Zlikwidowałem luzy na elemencie nr 7 - pestki,ślizgi i stuki zniknęły.



W jaki sposób ???


jak pestki mają urwane mocowanie to rozbijają gniazdo

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 16.08.2012 19:59 
Re: Wariator Bomba 400
palestyna napisał(a):
Gajowy napisał(a):
Zlikwidowałem luzy na elemencie nr 7 - pestki,ślizgi i stuki zniknęły.



W jaki sposób ???


jak pestki mają urwane mocowanie to rozbijają gniazdo


Pestki nie miały urwanych mocowań, jedynie wyrobiły większy luz na swoich ścieżkach w elemencie nr 10, po którym się przesuwają razem z elementem nr 6. Dodawanie i odpuszczenie gazu powodowało stuk-puk, oraz na wolnych obrotach.
Między pestke a gniazdo podłożyłem cieniutkie podkładki (jeśli weszły - to luz był) - zrobione z dyszek od opryskiwacza. Wariator przestał stukać, quad śmiga super. Sprawdzić muszę jeszcze jego prędkość max, bo nie sprawdziłem tego :mysli:
Nie wiem jak długo podziała itp, lecz 2500 mil i wyrobiło się to chyba jakaś wada tego wariatora.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 16.08.2012 21:12 
Re: Wariator Bomba 400
ja też podłożyłem pod pinezki podkładki ale rozwaliło mi to gniazda jak pisze palestyna , lepiej dać dorobić grubsze z jakiegoś plastiku albo policośtam :)

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 16.08.2012 21:19 
Re: Wariator Bomba 400
materiał użyty do tych slizgów to Tepeak jakiś tam numer :lol: cholernie drogi więc 260zł za komplet nowych to całkiem rozsądne wyjście, kombinację z dorabianiem też przerobiłem ale nie wytrzymywały temperatury !!!! topiły się i sprzęgło się blokowało


2600km i wyrobienie na talerzu to ładnie błoto tam musiał się lać lub ktoś smarował :^^D:


p.s.

ale nie ma problema mam taką nówkę :uśmiech:

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


Ostatnio zmieniony przez palestyna, 16.08.2012 21:19, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 17.08.2012 08:07 
Re: Wariator Bomba 400
Wariator był fabryczny, rozebrałem go jako pierwszy, nie był smarowamy, był w miare czysty, lecz jakieś pół roku temu został cały zalany wodą (w miarę czysta woda z rzeki :D ) - oczywiście została wylana, póżniej jeżdziłem. Myśle że nie powinno to mieć wpływu.
Zobaczymy jak moja naprawa długo wytrzyma :?: - rozsądne będzie dorobienie jak pisze Darekk310 grubszych z odpowiedniego materiału.
przebieg to 2500 mil więc ok 4000 tys km.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 17.08.2012 21:14 
Re: Wariator Bomba 400
ja dorobiłem i nic się nie topiło. Mam 900 mil obecnie i już lekko słyszę wariator a ani wody ani błotka w nim nie było wiec moim zdaniem za miękki materiał jest tam użyty

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2011 18:15
Posty: 48
Miejscowość: Ełk
Quad: Samurai, G660 plus pilot Zmoty
PostWysłany: 18.08.2012 00:04 
Re: Wariator Bomba 400
Masz racje, zurzywać się powinny pestki - bardzo łatwo wymienne i tańsze, a nie element nr 10 pewnie sporo droższy. Zobaczymy - jeśli coś się zmieni, to napisze co dzieje się w quadzie.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.