Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problem z bombką 400
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 06.06.2024 15:53



Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Problem z bombką 400 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.04.2012 17:10
Posty: 4
Quad: Bombardier 400
PostWysłany: 08.12.2012 20:44 
Problem z bombką 400
witam mam Bombardiera 400 z którym mam problem mianowicie wszystko zaczęło się od popsucia czujnika chłodnicy po wymianie, podczas jazdy występuje strzelanie w tłumik i zgaśniecie quada po czym bardo ciężko jest go odpalić ,ten objaw jest nie regularny i występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku wymieniałem już pompkę paliwową czyściłem gaźnik sprawdzałem przewody czyściłem bak zmieniałem cewkę oraz świece i kabel czyściłem filtr powietrza i wymieniłem czujnik położenia wału sprawdzałem czy ma iskrę i ma zawsze. Ostatnio odpiąłem mu zegary i tak jakby się poprawiło ale nie do końca quad pali super tylko jak mocno się go eksploatuje to raz na jakiś czas strzelił w tłumik ale nie zgaśnie i jedzie dalej ale jak się całkowicie spuści kciuk z manetki schodzi z obrotów do zera i gaśnie ale od razu odpali prze gazuje się go i chodzi znów normalnie proszę o pomoc


Ostatnio zmieniony przez D.L-G 09.12.2012 19:10, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.01.2012 18:33
Posty: 489
Quad: Suzuki King Quad 700 i Grizzly 660
PostWysłany: 08.12.2012 22:38 
Re: problem z bąbką 400
Gaźniki nie mają pompy paliwa.

-- dodano 08.12.2012 22:38 --

Regulowałeś zawory? Ile jest najechane?

_________________
Sprzedam Go Pro Hero 2 700zł. Nie mam polskich znakow, wiec proszę nie krzyczec - do moderatorzy :)


Ostatnio zmieniony przez coffe, 08.12.2012 22:38, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.04.2012 17:10
Posty: 4
Quad: Bombardier 400
PostWysłany: 08.12.2012 23:30 
Re: problem z bombką 400
oczywiście, że gaźniki mają pompkę na podciśnienie, a zawory były ustawiane


 
Profil

Rejestracja: 31.01.2010 21:23
Posty: 33
Quad: Can-Am Outlander 400
PostWysłany: 09.12.2012 16:31 
Re: problem z bombką 400
ciurek napisał(a):
oczywiście, że gaźniki mają pompkę na podciśnienie, a zawory były ustawiane


nie podałeś rocznika, a w tym przypadku jest to ważne, bo w mojej bombie(2007) nie ma pompy


 
Profil

Rejestracja: 21.04.2012 17:10
Posty: 4
Quad: Bombardier 400
PostWysłany: 09.12.2012 20:29 
Re: Problem z bombką 400
mam babkę z 2004 roku


 
Profil

Rejestracja: 24.01.2012 14:44
Posty: 36
Miejscowość: Stara Górka
Quad: Bombardier Outlander 400
PostWysłany: 10.12.2012 10:24 
Re: Problem z bombką 400
ciurek napisał(a):
mam babkę z 2004 roku


Miałem takie same objawy jak opisałeś. Głównie ten problem występował gdy miałem już mało paliwa w baku. Przyczyną był zanieczyszczony filterek w gaźniku ( taka saiateczka wielkości małego naparstka).


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 10.12.2012 10:43 
Re: Problem z bombką 400
Zawory na początek ustawić profilaktycznie, świeca nowa też profilaktycznie, dopiero później szukać usterek. Spr. też fajkę.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 21.04.2012 17:10
Posty: 4
Quad: Bombardier 400
PostWysłany: 10.12.2012 22:20 
Re: Problem z bombką 400
to wszystko już sprawdzałem rozkręce jeszcze raz ten gaźnik


 
Profil

Rejestracja: 24.01.2012 14:44
Posty: 36
Miejscowość: Stara Górka
Quad: Bombardier Outlander 400
PostWysłany: 25.11.2013 15:38 
Re: Problem z bombką 400
Odświerzę trochę zapomniany temat by nie tworzyć nowego.
Powrócił do mojej gadzny (2004r) problem strzelania. Dzieje się to po puszczeniu manetki gazu. Dotychczas rozwiązaniem problemu było wyczyszczenie filterka ( siatkowy naparstek) w gaźniku. Teraz strzelanie występuje podczas każdorazowaego puszczenia manetki gazu - po krótkim odcinku jest to tylko syknięcie, po dłuższym głośny strzał. Sytuację poprawia użycie ssania( tak ok 1/4), wtedy problem znika. Teoretycznie problem powinien tkwić w gaźniku, lecz mimo czyszczenia i regulacji częstotliwość strzałów zwiększała się - teraz jest już stale. Prodilaktycznie wymieniłem śwecę, regulowałem zawory,i skończyły się mi pomysły. Macie koledzy jakieś sugestie? Może jakieś paradoksalne pomysły, bo standartowe działania nie pomagają.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 25.11.2013 19:20 
Re: Problem z bombką 400
cewka?

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 25.11.2013 19:36 
Re: Problem z bombką 400
Nie przepala paliwa w cylindrze, tylko w wydechu.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.04.2012 08:19
Posty: 125
Miejscowość: DGL
Imię: Tomek
Quad: can-am 1000RMX
Poprzednie quady: G700, can-am 800xmr
PostWysłany: 25.11.2013 21:51 
Re: Problem z bombką 400
Image
witam , według tego co opisujesz masz ubogą mieszankę na wolnych obrotach, mówisz że ssanie poprawia sytuację , ok zapytam się o wolne obroty czy na pewno są równe jak silnik nagrzany? , i jeszcze taki mały teścik , przy rozgrzanym silniku jak włączysz ssanie czy silnik dostaje mocno podwyższonych obrotów czy zgaśnie?
ps kręciłeś tą igliczką nr 22, bo ona jest odpowiedzialna od ilości mieszanki na wolnych obrotach, a zanim wykręcisz wkręć i licz obroty, żeby wiedzieć jej ustawienie , często w tych gaźnikach padł oring nr 25 , i łapał lewe powietrze.


Ostatnio zmieniony przez zimak 25.11.2013 21:51, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil

Rejestracja: 24.01.2012 14:44
Posty: 36
Miejscowość: Stara Górka
Quad: Bombardier Outlander 400
PostWysłany: 26.11.2013 09:28 
Re: Problem z bombką 400
Miro12a - cewka sprawdzona po "domowemu" - czyli się nie przegrzewa, iskra wygląda dobrze, ale silnik "przebiera" na maksymalnych obrotach
Shelton - na to wychodzi że przepala w wydechu, tylko co jest tego przyczyną ?
Zimak - na nagrzanym silniku wolne orboty są równe, efekt strzału przy wyciągniętym ssaniu, raczej wynika z tego że silnik nie "schodzi" na wolne obroty. Przy pełnym ssaniu silnik gaśnie. Iglicą nr 22 regulowałem, sprawdzę jeszcze ten oring. Myślisz że to powoduje taką usterkę?
Zauważyłem jeszcze "przebieranie" na max obrotach, tak jakby zalewał się i nie przepalał paliwa.
Czy przyczyną takiego strzelania może być przestawiony zapłon? Od razu dodam że zapala dobrze.
Podejrzewam że może to coś z instalacją elektryczną, ale fajka przebicia nie ma.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 26.11.2013 16:43 
Re: Problem z bombką 400
Sprawdzić ssanie.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.04.2012 08:19
Posty: 125
Miejscowość: DGL
Imię: Tomek
Quad: can-am 1000RMX
Poprzednie quady: G700, can-am 800xmr
PostWysłany: 26.11.2013 19:56 
Re: Problem z bombką 400
Piszesz że nie schodzi na wolne obroty po dodaniu gazu na postoju ? i po chwili schodzi ? czy cały czas tak ma , od odpalenia, winne może być: oring, zacinająca się linka gazu, regulacja obrotów.
Jeszcze na myśl mi przychodzi , poziom paliwa w komorze pływakowej, i trzeba by tą blaszkę podgiąć od zaworku na pływakach.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.