Autor |
Wiadomość |
marekmarek
Rejestracja: 28.08.2015 18:08 Posty: 16
Quad: Can-Am Outlander 1000 MAX LTD
Poprzednie quady: Yamaha YFZ 450
|
Wysłany: 28.08.2015 18:27
nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komfort
Witam wszystkich od pewnego czasu czytam to forum, a dziś przyszedł czas na pierwszy post. Wczoraj kupiłem nowego Outlandera 1000 w wersji MAX LTD. Dziś pierwsza jazda. Docieranie paska prędkości od 20 do 55km/h bez terenu. Jedynie leśne drogi. Zrobiłem ok 40km. Pierwsze wrażenia pozytywne. Wielkość quada jak na razie w turystycznej jeździe nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, daje pewność i stabilność. Ale nie o pozytywach chciałem pisać.
Dwie uwagi.
Ile Wam pali ta maszyna ? Zatankowałem do pełna, zrobiłem 30km i znów tankowanie do pełna. Spalił 4,5litra PB95. Przeliczając na 100km wychodzi dramatycznie dużo bo aż 15,5l /100km. Jednak patrząc na to z innej strony czyli spalanie na godzinę wychodzi ok 4 l/h. Druga wartość już nie wygląda źle. Jednak długie wyprawy które planuje w Bieszczady gdzie silnik będzie pracował 4-8h będą możliwe tylko i wyłącznie z karnistrem na bagażniku. I tu pytanie: czy to normalne spalanie dla tego silnika ? czy 800tka pali znacząco mniej ? Może po dotarciu będzie palił mniej ?
Druga kwestia. Grzanie się sprzętu. Na początku próbowałem przejechać się w krótkich spodenkach. Niestety lewa noga po 10 minutach na tyle się nagrzewa od silnika że jest to bardzo uciążliwe. Cały czas nogę trzeba wychylać poza obrys quada. W długich spodniach też nagrzewanie jest na tyle mocne że 30 minut to maksimum co można wytrzymać. Czy takie nagrzewanie się jest normalne ? Czy 800tka też się tak grzeje ? czy to przypadłość wszystkich can-amów? Jeździłem kiedyś Grizzlym 550. W nim w ogóle nie odczuwało się nagrzewania. Jak jest w Grizzlym 700 i Rinconie ?
Chętnie podziele się innymi spostrzeżeniami.
Z góry dzięki za odpowiedź.
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 28.08.2015 19:09
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
Spalanie trochę wysokie ale możliwe ze poprawi się po pierwszych kilkuset km. Moje 800 pali 12-13 w średnim terenie, czyli szutry+30% elementy przeprawowe. Jeżeli chodzi o grzanie się obudowy cvt to norma, pomogą tylko długie spodnie i to typu bojówki. Każdy can-am tak ma
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
krzychu718293
Rejestracja: 26.06.2011 21:07 Posty: 144 Miejscowość: Pogórze ! :D
Imię: Krzysiek
Quad: Can-Am Outlander XT-P Max 1000
Poprzednie quady: Cectek Gladiator T5 EFI / Diablo 200
|
Wysłany: 28.08.2015 19:13
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
marekmarekWitaj . Z góry Gratuluję zakupu ! A wracając do twych pytań/zastrzeżeń to odpiszę tak ja mam Outa 1000 XT-P także w Maxie Co do spalanie to normalne w czasie docierania , ja jak swojego docierałem , oczywiście Szary kluczyk i ograniczona moc to potrafił nawet mi spalić ok 17 l/100km , można kontrolować to choćby, uzpełniać w aplikacji FUELIO i pokazuje spalanie .. ale nawet nie potrzebowałem Apki żeby to zauważyć nadmiernego spalania bo paliwo uciekało szybko a teraz pali mi ok 12 pewnie , lecz też to nie jest zabawka do oszczędzania i to 12 to jest rozsądnie Głownie to też zależne od Raidera , terenu , prędkości itp .. a porównują do 800/800R To jedno i to samo Wracając do temperatury w te upalne dni to u mnie także to jest norma .. dmucha ciepłe powietrze na nogę, ale ja mam chłodnicę wyciągnięta na bagażnik jak w xmr, co zwiększa ilość cieczy w obiegu i mam tryb jakiś górski chłodzenia wentylatora Tak mi koledzy mówili że pewnie to mam ustawione w kompie, co sprawia żę częściej załącza się wiatrak , przy każdym zgaszeniu jak jest ciepły silnik .. nawet na Albanii koledzy się z początku pytali co mi tak często chłodzi ale właśnie wspominali o tym trybie że ponoć jest coś takiego .. Ale tak czy tak , no grzeję troszkę , na Albanii mimo 35 stopni i ciągłej jazdy , w niektóre dni ok nawet 200 Km nie czułem dyskomfortu , noga normalnie na podnóżku jak pozycja nakazuje ale przy tym też należy wrócić uwagę na to że ubiór to druga strona medalu ! Mimo że było upalnie to dobre spodnie quadowe a góra już przewiewna i te spodnie chronią , nie ważne czy leje czy grzeje jeżdżę w długich spodniach a górę dostosowuję do pogody Pozdrawiam ! Krzysso #10 ATV & UTV Masters !
_________________ ATV & UTV Masters
Fast & Fun and MASTERfully !
|
|
|
|
marekmarek
Rejestracja: 28.08.2015 18:08 Posty: 16
Quad: Can-Am Outlander 1000 MAX LTD
Poprzednie quady: Yamaha YFZ 450
|
Wysłany: 31.08.2015 20:47
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
dzięki Panowie za odpowiedź. będę dokładnie kontrolował spalanie podczas całego dotarcia (tj. do 300km) i później również. Podzielę się wynikami. Myślę że dla tego typu maszyny to lepiej posługiwać się spalaniem na godzinę jazdy (nie motogodzinę). Mam nadzieję że to spalanie spadnie bo inaczej dojdę do wniosku że niepotrzebnie kupiłem pojemność 1000. Mam wrażenie że w teren wystarczyła by połowa. Co do grzania to niestety ale jest to dla mnie ogromne rozczarowanie. Wróciły wspomnienia z Yamahy YFZ w której moglem jeździć w pełnym ekwipunku. Po bułki do sklepu nie dało rady. Grizzly 550 tego nie ma. Honda Rincon chyba też nie. Skoro już jesteśmy przy temacie ubioru to czy są jakieś specjalne modele spodni które chronią przed wysoką temperaturą ? Czy w przeprawówkach jeździcie w wysokich butach aż pod kolano (w sportowym qudzie to konieczność) czy raczej w niższych tylko za kostkę ? na wskaźniku temp. płynu chłodniczego na wświetlaczu pokazuje misie od 4 do 5 kresek. Zazwyczaj 4. Też tak macie ? -- dodano 31.08.2015 20:47 --krzychu718293 napisał(a): marekmarek
Co do spalanie to normalne w czasie docierania , ja jak swojego docierałem , oczywiście Szary kluczyk i ograniczona moc to potrafił nawet mi spalić ok 17 l/100km , co do szarego kluczyka. Moje obydwa są czarne. Jedyna różnica to na jednym od spodu napisane dlugopisem N czyli NORMAL, na drugim P czyli POWER. czy ograniczenie mocy (ponoc 80%) dzial ana zasadzie ograniczenia max obrotow czy jakos innaczej ? dlaczego na mniejszej mocy może wiecej palic ?
Ostatnio zmieniony przez marekmarek, 31.08.2015 20:47, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
sylwester17
Rejestracja: 05.10.2014 10:12 Posty: 139 Miejscowość: Danmark / Zachodniopomorskie
Imię: Sylwester
Quad: Yamaha Grizzly 700. 2014r.
Poprzednie quady: Yamaha Big Bear400. 2007r.
|
Wysłany: 31.08.2015 22:41
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
W Ameryce paliwo jest tanie i mało kto się przejmuje spalaniem
|
|
|
|
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
|
Wysłany: 01.09.2015 22:05
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
U mnie na szarym kluczyku odcinka obrotów przy 7 tys, wyraźnie ospalsza reakcja na gaz i ogólnie słabszy
_________________ Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"
|
|
|
|
VEEGO
Rejestracja: 06.09.2013 00:08 Posty: 286 Miejscowość: Gdańsk
Imię: Emil
Quad: Outlander LTD 1000
Poprzednie quady: CF Moto x8
|
Wysłany: 01.09.2015 22:24
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
marekmarek napisał(a): co do szarego kluczyka. Moje obydwa są czarne. Jedyna różnica to na jednym od spodu napisane dlugopisem N czyli NORMAL, na drugim P czyli POWER.
P - PERFORMANCE N - NORMAL W - WORK
|
|
|
|
Czoper
Rejestracja: 09.12.2013 18:59 Posty: 754
Imię: Piotr
Quad: Can Am Outlander XTP 1000 ( cacko)
|
Wysłany: 02.09.2015 08:07
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
zrobiłem około 3 tyś km swoją piękną maszyną same pozytywy na turystykach załadowane 2 kufry pasażerka z tyłu i goni jak się patrzy ! Może w ciężkim terenie mniej zwrotna ale idzie się przyzwyczaić ( nauczyć) może szybciej zapada się w błocie ale mocą nadrabia ( nie napisze ,że umiejętnościami ale one też są ważne ) . Nie wiem jak będzie dalej się spisywać ale na razie jestem mega zadowolony z zakupu 1000 ca choć teraz myślę że 800 też jest wystarczająco mocną maszyną !!
_________________ Team Father&Son Tourist eXpeditions
Ostatnio zmieniony przez Czoper 02.09.2015 08:07, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
krzychu718293
Rejestracja: 26.06.2011 21:07 Posty: 144 Miejscowość: Pogórze ! :D
Imię: Krzysiek
Quad: Can-Am Outlander XT-P Max 1000
Poprzednie quady: Cectek Gladiator T5 EFI / Diablo 200
|
Wysłany: 02.09.2015 17:45
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
Cytuj: co do szarego kluczyka. Moje obydwa są czarne Możliwe , ja mam quada z 2014 roku i możliwe że w nowych jest inaczej , ale słyszałem że różne kolory się zdarzają Cytuj: czy ograniczenie mocy (ponoc 80%) dzial ana zasadzie ograniczenia max obrotow czy jakos innaczej ? dlaczego na mniejszej mocy może wiecej palic ? Ograniczona moc jest chyba do 70 % ,ale ja u siebie przy docieraniu miałem max prędkość 70 km/h i nie wkręcał się na obroty tak jak teraz A spala więcej bo na normalnej mocy jechałbyś przy takich samych obrotach powiedzmy 90km/h a na ograniczonej jedziesz na maxa czyli 70km/h . Ten kluczyk powoduje taki styl " Eco " drivingu ale bez eco spalania jeździsz wolniej co powoduje większe splalanie a normalnie jechałbyś szybciej i więcej zrobiłbyś km powiedzmy na 1 litrze Pb
_________________ ATV & UTV Masters
Fast & Fun and MASTERfully !
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 03.09.2015 15:45
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
Co do zwiększonej temperatury, można dodatkowo wyizlować plastiki folią termiczną i owinąć ceramiczną taśmą kolektor wydechowy. I koniec z poparzeniem nóg.
|
|
|
|
krzychu718293
Rejestracja: 26.06.2011 21:07 Posty: 144 Miejscowość: Pogórze ! :D
Imię: Krzysiek
Quad: Can-Am Outlander XT-P Max 1000
Poprzednie quady: Cectek Gladiator T5 EFI / Diablo 200
|
Wysłany: 03.09.2015 22:20
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
SheltonNo w sumie dobry pomysł podałeś Ale to może zmniejszyć tylko troszkę puszczanie ciepłego powietrza na nogi , bo i tak będzie grzało ale na pewno nie w takim stopniu .. A i tak to ciepło gdzieś się musi rozejść po prostu ..
_________________ ATV & UTV Masters
Fast & Fun and MASTERfully !
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 03.09.2015 22:50
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
Rozchodzi się tyle że odbite od folii antytermicznej rozchodzi się w innym kierunku niz Twoje nogi
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 04.09.2015 06:43
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
Jak zaizolujesz taśmą ceramiczną do wydechów, to rozejdzie się do końca. Taśma ograniczy wypromieniowywanie. W turbo uzyskujemy tym mniejsze straty. Dodatkowe folie odbiją ciepło.
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 04.09.2015 14:53
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
super, tylko taśma do wydechów rozleci się od upalania w wodzie
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
marekmarek
Rejestracja: 28.08.2015 18:08 Posty: 16
Quad: Can-Am Outlander 1000 MAX LTD
Poprzednie quady: Yamaha YFZ 450
|
Wysłany: 11.10.2015 10:44
Re: nowy Outlander 1000 MAX - spalanie i grzanie się vs komf
Witam ponownie Właśnie stuknęło pierwsze 300km. W tygodniu pierwszy przeglad. Kolejny pomiar spalania już lepszy. 13.4l na sto. Liczone po zużyciu prawie całego baku tj 18 litrów. Na godzinę już nie udało mi się zmierzyć. Ale będę mierzył i wpisywał tu pomiary. Jednak po dotarciu spalanie spada. ktoś z was miał racje. Było duzo szutrow i sZybkich przepraw. Bez ekstremalnego terenu i błota. Skrzynia grzeje się tak samo. Jednak teraz to już zaleta bo ogrzewa przy 12 na zew to miły podmuch ciepła. Chyba przywyknę. Dzis miałem okazje przejechać się Yamaha Kodiak i Honda Rincon. Z przyjemnością prEsiadlem się na swojego outalandera ze wspomaganiem. To jednak wygoda. Sa tacy co lubią na surowo ja wole wygodę i w terenie regulowane wspomaganie to bajka.
-- dodano 11.10.2015 10:44 --
Kolejny bak paliwa. Spalanie 12.9 l/100km. Średnia 22km/h. Jak widać spalanie spada po dotarciu.
Ostatnio zmieniony przez marekmarek, 11.10.2015 10:44, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|