Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Stuka coś w głowicy Loncin 250
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 06.05.2024 11:59



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Stuka coś w głowicy Loncin 250 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 11.09.2014 17:45
Posty: 34
Imię: Mateusz
Quad: Loncin 250
PostWysłany: 11.10.2014 18:24 
Stuka coś w głowicy Loncin 250
Witam dziś wymieniłem uszczelkę pod głowicą w silniku Loncin 250 i gdy go odpaliłem to jak mu dam więcej niż połowa gazu to coś bardzo głośno stuka w jak by tłok o zawory ale nie jestem pewien wiem, że coś w okolicy głowicy, i tu moje pytanie czy trzeba regulować zawory po zmianie uszczelki ?.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 11.10.2014 18:36 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
Jak najbardziej!!!
To jest jedna z podstawowych regulacjii po takiej rozbiorce silnika!!!


Ostatnio zmieniony przez jaworek74, 11.10.2014 18:36, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 11.10.2014 19:41 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
T1G3R napisał(a):
czy trzeba regulować zawory
* ssący- 0.05mm
* wydechowy – 0.07mm

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 11.10.2014 19:52 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
george05 napisał(a):
T1G3R napisał(a):
czy trzeba regulować zawory
* ssący- 0.05mm
* wydechowy – 0.07mm

Jestes pewien co do tych danych????

W moim polarku np jest 0.15mm z tego co napisales to wychodzi ze luz jest niemal o polowe mniejszy, cos chyba nie tak


Ostatnio zmieniony przez jaworek74, 11.10.2014 19:52, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 11.10.2014 23:34 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
jaworek74 napisał(a):
cos chyba nie tak
Polaris Sportsman 450:
The intake clearance is (zawór ssący) 0.10 - 0.15 mm (.004 - .006 inch)
The exhaust clearance is(zawór wydechowy) 0.20 - 0.25 mm (.008 - .10 inch)

To nie zmienia faktu, że w silnkach LC172MM - LC170MM, luz zaworów pozostaje ten sam jak w poście powyżej.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 12.10.2014 10:16 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
Dziekuje za przytoczenie instrukcji jednak i instrukcje i jezyk znam , natomisat zdziwilo mnie ze Chinski silnik ma taka tolerancje. I nie przekonales mnie do swojej teori ,ale to nie moj silnik poza tym musisz miec calkiem dobry szczelinomierz bo normalny ma najmniejsza podzialke 0.05 mm wiec ustawienie luzu na 0.07 jest nielda zrecznascia :)
Ale bardzo mozliwe ze do tego typu silnikow sa specjalne narzedzia.


Ostatnio zmieniony przez jaworek74 12.10.2014 10:16, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 12.10.2014 11:10 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
jaworek74 napisał(a):
natomisat zdziwilo mnie ze Chinski silnik ma taka tolerancje
Tu nie ma miejsca na dziwienie się odnośnie tolerancji, a samo porównywanie tu cytat:,,W moim polarku np jest 0.15mm,, 450cc – dop. autora to nieuzasadniona podstawa do twierdzenia ,,cos chyba nie tak,, zapominając że mamy do czynienia z dwoma silnikami które różnią się znacznie pojemnością.
jaworek74 napisał(a):
I nie przekonales mnie do swojej teori
Gdybyś zadał sobie nieco trudu i przed rozpoczęciem swoich dywagacji poczytał właśnie w tym dziale, na temat regulacji zaworów i ich przyjętych wielkości na pewno znalazłbyś potwierdzenie podanych tolerancji gdzie nawet jest napisane wyraźnie, przy wielkościach 0.05 -0.07 mm nie używamy szczelinomierza ponieważ dla wartości w setkach mm jest on zbędny a sama regulacja odbywa się na zasadzie przyjętej w branży mechaników tzw. lekko słyszalne ,,cykanie,, regulacja wykonana tą zalecaną metodą da średnią 0.06 – 0.1mm, bez szukania szczelinomierz o podziałce 0.005 – 0.007mm (tysięczne) których w ogóle dla tych celów w obiegu nie ma, ale te wielkości należy przypisać może przejęzyczeniu i wielu błędom gramatycznym które występują w tym poście.

Może ostatnim argumentem który potwierdzi poprawność wielkości luzów zaworów w tym modelu silnika niech będzie skan certyfikatu:
EEC: e4*2002/24*1932*02
3.1.1 wariant1: LC172MM
Pozycja: 3.2.11.2 – szczegóły poniżej.
http://imageshack.com/a/img910/1232/cpaB00.jpg

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2012 19:52
Posty: 294
Miejscowość: Borkowo
Imię: Marcin
Quad: Polaris SP 850 Touring
Poprzednie quady: Outlander 800 LTD Max, Polaris SP 450
PostWysłany: 12.10.2014 20:08 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
No tak .Każdy ma inne podejście do mechaniki jak i inne doświadczenie Cytuje:przyjętej w branży mechaników tzw. lekko słyszalne cykanie : tu ważna jest też chyba sprawność aparatu słuchowego ,moim zdaniem na ucho można ustawiac pianino a w mechanice polegamy na pomiarach ale to tylko moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać :) co do wartosci to faktycznie się pomyliłem i powinno być 5 setnych milimetra zamiast 5 tysięcznych.
Dobrze ze na tym forum są jeszcze ludzie propagujący poprawną Polszczyznę :)
Chwała Tobie za to.
Wydaje mi się jednak że najważniejsze w tym temacie jest to zeby po wymianie uszczelki głowicy ustawic jedna luz zaworowy.
Zgodnie z tym co zakreśliłeś w skanie (za który dziękuje) można wywnioskowac ze wartość 0.1 czyli Jedna dziesiąta mm jest dopuszczalna ,a zatem wartość taką można spokojnie ustawic nie na słuch ale przy użyciu szczelinomierza.
Pozdrawiam Marcin.


Ostatnio zmieniony przez Ravob, 12.10.2014 20:08, edytowano w sumie 1 raz

Nie tylko George propaguje poprawną polszczyzne ;) Ort.



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.08.2012 14:42
Posty: 33
Quad: Loncin 250cc
PostWysłany: 08.11.2014 18:25 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
jaworek74 napisał(a):
I nie przekonales mnie do swojej teori
No właśnie, kto tu kogo powinien przekonywać, to trochę za mało na argumenty których używasz
jaworek74 napisał(a):
W moim polarku np jest 0.15mm z tego co napisales to wychodzi ze luz jest niemal o polowe mniejszy, cos chyba nie tak
Z tego wynika że jeżeli już to powinieneś zabierać głos w innej zakładce pt. Polaris ale jeżeli chodzi o loncina Twoja argumentacja to żadne uzasadnienie, dodatkowo jeżdżę takim quadem od dłuższego czasu i jeżeli reguluję zawory to tylko metodą –pianisty- 0.05/0.07mm. i wielu kolegów na tym forum, wejdź na szukajkę to się sam przekonasz. Dodatkowo, wchodząc w temat miałeś pecha trafiając na jednego z lepszych w tych tematach na tym forum (george05), który rozłożył ciebie danymi z homologacji (rzadka sprawa), gdybym miał posłuchać Twoich jedynkowych (0.1) mm rad i do tego przy pomocy szczelinomierza to uwierz mi, po przejechaniu paru kilometrów w głowie miałbyś niezłą symfonie zamiast przyjemnej pracy silnika w rytm ballady g-moll Chopina.

_________________
Nie bój się rozumu krytykującego twe błędy; ten sam rozum wskaże ci prostą drogę do ich naprawiania.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.07.2011 00:33
Posty: 24
PostWysłany: 20.11.2014 00:18 
Re: Stuka coś w głowicy Loncin 250
i tu jak zawsze co znawca inna wartość ...

_________________
Pensjonat Silverton zaprasza do Białki Tatrzańskiej


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.