jaworek74 napisał(a):
natomisat zdziwilo mnie ze Chinski silnik ma taka tolerancje
Tu nie ma miejsca na dziwienie się odnośnie tolerancji, a samo porównywanie tu cytat:,,
W moim polarku np jest 0.15mm,, 450cc – dop. autora to nieuzasadniona podstawa do twierdzenia ,,
cos chyba nie tak,, zapominając że mamy do czynienia z dwoma silnikami które różnią się znacznie pojemnością.
jaworek74 napisał(a):
I nie przekonales mnie do swojej teori
Gdybyś zadał sobie nieco trudu i przed rozpoczęciem swoich dywagacji poczytał właśnie w tym dziale, na temat regulacji zaworów i ich przyjętych wielkości na pewno znalazłbyś potwierdzenie podanych tolerancji gdzie nawet jest napisane wyraźnie, przy wielkościach 0.05 -0.07 mm nie używamy szczelinomierza ponieważ dla wartości w setkach mm jest on zbędny a sama regulacja odbywa się na zasadzie przyjętej w branży mechaników tzw.
lekko słyszalne ,,cykanie,, regulacja wykonana tą zalecaną metodą da średnią
0.06 – 0.1mm, bez szukania szczelinomierz o podziałce 0.005 – 0.007mm (tysięczne) których w ogóle dla tych celów w obiegu nie ma, ale te wielkości należy przypisać może przejęzyczeniu i wielu błędom gramatycznym które występują w tym poście.
Może ostatnim argumentem który potwierdzi poprawność wielkości luzów zaworów w tym modelu silnika niech będzie skan certyfikatu:
EEC: e4*2002/24*1932*02
3.1.1 wariant1: LC172MM
Pozycja:
3.2.11.2 – szczegóły poniżej.
http://imageshack.com/a/img910/1232/cpaB00.jpg