Re: Quad strzela z wydechu.
T1G3R napisał(a):
Proszę o jakieś rady.
Na początku drobne wyjaśnienie dotyczące iglicy, na której autor postu się skoncentrował, próbując znaleźć przyczynę dławienia się silnika i nie tylko.
Przez zmianę położenia iglicy w przepustnicy uzyskuje się zmianę jakości mieszanki palnej: czym położenie iglicy jest wyższe tym mieszanka jest bogatsza – położenie iglicy niższe mieszanka jest uboższa. Przy całkowitym opuszczeniu przepustnicy wypływ paliwa nie następuje ponieważ otwór rozpylacza jest całkowicie zakryty przez iglicę. Dlatego iglica a dokładnie jej położenie wpływa na skład mieszanki paliwowo/powietrznej w średnim zakresie obrotów silnika.
Ponieważ w tym modelu silnika montowany jest gaźnik PZ30 a czasami przez przypadek PZ27, należy
zawsze ustawić iglicę przepustnicy na 3 - rowku od dołu (standard).
Z kolei strzelanie z wydechu i opóźniony powrót do obrotów wcześniej ustalonych, oznacza, że mieszanka jest
za bogata – co by oznaczało że twierdzenie ,,
gaźnik wyregulowany dobrze,, jest nieprawdziwe a sama ingerencja w stosunku do iglicy zupełnie niepotrzebna. Dlatego dobrze by było, odnaleźć na forum nawet tym dziale, wielokrotnie opisywany poradnik:
* dokładnego czyszczenia, wstępnych ustawień/regulacji zdemontowanego gaźnika;
* następnie po zamontowaniu i odpaleniu silnika, końcową regulację.
Przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku, silnik powinien szybko reagować na otwarcie przepustnicy i równie szybko schodzić z obrotów, nie powinien ani przerywać, dławić się, na żadnym biegu i pod żadnym obciążenie, to nie zmienia faktu że powyższe w/w gaźniki są b. uciążliwe do regulacji.