Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 06.05.2024 23:10



Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 02.07.2015 11:37 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Możesz mieszać ale mają być odpowiednio założone.


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2015 08:54
Posty: 12
PostWysłany: 02.07.2015 11:44 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
A jak nie ma napisu na pierścieniu to skąd mam wiedzieć jak go założyć ?


 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 02.07.2015 12:49 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Mi chodzi o to że pierścień olejowy ma być na swoim miejscu tak samo jak inne.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2015 10:11
Posty: 247
Miejscowość: Słupsk
Imię: Krzysiek
Quad: Warrior
Poprzednie quady: Made in P.R.C.
PostWysłany: 02.07.2015 15:35 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
luki530 napisał(a):
A jak nie ma napisu na pierścieniu to skąd mam wiedzieć jak go założyć ?

Pewnie na "ogniowym" nie masz napisu. Jak krawędzie nie różnią się od siebie to zakładasz jak chcesz.


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2015 08:54
Posty: 12
PostWysłany: 04.07.2015 22:49 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Witam. Mam jeszcze pytanko co do regulacji zaworów. Wszędzie pisze, że przy wyciąganiu szczelinomierza ma być lekki opór no i faktycznie mam taki opór ale wiadomo jak to jest jak pierwszy raz ma się to w rękach. Jaki ma być ten opór ? Taki żeby szczelinomierz 0,03 mm dało się włożyć ponownie lekko, trudno ( od boku się wcinając ) czy wcale ? Bardzo mocno trzeba kontrować ? Jakie są objawy zbyt ciasnej regulacji zaworów ( za mała szczelina )? Pozdrawiam :)


 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 05.07.2015 07:53 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Szczelinomierz powinien przechodzić bez trudu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 05.07.2015 08:14 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Zalecane wielkości luzów zaworowych 0.03 i 0.05 mm są wielkościami w setkach, w branży nie używa się szczelinomierza, samą regulację przeprowadza się na tzw. ledwo, ledwo słyszalne ,,cykanie,, przy tej metodzie regulacji zaworów średnia wychodzi 0,04 mm.
luki530 napisał(a):
Bardzo mocno trzeba kontrować ?
Tak żeby nakrętka się nie odkręciła.
luki530 napisał(a):
Jakie są objawy zbyt ciasnej regulacji zaworów ( za mała szczelina )?
Przy zbyt małym luzie, zawory nie domykają się i następuje ich wypalenie, spadek mocy, Pierwszym objawem będzie gasnący silnik po nagrzaniu. Na koniec będzie trudny jego rozruch, lub zupełnie niemożliwy. Jeżeli luz zaworowy jest za mały, lub jest jego brak, to pod wpływem temperatury zawór przestaje się do końca zamykać i silnik przez powstałą nieszczelność traci kompresję. Dłuższa jazda może spowodować wypalenie krawędzi zaworu, a w efekcie poważną naprawę silnika.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2015 08:54
Posty: 12
PostWysłany: 05.07.2015 23:01 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Dzięki wielkie. Rozumiem, że skoro szczelinomierz wchodzi lekko to wypalenie zaworów mi nie grozi ? To może z drugiej strony, za duży luz jak rozpoznać ? Pozdrawiam :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 06.07.2015 06:40 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
luki530 napisał(a):
skoro szczelinomierz wchodzi lekko to wypalenie zaworów mi nie grozi ?
Przy za dużym luzie zaworowym słychać głośniejsze niż zazwyczaj „klepanie” zaworów. Jest to zazwyczaj połączone ze spadkiem osiągów silnika, gdyż przy za dużym luzie zaworowym zawór nie otwiera wystarczająco kanału ssącego lub wydechowego. Zazwyczaj z tego powodu nie dochodzi do awarii, gdyż uważny użytkownik powinien zauważyć zarówno głośną pracę silnika, oraz spadek osiągów i trudniejszy rozruch. Jeśli nie zauważy, to przyspieszonemu zużyciu mogą ulec zawory i dźwigienki zaworowe przez ich ciągłe rozklepywanie – to powoduje za duży luz zaworowy.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 28.06.2015 08:54
Posty: 12
PostWysłany: 06.07.2015 10:26 
Re: Zajechany Loncin 110 - remont kapitalny
Ok to wiem już chyba wszystko ale mam jeszcze jedną zagwozdkę, a mianowicie czy między otwarciem jednego a drugiego zaworu zawory powinne być maksymalnie domknięte ? Bo kiedy u siebie obracam kołem rozrządu i w pozycji między zamknięciem zaworu ssącego, a otwarciem wydechowego ( po środku ) oba zawory są jakby lekko uchylone. Czy to normalne czy moja nowa głowica jest uszkodzona ? Pozdrawiam.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.