Zalecane wielkości luzów zaworowych 0.03 i 0.05 mm są wielkościami w setkach, w branży
nie używa się szczelinomierza, samą regulację przeprowadza się na tzw.
ledwo,
ledwo słyszalne ,,cykanie,, przy tej metodzie regulacji zaworów średnia wychodzi 0,04 mm.
luki530 napisał(a):
Bardzo mocno trzeba kontrować ?
Tak żeby nakrętka się nie odkręciła.
luki530 napisał(a):
Jakie są objawy zbyt ciasnej regulacji zaworów ( za mała szczelina )?
Przy zbyt małym luzie, zawory nie domykają się i następuje ich wypalenie, spadek mocy, Pierwszym objawem będzie gasnący silnik po nagrzaniu. Na koniec będzie trudny jego rozruch, lub zupełnie niemożliwy. Jeżeli luz zaworowy jest za mały, lub jest jego brak, to pod wpływem temperatury zawór przestaje się do końca zamykać i silnik przez powstałą nieszczelność traci kompresję. Dłuższa jazda może spowodować wypalenie krawędzi zaworu, a w efekcie poważną naprawę silnika.