Autor |
Wiadomość |
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 04.09.2015 21:39
Loncin 250 Ustawienia rozrządu
Witam drogich kolegów. Otóż że to moj pierwszy post proszę o wyrozumiałość. posiadam Quada Jinling z silnikiem Loncin 250 chłodzony cieczą, i moj problem polega na tym ze nie potrafie ustawić rozrządu. Przeczytałem sporo tematów i nic. Ustawiam na magnecie na znak T. na wałku rozrządu jest znak ale w zaden sposób nie może mi się pokryc z znakiem na obudowie. niby ustawie ale po naciągnieciu łancuszka nie pasuje. Ogólnie quad odpala ale nie ma mocy. dławi się na pełnym gazie i jedzie max 65 km/h przed rozbiorką silnika 115 km/h (awaria biegu wstecznego) czy ktoś z kolegów może cos powiedziec na ten temat?
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05.09.2015 07:54
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
* wałek rozrządu kładziemy w łoże głowicy krzywkami do dołu plus dekompresator; * zębatka a dokładnie jej punkt ma się pokrywać z wycięciem na obudowie w jednej linii (zdjęcie poniżej); * w obudowie dekla (statora) musi być widoczny punkt ,,T,, - tłok w położeniu (GPZ) ,, "górne położenie zwrotne" * jeżeli to się wszystko zgadza, już nic nie przekręcając przechodzimy do regulacji zaworów, ponieważ to nie jest koniec wydechu początek ssania (mijanka) przy której nie przeprowadza się regulacji zaworów; Jeszcze inaczej ale ten sam efekt: żeby przystąpić do regulacji zaworów, wałek rozrządu należy włożyć w łoże głowicy krzywkami do dołu i przykręcić zębatkę punktem u góry który ma się pokrywać w jednej linii z wyżłobieniem na pokrywie a w okienku lewej pokrywy patrząc z góry ma być widoczny punkt T, po skręceniu całości regulujemy już w tym położeniu zawory 0.05 / 0.07 mm
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 05.09.2015 09:17
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
kolego george05 dzięki za pomoc. Znalazłem już przyczyne. Zatarty jest wałek rozrządu i koniki. Dlatego Quad się dusił. bo zawory nie otwierały się do konca. tylko teraz pytanie dlaczego tak się mogło stać?
|
|
|
|
denis6
Rejestracja: 26.05.2013 20:26 Posty: 2079
Quad: Bashan 250
|
Wysłany: 05.09.2015 10:23
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
A w ogóle gdzieś w głowicy był olej ? Mi się wydaje że albo pompa oleju lub kanały olejowe jeśli oczywiście jest stosowany i wymieniany odpowiedni olej.
|
|
|
|
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 05.09.2015 10:30
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
tak w głowicy było trochę oleju na wierzchu. A jest możliwośc pomyłki w zakładaniu pompy oleju? bo na niej byla strzałka.
|
|
|
|
denis6
Rejestracja: 26.05.2013 20:26 Posty: 2079
Quad: Bashan 250
|
Wysłany: 05.09.2015 11:32
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
Strzałka ma być w stronę tam gdzie ma pchać olej czyli do kanałów smarowniczych.Masz tak założoną ?
|
|
|
|
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 05.09.2015 12:23
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
czyli jak silnik to w góre pod skosem?
a czy na tych tulejkach ktore nachodzą na szpilki w celu ustawienia pozycji pokrywy zaworów powinny być jakies otworki na przeływ oleju? jeżeli kolego nie wiesz dokladnie o co mniej wiecej chodzi jestem w stanie zrobic zdjecia.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05.09.2015 15:45
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
koka123 napisał(a): jest możliwośc pomyłki w zakładaniu pompy oleju?bo na niej byla strzałka. Nie ma możliwości zamontowania pompy oleju w inny sposób, zdjęcie poniżej pokazuje jej zamontowanie, strzałka jak strzałka, pompa jaki i jej zębatka nie posiadają żadnej strzałki, no niby po co kierunku jej pracy i tak niemożna zmienić. koka123 napisał(a): a czy na tych tulejkach ktore nachodzą na szpilki w celu ustawienia pozycji pokrywy zaworów powinny być jakies otworki na przeływ oleju? Na poprawne smarowanie silnika model LC172MM mają następujące elementy: - właściwy olej, zalecany MOTUL 4T 5100 – 10W-40; - filtr oleju główny; - sprawna pompa olejowa, może nie podawać wystarczającej dawki oleju kanałem olejowym z głowicy na wałek rozrządu i dźwigienki zaworowe; - kanał doprowadzający olej do wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych – szczegóły na zdjęciu poniżej.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 05.09.2015 16:13
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
Wiem kolego ale pod tą plastikową zębatką znajduje się na pompie mała strzałka.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05.09.2015 18:07
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
Starsza wersja ułożenia pompy olejowej za pomocą kierunkowej strzałki, aktualnie niestosowana, prawidłowe jej ułożenie pokazuje załączone zdjęcie.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 05.09.2015 19:31
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
niestety ja mam załozone w drugą strone wiec już chyba znam przyczyne. teraz muszę gdzies dostac wałek rozrządu i koniki (dzwignie zaworowe) george05 powiedz mi skąd Ty to wszystko wiesz? to może wiesz ktore podkładki na wałkach od skrzyni miedzy trybami maja być załozone? bo są rózne grubości
Ostatnio zmieniony przez koka123, 05.09.2015 19:31, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05.09.2015 21:07
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
Podkładki i zabezpieczenia oznaczone na czerwono..............
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
koka123
Rejestracja: 30.08.2015 13:35 Posty: 7
Imię: Tomasz
Quad: Loncin 250
|
Wysłany: 17.09.2015 21:38
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
dzięki kolego. Wczoraj dostałem nowy wałek rozrządu wiec zacząłem składać głowice. Ale przed przystąpieniem do włozenia silnika w rame stwierdziłem ze sprawdze czy dostaje olej na góre. Zatem wiertarka w dłon i klucz nasadka 14 i ogień. co się okazało? ze olej nie idzie dalej. rozebrałem pokrywy wyciagnałem pompe oleju załozyłem nowe oringi zmienilem filtr oleju i przedmuchałem kanaly olejowe. Drugie podejscie z wiertarka. Wszystko gra. ustawiony rozrząd i quadzik chodzi jak marzenie. Dzis przejechałem ponad 100 km. rozwinąłem prędkosc 112 km/h wiec jest ok, ale do sedna. otóz koledzy znalazłem problem padajacego wstecznego i wiem jak to zlikwidowac. Dla zainteresowanych moge opisac jak się tego pozbyc.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 18.09.2015 06:45
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
koka123 napisał(a): jak się tego pozbyc. Oczywiście że chętnie poczytamy.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
andrzej19
Rejestracja: 06.01.2016 16:31 Posty: 9
Imię: Andrzej
|
Wysłany: 06.01.2016 16:40
Re: Loncin 250 Ustawienia rozrządu
witam mam problem z ustawieniem wałka rorządu w Loncin lc 171fmm brak znaku na głowicy
|
|
|
|