[PROJEKT] Quad samoróbka z silnikiem i skrzynią od cc 700.
Jestem posiadaczem cc 700 i chciałbym wykorzystać jego silnik i skrzynię do budowy quada.
Nie chcę, aby był to muł, ale wiem, że ten silnik i skrzynia swoje ważą. Wziąłem to pod uwagę. Quad robiony nie z myślą o zawodach, tylko do jazdy w błocie i szutrze, może sporadycznie po drogach. Chciałbym go zarejestrować, ale o tym zaraz. Myślę także o zamontowaniu wyciągarki, dzięki czemu mógłby trochę pomóc w pracy. Konstrukcja musiałaby być wzmocniona. Quad z napędem 2x4, oczywiście na tył. Jestem dość wysoki- prawie 2m, a nie mam pojęcia jakie wymiary by mnie satysfakcjonowały. Jeździłem 500, jednak czułem się jakbym był w za dużym siodle (nie, że za duży rozstaw osi czy coś, ale siedzenie było prawie płaskie, więc ciężko było się u3mać). Nie wiem jak to inaczej określić. Bałem się go trochę, ale to chyba dlatego, że dysponował aż taką mocą
Wracając do budowy. Czytałem wiele poradników (spędziłem cały dzisiejszy dzień przed monitorem...) i nie mam pojęcia od czego zacząć. Chciałbym abyście mi doradzili i odpowiedzieli na kilka pytań, jeśli możecie.
Quadem jeździłbym głównie po lesie i może pracował (ściągał słupki betonowe, niewielkie drzewa). Priorytet to rekreacja, więc skupię się teraz na tym. Czy macie może dla mnie jakieś szkice ramy? Może powinienem kupić quada bez pieca i wmontować tam swój silnik, jednakże problem ze skrzynią, ale tylko wspominam. Macie jakieś poradniki, jak tą ramę zbudować od 0? Jakie wsporniki kupić? Mają być w ocynku, czy mogą być zwykłe?
Mam 18 lat, 2m wys. i ważę ok. 77 kg. 3/4 cala będą odpowiednie na szkielet? Ja już się sam w tym gubię. Zaproponujcie mi coś, jeśli oczywiście Wam się chce. Problemem może być jazda po lesie. Nie chciałbym za to mieć nieprzyjemności. Powinienem zarejestrować quada? Jeśli tak, to pewnie to ograniczenie do 14kW. Mam prawo jazdy kat. B. Samoróbka nie przejdzie przeglądu, albo się czepną i nie bd chcieli uznać.
Jest ostatnia sprawa o której chciałem wspomnieć. Cc jeszcze jeździ. Silnik jeszcze i skrzynia w środku. Problem dot. silnika. Przerobiony na LPG i nie wiem, jakbym miał to przekładać, o ile zostałby na LPG. Silnik pali 11l lpg. To nie jest normalne. Powinien w okolicach 9. Nie ma przecieku czy coś tam. Był oddawany do regulacji, jednak gasł. Teraz pali 11 i też gaśnie na zakrętach (jazda na sprzęgle przy dojeżdżaniu). Czy to może wina regulacji, czy problemem może być usterka techniczna. Jeśli tak to będzie poważniejsza sprawa i bd myślał o silniku z motocykla. Czekam na odpowiedzi