Autor |
Wiadomość |
viper
Rejestracja: 19.11.2003 20:11 Posty: 114 Miejscowość: gdańsk
Quad: Yamaha Grizzly 660 Kodiak 450 IRS
|
Wysłany: 11.01.2006 14:02
Opony maxxis big horn 27"
Na stonce http://www.quadtreros.com/ jest pokazana zmiana opon w kawaski Brute Force na maxxis'y są zdjęcia i filmiki pokazujące róznice w jeżdzie pomiędzy standardowymi oponami a maxxis"ami.
http://www.quadtreros.com/images/Quads/ ... 5B1%5D.jpg
P.S. linku nie moge podać bo jest taki sam jak link strony więc każdy musi sobie sam znaleźć ten temat!
_________________ ...:::Yamaha RACING TEAM:::...
|
|
|
|
JARYS
ATV Partner
Rejestracja: 22.02.2005 21:23 Posty: 793 Miejscowość: Sokołów Podlaski
Quad: Polaris
|
Wysłany: 16.01.2006 15:53
zdjęcie tego Buta z nowymi kołami. FAJNY
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 15:58
Super wyglada to fakt, ale sa dwa pytani o lile takie wybajerzone feligi sa lepsze od fabrycznych oraz czy aby skrecanie nie będzie za duzym wyzwaniem-czytaj stabilnosc na zakretach?
|
|
|
|
JARYS
ATV Partner
Rejestracja: 22.02.2005 21:23 Posty: 793 Miejscowość: Sokołów Podlaski
Quad: Polaris
|
Wysłany: 16.01.2006 16:02
to prawda, wyglągają super ale komfort i stabilność na trawersach( wyżej środek ciężkości) na pewno troszkę się pogarsza. poza tym takie wielkie koła mają większy opór toczenia w ciężkim terenie i na pewno dynamika mocno spada.
_________________ pozdrawiam Jarys www.atvpartner.pl
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 16:06
Oraz leca wahacze i lozyska, polosie etc. Niestety duze kola duzy problem lub innaczej duze kola duze inwestycje dodatkowe.
|
|
|
|
Pieetrek
Rejestracja: 30.09.2005 11:07 Posty: 269 Miejscowość: Niezrzeszony, Płock
Quad: brak
|
Wysłany: 16.01.2006 16:20
Komfort jazdy wyraźnie się poprawia na takich kołach, ponieważ oprócz amortyzatorów, wszelkie nierówności doskonale tłumią opony, natomiast na trawersach i ostrych skosach trzeba bardziej uważać i balansować ciałem. Opony o takich rozmiarach powinno się zakładać tylko do najmocniejszych sprzętów, które ... nadmiar mocy...
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 16:28
Do tego czesto trzeba kupowac kity do sprzegiel...
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 16.01.2006 16:33
Shelton napisał(a): Super wyglada to fakt, ale sa dwa pytani o lile takie wybajerzone feligi sa lepsze od fabrycznych oraz czy aby skrecanie nie będzie za duzym wyzwaniem-czytaj stabilnosc na zakretach? Sam jeżdżę na 26" calowych kołach , Piotrek jeździ na 27" felgi są dużo sztywniejsze i trwalsze , powinny być też nieznacznie lżejsze od stalowych , skręcanie nie stanowi problemu , jeżeli stabilność na zakrętach się zmieniła to tylko na kożyść. Cytuj: komfort i stabilność na trawersach( wyżej środek ciężkości) na pewno troszkę się pogarsza. poza tym takie wielkie koła mają większy opór toczenia w ciężkim terenie i na pewno dynamika mocno spada. To prawda po założeniu dużych kół wzrastają opory toczenia i zwiększa się zużycie paliwa , spada też prędkość maxymalna. Komfort jest raczej nieznacznie większy (więcej gumy) a stabilność na trawersach dużo lepsza dzięki agresywnemu bieznikowi , środek ciężkości faktycznie jest wyżej , ale odpowiedni balast ciała likwiduje to. Cytuj: Oraz leca wahacze i lozyska, polosie etc. Niestety duze kola duzy problem lub innaczej duze kola duze inwestycje dodatkowe.
Co do zdecydowanego przyspieszenia zużycia wymienionych elementów w quadach , nie mogę tego potwierdzić. Ani mój ani Piotrka sprzęt mimo tego że jeździmy dużo i to nie po drogach nie cierpi na rozpadanie się wahaczy , łożysk czy półosi.
Poza tymi wadami , które Panowie opisaliście jest szereg kożyści wynikających z używania dużych kół chociażby zdecydowana poprawa trakcji w warunkach ciężkiego terenu , zwiększony prześwit i co za tym idzie większa dzielność w terenie , duże koła łatwiej pokonują wysokie przeszkody , zmniejsza się tzw. zwis przedni i tylny dzięki czemu możemy zjeżdżać i podjeżdżać pod większe przeszkody. No i rzecz najważniejsza duże koła z agresywnym bieżnikiem lepiej przekazują moc silnika na podłoże dzięki czemu nasz quad po prostu jedzie tam gdzie inne się kopią.
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 16:45
Tak ale to wynika z prostych zasad jesli kolo jest większe to opor na polosi takze i co do tego nie ma watpliwosci. Sprawa od dawna znana jest z samochodow terenowych. Fakt, ze przy mniejszych predkosciach taka opona będzie bardziej dzielna w terenie, ale przy szybko pokonywanych zakretach, pojazd na pewno będzie mniej stabilny. Jak wspomniales rozmoar 26 w stosunku do 25 to dobra alternatywa, ale jesli ktoś zaklada znacznie większe rozmiary musi się liczyc ze zmiana sprzegla. Wieksz kola to takze strata mocy. No coz cos za cos.
|
|
|
|
Błażej_Raaazz
Rejestracja: 08.05.2005 22:32 Posty: 157 Miejscowość: Żarki Letnisko
Quad: Honda Rincon 680 Camo
|
Wysłany: 16.01.2006 18:29
Taka stara zasada mowi.. co duze nie zawsze jest dobre wiec może nie ma co za bardzo kombinowac i trzymac się zdrowego rozsadku co do rozmiarówc
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 16.01.2006 19:22
Shelton napisał(a): lecz przy szybko pokonywanych zakretach,
Jeżeli chcesz szybko jeździć to kup sobie 2k Jeżeli ktoś się decyduje na opony powyżej 26', to na pewno jeździ w ciężkim terenie i niebędzie w nim jeździł 60km/h.
Te opony (BigHorny) są bardziej przystosowane to jazdy w terenie kamienistym, posiadają dobre trzymanie boczne. Osobiście ich nie posiadam, ale widziałem jak się sprawują na maszynie Maćka Golonki podczas przepraw potokami górskimi w Beskidach. Osobiście chciałbym takie opony lecz bariera finansowa mi w tym nieco przeszkadza
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
Ostatnio zmieniony przez aduko, 03.04.2006 22:25, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 19:36
Jak się okazuje 4k potrafia szybko jeździć takze po zakretach
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 16.01.2006 19:49
Shelton napisał(a): Jak się okazuje 4k potrafia szybko jeździć takze po zakretach
Potwierdzam
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
Pieetrek
Rejestracja: 30.09.2005 11:07 Posty: 269 Miejscowość: Niezrzeszony, Płock
Quad: brak
|
Wysłany: 17.01.2006 09:49
No właśnie. Każdy, kto preferuje szybką jazdę na quadzie 4x4 nie będzie się interesował oponami o takich rozmiarach, lecz zwrócić powinien swą uwagę w kierunku opon o mniejszym i gęstszym bieżniku w rozmiarze zbliżonym do fabrycznego.
|
|
|
|