Podałem ceny poszczególnych części nie "kompletów"
Wg mnie wymiana zawsze z kompletem uszczelek, łożysk sworzni itp
Zdecydowałem się już na oryginały...
Ps. w oryginale nie ma możliwości zakupu wału osobno i korby osobno.
Tak więc korbę jeszcze muszę wybrać. W związku z tym dojdzie wyważenie wału, w W-wa kosztuje to 150zł
-- dodano 14.03.2014 21:38 --Sytuacja nieco się zmieniła po rozpołowieniu silnika.
Okazało się, że cylinder nadal jest w bardzo dobrym stanie i tłok także nadaje się jeszcze do jazdy.
Jednak aby mieć spokój ducha i nie rozpoławiać go zaraz ponownie zmieniłem tłok na nowy jednak nie oryginalny ponieważ wiązało się to z 30 dniami oczekiwania ( quad nie mógł tyle stać rozbebeszony ) a na Vertexa. Natomiast korbowód, który został założony to Hot Rods.
Zobaczymy jak się to spisze, opinii jest tyle ile osób...
Cieszyłem się, że cylindra nie trzeba wymieniać ale moje szczęście nie trwało długo ponieważ okazało się, że do wymiany jest wałek wyrównoważający + łożysko koszt blisko 900 zł po rabatach.
Doszło oczywiście jeszcze kilka innych drobiazgów takich jak, uszczelniacze, pierścienie, zawory ssące, sworzeń łożyska, jeden tryb ze skrzyni biegów, różne drobne uszczelki i śrubki.
Sprzęgło okazało się nadal w dobrym stanie, na wszelki wypadek założone zostały podkładki pod sprężyny dociskowe.
Łańcuszek rozrządu niedawno wymieniałem więc także jest w dobrym stanie.
Świeca zapłonowa ( irydowa ) ma z 3 lata i nadal działa jak nowa.
Maszynka, dostała jeszcze:
- zabieg czyszczenia gaźnika,
- wymianę króćca ssącego,
- regulację zaworów, wymianę zębatki przedniej,
- dobicie azotu do amorków,
- wymianę śrub kontrujących na ośce,
- oczywiście olej w silniku + filtr i olej w skrzyni.
Trochę się tego nazbierało ale ma nadzieje, że dzięki temu przejeżdżę rok 2014 bez większych awarii i myślenia co zaraz pierdyknie