Autor |
Wiadomość |
Mark
Rejestracja: 23.01.2008 07:56 Posty: 257 Miejscowość: Kraków
Quad: Kawasaki Brute Force 750 4x4i
|
Wysłany: 20.04.2008 09:13
Adam72:
Objawy, które opisałeś, wskazują na brak obiegu płynu chłodzącego w układzie chłodzenia.
1. Na początku sprawdź poziom płynu w chłodnicy, powinien być "pod korek". Duży ubytek płynu w układzie powoduje brak obiegu, a obecność płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie musi oznaczać w Linhaiu, że w całym układzie jest jego odpowiednia ilość. Ale skoro-jak piszesz- płyn w zbiorniczku jest ciepły, oznacza to, że ma on bezpośredni kontakt z płynem w chłodnicy poprzez wężyk łączący go z króćcem wlewowym chłodnicy, więc wskazuje to, że jego poziom jest raczej odpowiedni, więc raczej należy wykluczyć tą przyczynę.
2. Drugą przyczyną może być brak obiegu płynu w układzie wskutek uszkodzenia pompy płynu chłodzącego (wirnika, lub jej napędu) i tą przyczynę weź pod uwagę jako najbardziej prawdopodobną.
3. Trzecią przyczyną mogą być nadmierne opory przepływu płynu w układzie, wskutek zagięcia, załamania węży łączących silnik z chłodnicą, lub też "zawalenie" kamieniem, lub zamulenie osadami wnętrza chłodnicy i kanałów chłodzących w silniku. Jest to mało prawdopodobne, ale skoro kupiłeś używany sprzęt, to nigdy nic nie wiadomo.
4. Czwartą przyczyną może być uszkodzenie termicznego włącznika wentylatorów, ale skoro-jak pizesz- chłodnica nie jest zbyt gorąca, to tą przyczynę w tym przypadku wykluczam.
Osobiście stawiam na uszkodzenie pompy pynu chłodzącego (punkt 2.), lub ewentualnie na zwiększone opory obiegu płynu ( punkt 3.). Diagnozę tą potwierdza to, że po uruchomieniu wentylatorów przez połączenie przewodów "na krótko", temperatura silnika nie spadła.
Pozdrawiam.
|
|
|
|
Mark
Rejestracja: 23.01.2008 07:56 Posty: 257 Miejscowość: Kraków
Quad: Kawasaki Brute Force 750 4x4i
|
Wysłany: 20.04.2008 10:10
Dodam (do punktu 3.) jeszcze jedną, bardzo prawdopodobną przyczynę. Otóż brak obiegu płynu może być spowodowany oporem spowodowanym przez uszkodzony, tylko częściowo otwierający się, lub nie otwierający się w ogóle termostat. Termostat umieszczony jest w obudowie zamontowanej w górnej części głowicy, do której dochodzi gumowy wąż z górnej części chłodnicy. Najprostszą metodą, aby sprawdzić czy termostat jest przyczyną przegrzewania się silnika, jest wymontowanie go z jego obudowy, złożenie wszystkiego bez termostatu i następnie próba na pracującym silniku, ze sprawdzeniem nagrzewania się chłodnicy.
Moim zdaniem, jest to również bardzo prawdopodobna przyczyna braku obiegu płynu, tak jak uszkodzenie pompy.
Pozdrawiam.
|
|
|
|
Adam72
Rejestracja: 16.09.2007 01:28 Posty: 491
Quad: Grizzly
|
Wysłany: 20.04.2008 13:50
Dzięki Mark za rzeczowy opis. Dziś jest niedziela więc nie bardzo siedzieć w garazu.ale..sprawdziłem płyn i jest OK. Ja też osobiście stawiam na termostat. Jutro z samego rana się za to biorę. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
Adam72
Rejestracja: 16.09.2007 01:28 Posty: 491
Quad: Grizzly
|
Wysłany: 23.04.2008 21:24
Witam, już awaria usunięta. Okazało się że padłą pompa adokładnie odleciał wirnik od wałka. Prawdopodobnie poprtzedni właściciel uruchomił silnik na zamarznietej wodzie. Pompę pożyczyłem od znajomego, teraz muszę szybko znaleźc , kupić i oddać. Pytałem już w dwóch serwisach i ceny sa od 200 do 300 zł. muszę jeszcze zadzwonić do Popowa. Pozdrawiam
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
rally
Rejestracja: 19.04.2008 14:43 Posty: 12
Quad: Linhai 300 4x4
|
Wysłany: 30.08.2008 20:54
Też mam problem z gotowaniem się mojego LH sprawdzałem wentylatory na krótko i działają, mam pytanko czy jak wypinam wtyczkę od termostatu (czujnik na dole chłodnicy) i montuje do niej zworkę spowoduje to uruchomienie wentylatorów? W ten sposób chciałem sprawdzić termostat ale nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 30.08.2008 21:09
rally napisał(a): Też mam problem z gotowaniem się mojego LH sprawdzałem wentylatory na krótko i działają, mam pytanko czy jak wypinam wtyczkę od termostatu (czujnik na dole chłodnicy) i montuje do niej zworkę spowoduje to uruchomienie wentylatorów? W ten sposób chciałem sprawdzić termostat ale nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
powinny Ci wtedy zadziałać, bierz miernik i do garażu, posprawdzaj kabelki które sa za to odpowiedzialne, nie jest ich wiele.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
rally
Rejestracja: 19.04.2008 14:43 Posty: 12
Quad: Linhai 300 4x4
|
Wysłany: 02.09.2008 20:06
Sprawdziłem przewody i wszystko ok ale dalej wentylatory nie odpalają. I rozpocząłem zabawę od nowa z podpinaniem na krótko co jakiś czas nie załączają się tak jakby coś je blokowało kręcą się wolno , szybko lub wcale - jaka może być przyczyna czy można je rozebrać - wszystkie problemy zaczęły się po przeprawie rzecznej.
|
|
|
|
Gruszkin
Rejestracja: 12.12.2007 20:45 Posty: 154 Miejscowość: Dramatal
Quad: Brute Force 750
Poprzednie quady: linhai 300 , lucky Star 300,Honda TRX 300 big red
|
Wysłany: 02.09.2008 22:43
Rozbierz silniczki przeczysc wirnik, wymien spręzynki dociskajace szczotki i będzie git , tydzien temu miłem to samo spręzyny przegniły dociskajace szczotki wyczysciłem wirnik i jest w porządku . Pozdro
_________________ NIe straszne mi błotko !!!
|
|
|
|
rally
Rejestracja: 19.04.2008 14:43 Posty: 12
Quad: Linhai 300 4x4
|
Wysłany: 03.09.2008 19:53
Dzięki wymieniłem przegniłe sprężynki i po problemie.
|
|
|
|
Adam72
Rejestracja: 16.09.2007 01:28 Posty: 491
Quad: Grizzly
|
Wysłany: 28.01.2009 22:39
rally napisał(a): Dzięki wymieniłem przegniłe sprężynki i po problemie.
Ot dopadło i mnie. Powiedcie mi jak założyliście ponownie wirnik pomiędzy szczotki. Dzis po wyczyszczeniu wentylatoró , wymianie sprężynek miałem i mam problem ze złożeniem. Jakim sposobem włożyliście wirnik pomiędzy szczotki ? Mi to się nie udaje. Ni da się wyciągnąć wirnika z metalowej obudowy a szczotki są dociskane przez spręźynki i są złączone. HELP Już zaczołem kombinować czy jakiś dzirek nie wywiercić ale na szczęście wyszedłem z garażu.
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
Adam72
Rejestracja: 16.09.2007 01:28 Posty: 491
Quad: Grizzly
|
Wysłany: 04.03.2009 19:39
Witam
Podzielę się z Wami pewnym doświadczeniem i zarazem poproszę o pomoc. Otóż, w czasie jedden z przejażdżek zagotowała mi się woda w chłodnicy. No cóż, pomyślałem - zdarza się. Więc do garażu i sprawdzam.
- przewody, poziom płynu, styki, ipr - Wszystko OK
Nie włączają mi się wentylatory ( nadmieniam że zimą były smarowane, sprawdzane).
Kiedy złączę je tzw " na krótko" czyli złączę kable które wchodzą do czujnika tem - oba działąją tak jak trzeba i co ciekawie zarówno na przekręconym zapłonie jak i na wyłączonym.
Sprawdziłęm obieg płunu OK, nie dało mi to spokoju - więc rozkręciłem pompę wody ale wszystko OK. Kiedy zagrzeję maszynę ( silnik, przewody i chłodnica - cała jest\ ciepła) woda się zagotuje a wentylatory się nie włączą, . Na " krótko" z kolei działąją.
Obieg jest, prąd OK a wentylatory się nie załanczają.Diagnoza niby prosta - czyjnik temperatury. Ale tu moje zdziwienie, kiedy zagrzeję czujnik np zapalniczką to zadziała, kiedy wkręcę go do chłodnicy - NIE. Dziś wymieniłem czujnik na inny sprawny i odziwo TO SAMO. Nadal woda się zgaotuje a czujnik nie da prądu na kable z wentylatorów. Mierzę go czujnikiem z wszystkich stron i nic. Kiedy grzeje go na zewnątrz ( np zapalniczą) zrobi zwarcie, w chłodnicy NIE. Chłodnica jest\gorąca na dole ( wg dotyku dłoni)
Ciekawe też to że na krótko wentylatory działąją także przy wyłączonym zapłonie.
Taka to ciekawostka, muszę jeszcze się jeszcze pobawić, ale już staje się to ciekawe. Może coś Wam się nasunie - dajcie znać Pozdrawiam Adam
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
geniu
Rejestracja: 29.03.2009 21:17 Posty: 45 Miejscowość: Ropczyce
Quad: Linhai 300 4x4
|
Wysłany: 06.05.2009 21:28
Re: Układ chłodzenia
miałem to samo w samochodzie, dokładnie te same objawy, okazało się brak płynu chłodniczego, jeśłi nie ma płynu nawet sprawny czujnik nie zadziała i nie załączy wentylatorów. U mnie uciekal płyn przez rozwaloną obudowe termostatu, ale to przy samochodzie, ale objawy te same:)
|
|
|
|
odicobra
Rejestracja: 13.06.2009 21:56 Posty: 8 Miejscowość: Parczew
Quad: linhai
|
Wysłany: 21.11.2009 10:56
Re: Układ chłodzenia
witam
Rozwiązałeś ten problem ??? Mam dokładnie ten sam problem. Przy okazji jest jakaś specjalna metoda odpowietrzania układu chłodzenia w LH300?
Pozdrawaim
|
|
|
|
rafiros
Rejestracja: 09.08.2008 14:38 Posty: 406 Miejscowość: Lewin Brzeski/Opole
Quad: LINHAI MUDDY
|
Wysłany: 22.11.2009 18:23
Re: Układ chłodzenia
odicobra napisał(a): Przy okazji jest jakaś specjalna metoda odpowietrzania układu chłodzenia w LH300? Odkręcasz korek wlewu do chłodnicy i od zbiorniczka wyrównawczego odpalasz maszynę i dolewasz płyn. Jak już nie będzie ubywał tylko poziom się ustabilizuje to masz już OK
_________________ Wszędzie dobrze ale na quadzie najlepiej !!!
|
|
|
|
odicobra
Rejestracja: 13.06.2009 21:56 Posty: 8 Miejscowość: Parczew
Quad: linhai
|
Wysłany: 24.11.2009 08:35
Re: Układ chłodzenia
Witam. U mnie problem rozwiązany . Uszkodzony w 100% termostat. Tymczasowo wymontowałem go całkowicie , chłodnica pięknie się cała nagrzewa i wentylatorki uruchamijają się w odpowiednim momęcie. pozdrawaim Tomek
|
|
|
|