Moduł masz jak na zdjęciu poniżej, pod panelem gdzie jest stacyjka.
Załącznik:
Komentarz do pliku: moduł
2017-04-09 13.11.16.jpg [ 387.69 KiB | Obejrzany 10124 razy ]
Mój moduł ma takie oznaczenia:
Załącznik:
2017-04-09 13.10.26.jpg [ 391.75 KiB | Obejrzany 10124 razy ]
Czyli z tego co piszesz George05, on ma niespełna 20KM, czyli jeszcze gdzieś muszą być blokady, żeby go zdusić do tych 14KM. Dolot, czyli rura od filtra powietrza, do wejścia na gaźniku? Nie zaglądałem do jej przekroju, ale po ściągnięciu przepustnica ładnie się otwiera:
Załącznik:
2017-04-09 13.17.36.jpg [ 348.47 KiB | Obejrzany 10124 razy ]
Witam posiadaczy Linhai 550. Zastanawiam się nad kupnem tego quad-a. Możecie napisać coś więcej po dłuższym okresie eksploatacji sprzętu? Awaryjność, wytrzymałość, dostępność części, spalanie, blokady, ogólnie wrażenia z jazdy. Będę ogromnie wdzięczny! Pozdrawiam!
Ja mogę się wypowiedzieć o Linhai 500, przebieg w tym momencie 1700 km, bez awarii.
Więcej można się dowiedzieć z moich vlogów
Pozdrawiam!
Burzmaster
Rejestracja: 12.10.2019 11:07 Posty: 5
Imię: Marcin
Quad: Linhai M550L
Wysłany: 05.11.2019 20:30
Re: Linhai 550 2016 kilka pytań
Cześć W kwietniu 2019 zostałem posiadaczem Linhai M550L. Według zapewnień salonu ProMotor obok Radomia miał on mieć katalogową moc jaką podaje producent nic mylnego czego dowiedziałem się podczas rejestracji w WK. Z uwagi na homologację Euro 4 i rejestrację na "pojazd samochodowy inny" w dowodzie oraz na papierach od dostawcy widniało 16KW czyi ok 21KM i tu zaczynają się moje poszukiwania... Co tu zrobić żeby w offie pośmigać z normalną mocą? cały polski internet przeszukany, zapytania do importera oraz producenta bezowocne... Chińczyki nie chcą gadać na ten temat... ale udało się!!! Dla wszystkich posiadaczy tej maszyny: M550 jest zdławiony mapą komputera ECU. Nie ma speców w Polsce którzy potrafią odblokować ecu quada. W USA jest importer https://www.massimomotor.com/ który wypuszcza maszyny pod własną martką MSU i są one nie po blokowane 33KM prowadzą również sklep internetowy https://www.scautosports.com/ z całą gamą części do tych maszyn. Zaryzykowałem i zamówiłem ECU do linhaia koszt to 165$ plus 69$ przesyłka oczywiście celnicy doliczyli Vat 230zł. Paczka USPS leciała 6dni do Polski a potem 15 dni w cle i WER warszawa. ECU zamontowany w quadzie rzeczywiście daje dużo odczuwalnej mocy oczywiście tylko do jazdy po offie nie po drogach publicznych https://www.youtube.com/watch?v=Sbggw8kXl_g
Pozdro Burzmaster
Ostatnio zmieniony przez Burzmaster, 05.11.2019 20:30, edytowano w sumie 1 raz
Wszystkie są blokowane w ecu na potrzeby homologacji . Trzeba było podzwonić po serwisach bo na pewno ktoś ściąga blokady , tak jak w CF Moto. Co do części i innych rzeczy to szukaj w Czechach bo tam jest tego sporo . Ja kupowałem linhai 300 w ASP i niemiał blokady tylko mechaniczną w manetce
To nie jest tak kolego jak piszesz, dla potrzeb homologacji jak i przestrzegania przepisów dyrektywy UE, montuje się fabrycznie sterownik który nie pozwala na przekroczenie maksymalnej mocy silnika ≤15kW.
Jako przykład: ATV - CFORCE 520-550 - T3b ( ciągnik) GOES IRION 400 -T3b (ciągnik) GOES IRION 450 - T3b (ciągnik) ATV TGB Blade, Target 550cc EVO R Jako pojazdy homologowane, numer zezwolenia e4*2002/24*3092*02, posiadają zamontowane sterowniki moc maksymalna: 14.2kW/19KM – 6200 obr./min.. obroty biegu wstecznego – ograniczone; szybkość maksymalna: 60 km/h nr katalogowy sterownika ECU: BOSCH OGRO-174000 EURO
Dopiero wymiana sterownika na odblokowany/unlimited generuje: maksymalna moc: 25.5kW/35KM – 6250 obr./min ograniczone obroty biegu wstecznego – odblokowane; wersja ECU: USA, Kanada (EPA); szybkość maksymalna: 90 km/h Versja sterownika: EPA CANADA - USA Nr. katalogowy sterownika: BOSCH 018B-174000 – 10000
Kolejny przykład, dotyczy: ECU do Linhai LH550 - T3b, M550L, wersja standard – UE; moc maksymalna: 10.2kW/14KM – wpis w DR obroty biegu wstecznego – ograniczone; szybkość maksymalna: 60 km/h
Dopiero wymiana sterownika na odblokowany/unlimited generuje: maksymalna moc: 24kW/33KM – 6500 obr./min ograniczone obroty biegu wstecznego – odblokowane; wersja ECU: USA, Kanada (EPA); szybkość maksymalna: 90 km/h Versja sterownika: EPA CANADA - USA
Na zadane pytanie w ASP Czechy odnośnie sterownika odblokowanego, przyszła odp. sterowniki w UE są takie same jak w USA i Kanadzie różnią się tylko emisyjną regulacją gazów, ale nie są odblokowane.
Cytowany przykład powyżej pokazuje co innego.!! co przy okazji użytkownik Burzmaster to udowodnił.
Odnośnie Linhai 300, firma oferuje dwa modele o tych samych parametrach silnika LH300AT-3D i LH300ATV-B:
moc maksymalna: 12.8kW/17KM – 6500-7000 obr./min.. obroty biegu wstecznego – ograniczone; szybkość maksymalna: 65 km/h rodzaj zapłonu: C.D.I. – zablokowany.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
Burzmaster
Rejestracja: 12.10.2019 11:07 Posty: 5
Imię: Marcin
Quad: Linhai M550L
To jest tak, cytowana powyżej strona Linhai z USA podaje moc 24kW/33KM może sobie na to pozwolić ponieważ w USA/Kanada nie obowiązuje dyrektywa UE ograniczająca maksymalną moc do ≤ 15kW.
Z kolei dyrektywa UE dotyczy tych samych czterokołowców wysyłanych do krajów UE i dlatego na stronie ASP dla modelu M550L podane są wszystkie dane techniczne czterokołowca bez mocy silnika, a jak sam piszesz w DR, tylko nie wiem dlaczego znajduje się wpis 16kW jako pojazd samochodowy inny – podrodzaj L7e, podejrzewam że jest to pomyłka może być maksymalnie 15kW. https://www.linhai.pl/quady/m550l-efi-eps-4x4-euro-4
Z kolei na alle drogo znajdziesz oferty Linhai M500L T3 tu uwaga z mocą 33KM przy 7000 obr/min - wpis w DR 15 kW.
Idziemy dalej, jako przykład w modelu CFORCE 520-550 - T3b w DR ma miejsce wpis maksymalna moc 10.2 kW – pojazd porusza się z max. szybkością 60 km/h, dopiero wymiana sterownika na odblokowany pozwala się poruszać z szybkością 90 km/h
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
Linhai 550 i L550 nigdy nie wychodził na rynek Polski z homologacją L7e tylko L7e-b1 a tutaj nie ma ograniczenia mocy istotna jest waga pojazdu i ograniczona prędkość. A wszystkie cf 520 i 550 mają podana moc w dowodzie 24kW .
Ostatnio zmieniony przez GRIZZLY-XXX, 08.11.2019 07:38, edytowano w sumie 1 raz
Informacja wybiórcza, godna uzupełnienia, Linhai 550, L550, M550L – to pojazd samochodowy inny, podrodzaj czterokołowiec, kategoria L7e (podkategoria L7e-B1, czyli tzw. "czterokołowiec terenowy")
- numer zezwolenia: e13*168/2013*00033*00 - maksymalna moc: 16,40 kW
- moc silnika potwierdzona wiarygodnie przez użytkownika Burzmaster ( wpis w jego DR - 16kW) i zakończone powodzeniem odblokowanie ograniczenie mocy silnika wymianą sterownika ECU do 24kW/33KM zakupionego w USA – wersja (EPA), już dostępna na terenie RP.
Odblokowany cytowany powyżej sterownik został zaprojektowany i skonstruowany do jazdy off-road. ,,Nie wolno,, poruszać się po, drogach publicznych i autostradach.
- numer zezwolenia: e4*2002/24*3092*02 - maksymalna moc: 10.5 – 14.2 kW (wpisy na podstawie wyciągu z homologacji do DR podany przez właściciela CF520 T3b 10.5kW).
Sugerowany wpis 24kW do DR na podstawie numeru zezwolenia/ wyciągu z homologacji nie ma miejsca i nie jest dozwolony, ponieważ producent tych pojazdów posiłuje się wartością 25 kW.
Dopiero wymiana sterownika z BOSCH OGRO-174000 EURO na odblokowany model: BOSCH 018B-174000 – 10000, generuje maksymalną moc : 25kW/34KM-6250 obr.min.
Zmiana ta spowodowała: - ograniczone obroty biegu wstecznego – odblokowane; - ograniczona szybkość maks. z 60 km/h wzrosła do szybkość 90 km/h.
Odblokowany cytowany powyżej sterownik został zaprojektowany i skonstruowany do jazdy off-road ,,Nie wolno,, poruszać się po, drogach publicznych i autostradach.
Wersja tego sterownika ECU stosowana jest na terenie, USA i Kanady (EPA) – już dostępna na terenie RP.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
Ostatnio zmieniony przez george05, 08.11.2019 13:18, edytowano w sumie 1 raz
Nie można wrzucać wszystkich/wielu pojazdów pod jeden numer zezwolenia, każdy numer zezwolenia pojazdu należy rozpatrywać oddzielnie w szczególności tam gdzie występują różnice np. silnik o innej pojemności, lub wielu innych szczegółów ,,zmieniających,, wersję pojazdu po przez jej rozszerzenie w określonym czasie, co jednocześnie automatyczne dochodzi do zmiany numeru zezwolenia.
I tak np. CF Moto 520 lub 520L T3b posiadają numer zezwolenia e11*2007/46*0243*13
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
Witam. Też wszedłem w posiadanie Linhaija M550L EFI. Czy może któryś z Panów ma porządną instrukcję obsługi (nie tę ze strony, bo ta nie jest porządna) i instrukcję serwisową? Mogą być po angielsku. Wciąż nie wiem, jakie są parametry do ustawienia zbieżności. A dla każdego modelu quada jest to indywidualne. Po czym poznać, że jest w pełni odblokowany? Jeżeli rozpędza się powyżej 90 km/h to oznacza, że na bank jest wszystko odblokowane? Jeśli nie, to czy rozszyfruję to po zamontowanym u mnie ECU?
Czy ktoś rozwiązał problem z wydmuchiwaniem uszczelek układu wydechowego?
Ja rozwiązałem problem z nadmiernym nagrzewaniem się układu wydechowego i oddawaniem temperatury na obudowę silnika (w lecie, przy wysokich temperaturach, potrafiło to tak "dogrzać" silnik, że się płyn w układzie chłodzącym przegrzewał). Chętnie pomogę dokładnymi instrukcjami i zdjęciami, jak to zrobić.
Szybkość maksymalna 96 km/h którą generuje omawiany czterokołowiec jako pojazd samochodowy inny, podrodzaj czterokołowiec, kategoria L7e ( pod kategoria L7e-B1, czyli tzw. "czterokołowiec terenowy") z numerem zezwolenia: e13*168/2013*00033*00 - maksymalna moc wpisana w DR: 16,4 kW.
Można przyjąć że jest odblokowany, tylko wyczuwalna odcinka obrotów biegu wstecznego która przy odblokowanym sterowniku daje dużo do myślenia, dlatego w celu ostatecznego wyjaśnienia niezbędne są dane techniczne z DR i wyciągu z homologacji:
- DR, rubryka K – numer homologacji/ zezwolenia ………………….. - z wyciągu z homologacji który otrzymuje każdy kupujący, podać: - pkt. 21 – model zamontowanego silnika……………………. - zdjęcie czołowe (z opisem) zamontowanego sterownika
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarnejestbiałeabiałejestczarne”
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum