Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.05.2024 10:32



Odpowiedz  [ 125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.03.2013 20:37
Posty: 401
Miejscowość: Kolbuszowa
Imię: Dawid
Quad: Lucky Star 500 08r, Suzuki LT-Z 250 05r
Poprzednie quady: Suzuki RM 250
PostWysłany: 20.10.2013 16:20 
Re: Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ?
niech go ktoś zbanuje, i oczyści ten temat...

_________________
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą!"


 
Profil

Rejestracja: 18.10.2013 19:38
Posty: 7
PostWysłany: 20.10.2013 16:35 
Re: Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ?
Szkoda tayson1982, że nie zauważyłeś tego wcześniej tylko popierałeś.
dawid12mt12 - nie błagaj o zbanowanie "go", możesz zawsze popełnić "seppuku" jak tak Cię to boli, jest demokracja.
Zapominam o tym forum i więcej się nie odezwę - nie mam ochoty uczestniczyć "w polskim piekiełku", a mówili, że mamy taką zdolną młodzież, już wiem dlaczego w tym kraju tak jest, jak jest.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.03.2013 20:37
Posty: 401
Miejscowość: Kolbuszowa
Imię: Dawid
Quad: Lucky Star 500 08r, Suzuki LT-Z 250 05r
Poprzednie quady: Suzuki RM 250
PostWysłany: 20.10.2013 18:35 
Re: Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ?
puknij się w łeb...

_________________
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą!"


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.04.2008 22:35
Posty: 623
Miejscowość: WARSZAWA WAWER
Quad: LS 250
PostWysłany: 20.10.2013 21:44 
Re: Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ?
ochhh co za twórcze i techniczne posty .... buahahaha
moderator Accessa chyba na weekend wyjechał :;): :?: :?:

Może ja coś wtrącę od siebie jeśli chodzi o Twista, z kilkoma faktami....tylko żeby nie było że się wymądrzam ;)
Sprężyna ma grubość drutu 5 mm, śr. wewn 58 mm, śr. zewn 68 mm.
Średnica tulei z gniazdem sprężyny (dla jasności tej przy talerzach) wynosi ok 52 mm.
Sprężyna jest dosyć ciasno osadzona w swoim gnieździe.
Jeśli chodzi o kulki to najlepiej stosować 4 mm wchodzą w dwóch rzędach z idealnym luzem (kulki bierze się z łożysk rowerowych najszybciej i najtaniej) ;). jak wiemy spręzyna ma swój początek i koniec. spręzyna jest trochę podszlifowana ale i tak wysokość końcówek drutu wynosi ok 4 mm. Dlatego kładąc sprężynę bezpośrednio na kulkach nawet jak wyeliminujemy ich wypadanie przez dosyć ekstremalny jej szlif zaostrzając jej końce, to (przypomnijmy sobie średnice wewn spręzyny (58) i średnicę tulei (52) - co daje różnicę 6 mm) i tak będzie latać na boki wywalając kulki to z wewnętrznego, to z zewnętrznego rzędu. Dlatego fachowo powinno się zastosować podkładkę pod spręzynę zakrywającą kulki w wymiarze (52,5 mm/70 mm i gr ok 1 mm). Można pójść na skróty i założyć sprężynę odwrotnie, tzn jako podkładkę zastosować tuleję sprężyny tą od strony kosza sprzęgłowego, ale wtedy sprężyna delikatnie bo delikatnie ale będzie się wcinać w kosz sprzęgłowy. Z tego samego powodu przy twistach specjalnie robionych (te pod łożysko rolkowe) nie polecam eliminowania tej tulei tylko skrócenie kołnierza jeśli przy rozchodzeniu się talerzy sprzęgła tuleje wzajemnie się obcierają/blokują.

A teraz dlaczego lepsze kulki....Porostu chodzi o płaszczyznę przylegania i drogę jaką wałeczki i kulki pokonują podczas swojej pracy/drogi po łuku. W dużych łozyskach wałki są stożkowe, w małych/niskich łozyskach wałki są tulejami tak więc przy swojej pracy stawiają większy opór...Kulki szybciej i efektywniej reagują na zmiany ;)

-- dodano 20.10.2013 21:44 --

AAAA i jeszcze jedno. Występuje kilka dzwonów... Do przeróbek najlepszy jest dzwon bez kamieni ciernych. Jeśli ktoś ma dwnon z 6 kamieniami ciernymi może 3 naprzemiennie usunąć (nie zapominając o wydłubaniu sprężynek które znajdują się pod poszczególnymi kamieniami)... Plusy:
- obniżamy wstępne tarcie kosza sprzęgłowego na dzwon, a co za tym idzie sprzęgło lżej się obraca na łożyskach i nie przenosi takiego momentu na wolnych obrotach na wałek sprzęgłowy (sprzęgło ma lżej na starcie) ;)
- przy wyższych obrotach obniżamy ryzyko zgrzytu podczas zmiany biegów ;)


Ostatnio zmieniony przez kocurekm7, 20.10.2013 21:44, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.11.2011 17:47
Posty: 35
Quad: eagle
PostWysłany: 29.10.2014 23:35 
Re: Access 300SP - Wariator Malosi a poprawa osiągów ?
Panowie gdzie dostane ten wariator malossi bo nie moge go nigdzie znaleźć dedykowanego do accessa? czy podpasuje on do wersji br400?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.