[Chińskie quady] Naciąganie łańcucha, Bashan i inne.
Witam!
Tak jak obiecałem kiedyś daje poradnik naciągania łańcucha w quadzie Bashan. Poradnik pewnie się przyda do innych quadów jak eagle hsun czy Zonda
Wydaje mi się ,że działa to na tej samej zasadzie.
Ustawienie amortyzatora
Jak wiemy ,aby dobrze naciągnąć łańcuch najlepiej to robić pod ciężarem ok. 80 kg na siedzeniu. Pod takim ciężarem amortyzator się ugina i wahacz łapie poziom ,a co za tym idzie? Luzuje się łańcuch. Nie miałem jak wsadzić tam 80 kg :] dlatego wpadłem na pomysł ,że wystarczy tylko ustawienie amortyzatora tylnego ,a robimy to tak :
Efekt:
Następnym krokiem jest odkręcenie śrub trzymających całą piastę. Możemy zdjąć osłonę ,aby było nam wygodniej ,aczkolwiek nie jest to wymagane (ja zdjąłem)
Po poluzowaniu śrub szukamy jakiegoś mocnego pręta ,śrubokręta cokolwiek co jest wykonane z mocnego metalu (nie pęknie) i jest na miarę dziury w piaście.
Gdy znajdziemy owy pręt wkładamy go do dziury w zębatce i następnie szukamy dziur w piaście. Gdy nasz pręt przejdzie przez dziurę w zębatce i wejdzie w dziurę w piaście zablokuje ją i będzie można ją swobodnie poruszać przód ,tył
Teraz zaczyna się wyższa szkoła jazdy postaram się to wytłumaczyć jak najprościej mogę i jak najdokładniej.
Piasta działa na zasadzie mimośrodu. Jest to takie „jajko” i jak szersza jego część będzie z przodu wtedy łańcuch jest luźny (rys. 1) ,a gdy jest z tyłu jest naciągnięty (rys. 2)
Ogar skumają ocb
rys. 1rys. 2Jak węższą krawędź będziemy mieć z przodu i łańcuch zauważymy ,że jest naciągnięty skręcamy śruby na maks. Przykręcamy osłonę przywracamy ustawienia amortyzatora i GOTOWE! Mamy naciągnięty łańcuch
Można ew. skrócić łańcuch ,gdy jest taka potrzeba. Jeżeli będzie nadal spadać mimo ,że jest naciągnięty... może to być wina złego smarowania ja tak często mam
Wszelkie pytania oraz poprawki oczywiście mile widziane