Autor |
Wiadomość |
quad_er
Rejestracja: 02.11.2006 13:21 Posty: 11 Miejscowość: Wodzisław Ślaski
Quad: Loncin 150
|
Wysłany: 21.11.2006 18:08
Filtr stozkowy zamiast filotru powietrza??
Mam quada 150 pojemność czy można by dać stożkowy filtr zamiast normalnego? Polepszyło by coś czy przeszkodziło by w czymś?
_________________ BrAk
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 21.11.2006 19:00
Jak filtr to do tego jeszcze zestaw dysz ( dynojet ) i wydech. Wtedy będzie jakiś efekt, a sam filtr nie ma sensu.
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
Hamer
Rejestracja: 14.12.2005 00:08 Posty: 129
Quad: Honda TRX 450ER
|
Wysłany: 21.11.2006 21:18
W KoKoSa przypadku efekt dalo wycyszczenie filtra powietrza:)
|
|
|
|
quad_er
Rejestracja: 02.11.2006 13:21 Posty: 11 Miejscowość: Wodzisław Ślaski
Quad: Loncin 150
|
Wysłany: 21.11.2006 21:28
Ja już tam nie muszę mieć jakiegos tuningu bo to wszystko by mnie troszku kosztowało wydech + zestaw dysz tylko się pytam co lepsze!
_________________ BrAk
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 21.11.2006 22:38
Co lepsze Wyczyścić oryginalny, szkoda kasy na stożek który nie da Ci żadnych korzyści poza tym że skróci żywotność silnika i będzie trzeba regulować gaźnik.
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
szymano
Rejestracja: 18.05.2005 22:47 Posty: 1028 Miejscowość: Wybrzeże zachodniopomorskie
Imię: Grzegorz
Quad: G7 + Husqvarna FE 350
Poprzednie quady: Kawasaki
|
Wysłany: 28.11.2006 19:33
A jak ja wyciagne filtr powietrza to silnik ma super dzwięk. Ze ztożkowym było by tak ?
_________________ Gdy Bóg tworzył świat, nie dysponował taką mocą jak moja Yamaha.
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 28.11.2006 21:28
Tak filtr stożkowy zmienia troszeczkę dźwięk, daje taki basowy pomruk. Jak założyłem kiedys stożek do skuterka to chodził jak ścigacz
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
szymano
Rejestracja: 18.05.2005 22:47 Posty: 1028 Miejscowość: Wybrzeże zachodniopomorskie
Imię: Grzegorz
Quad: G7 + Husqvarna FE 350
Poprzednie quady: Kawasaki
|
Wysłany: 28.11.2006 23:12
OOo To może być ciekawe. A ile może kosztować?
_________________ Gdy Bóg tworzył świat, nie dysponował taką mocą jak moja Yamaha.
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 28.11.2006 23:18
Filtr stożkowy to jest groszowa sprawa, ale pamiętaj o tym że strasznie skraca to żywotność silnika. A jak jeździsz w terenie i po piaskach i gdzie się kurzy to nie za bardzo
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
szymano
Rejestracja: 18.05.2005 22:47 Posty: 1028 Miejscowość: Wybrzeże zachodniopomorskie
Imię: Grzegorz
Quad: G7 + Husqvarna FE 350
Poprzednie quady: Kawasaki
|
Wysłany: 28.11.2006 23:31
W terenie, po to mam quada 4x4 Może ktoś Ty jeszcze się wypowie na temat skracania zywotności? A jak dobra i zamontowac ten filtr ? Bo ja tam nie widze na przymontowanie go jak ta wata jest wsadzona tam.
_________________ Gdy Bóg tworzył świat, nie dysponował taką mocą jak moja Yamaha.
|
|
|
|
Cyna
Rejestracja: 26.11.2006 23:41 Posty: 174 Miejscowość: Poznań
Quad: Kymco MXer 150
|
Wysłany: 29.11.2006 00:44
o ile się orientuje to chya nie trzeba wydawac kokosow na markowy sportowy filtr.
moim zdaniem wystarzy wlozyc po prostu wiekszy filtr, czyli jak masz poj 150cc to mozesz wlozyc filtr np od 300 albo nawet od 700 ( jesli będzie na to meijsce... ). O ile się orientuje chodzi tu o opory ssania powietrza a im wieksza powierzchnia filtra ( czyli przewaznie im wiekszy filtr, czyli np filtr od innego quada o wiekszej pojemnosci, lub nawet samochodu ) tym te opory mniejsze.
reasumujac: zamiast kupowac markowy sportowy super extra filtr wypasionej firmy za kilka stowek, wsadz do swojej 150tki filtr powietrza od malucha i efekt będzie ten sam albo nawet lepszy, a zywotnosc silnika wtedy nie powinna spasc.
natomiast jesli chodzi o dźwięk...
dźwięk po wuyjeciu filtra jest inny nie tylko dlatego, ze wyjmujesz filtr, ale prawdopodbnie dlatego, ze odpalasz silnik z otwarta obudowa filtra. przewaznie obudowa filtra pelni role tlumika szmerów ssania. Jest to uzaleznione od budowy konkretnej maszyny, ale czasem wystarczy po prostu zostawic otwarta puszke filtra ( nie wyjmujac z niej filtra ) zeby uzyskac to jakze przyjemne rasowe basowe ryczenia przy otwieraniu przepustnicy.
jesli się myle w tej wypowiedzi ( co jest mozliwe ), proszę mnie poprawic.
pozdrawiam i zycze udanego "rasowania" ;D
|
|
|
|
szymano
Rejestracja: 18.05.2005 22:47 Posty: 1028 Miejscowość: Wybrzeże zachodniopomorskie
Imię: Grzegorz
Quad: G7 + Husqvarna FE 350
Poprzednie quady: Kawasaki
|
Wysłany: 29.11.2006 13:46
Cyna z tą pokrywka masz racje, jak ja zamkne jest inaczej Ale jak mam 700 to quada wiekszego ciezko, on Bombardiera ? A jak się montuje taki filtr stozkowy?
_________________ Gdy Bóg tworzył świat, nie dysponował taką mocą jak moja Yamaha.
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 13.07.2007 20:51
KoKoS napisał(a): Co lepsze Wyczyścić oryginalny, szkoda kasy na stożek który nie da Ci żadnych korzyści poza tym że skróci żywotność silnika i będzie trzeba regulować gaźnik.
KUpiłem K&N ze wzgledu ekonomicznego raz dam 200zł a nie co 500km 180 nie liczę na przyrost mocy, a tutaj czytam że filtry tunnigowe działa niekorzystne na silnik to jak to jest ??
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 13.07.2007 21:17
Mowa dokładniej o stożkach. Bo sa jeszcze filtry przeznaczone do używania w terenie, np. Twin Air bądź K&N. Na nie raczej się nie narzeka ( no a K&Nie krążą różne opinie ).
Twin Air jest z specjalnej trzywarstwowej gąbki.
K&N z siatki i jakichś włókien.
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 13.07.2007 21:34
stożki są bezpośrednio bez obudowy filtra a mój jest w obudowie
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|