Autor |
Wiadomość |
free4ride
Rejestracja: 28.06.2011 07:43 Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
|
Wysłany: 02.10.2011 09:55
Bierze olej - DUŻO oleju
Witam, Dawno nie sprawdzalem poziomu oleju i jak to zrobilem okazalo się ze ledwo co bylo. Dolalem 1.5litra (wchodzi 2.2) Pojechalem w teren i moj wolv lyknal ponad litr oleju (przejechalem ok 40km w trudnym terenie). Nie zauwazylem spadku mocy i nic ponad to ze zasysa olej jak paliwo! Co się moglo stac? z gory dziekuje za inf f4r
Ostatnio zmieniony przez D.L-G 27.10.2011 07:46, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
gonsso
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 07.04.2007 13:04 Posty: 437 Miejscowość: Swarzedz
Quad: Już nie mam, teraz hoduję jedwabniki
|
Wysłany: 02.10.2011 10:26
Re: bierze olej - DUZO oleju
wymień pierścienie lub uszczelniacze zaworowe, pomaga
|
|
|
|
dudek
Rejestracja: 27.06.2006 23:18 Posty: 525 Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
|
Wysłany: 03.10.2011 06:02
Re: bierze olej - DUZO oleju
Jaki masz przebieg ?
_________________ Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .
|
|
|
|
free4ride
Rejestracja: 28.06.2011 07:43 Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
|
Wysłany: 03.10.2011 14:08
Re: bierze olej - DUZO oleju
ok 5 tys km
|
|
|
|
dudek
Rejestracja: 27.06.2006 23:18 Posty: 525 Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
|
Wysłany: 03.10.2011 14:35
Re: bierze olej - DUZO oleju
Według mnie sama wymiana pierścieni przy tym przebiegu bez ruszania cylindra nic nie da , poczekaj na wypowiedż mądrzejszych .
_________________ Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .
|
|
|
|
gonsso
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 07.04.2007 13:04 Posty: 437 Miejscowość: Swarzedz
Quad: Już nie mam, teraz hoduję jedwabniki
|
Wysłany: 03.10.2011 18:22
Re: bierze olej - DUZO oleju
dudek napisał(a): Według mnie sama wymiana pierścieni przy tym przebiegu bez ruszania cylindra nic nie da , poczekaj na wypowiedż mądrzejszych . Drogi kolego może do najmądrzejszych nie należę ale mialem wolvo i wlasnie przy przebiegu 5000 km zaczyna się problem z wciąganiem oleju. W wiekszosci przypadków wine za to ponosi pierscien olejowy, dodatkowo przynajmniej u mnie nie trzymały uszczelniacze zaworowe a ze koszt ich jest naprawde niewielki to warto zmienic jak się ma caly silnik rozebrany. Oczywiscie można wymienic tlok z pierscieniami i zrobic szlif ale nie zawsze. Po pomiarach ktore niewątpliwie sa niezbedne okazalo się u mnie ze tlok trzyma nominal i tylko pierscienie byly do wymiany, osobiscie zdecydowalem się na wymiane kompletu tlok pierscienie wiseco i szlif ale nie bylo to konieczne. Dudek jesli wolvo wciąga olej w takim tempie jak jest w opisie to musisz niestety wyciagnac silnik pomierzyc i wymienic to co zużyte. Tlok i pierscienie sa takie same dla rodziny 450 Kodiak/wolvo/Grizzly wiec bez problemu znajdziesz na Aledrogo. Pomysl też o uszczelniaczach. Pozdro
|
|
|
|
dudek
Rejestracja: 27.06.2006 23:18 Posty: 525 Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
|
Wysłany: 03.10.2011 19:06
Re: bierze olej - DUZO oleju
gonsso i oto chodzi ,aby przed rozebraniem silnika brać możliwośc wymiany lub szlifu cylindra , wymianę tłoka , sworznia tłoka i wszystkich pierścieni nie tylko olejowego . Niby można przed rozebraniem zrobić próbę olejowo , zmierzyć kompresie ale po rozebraniu i pomiarach wychodzi wszystko . Nikt na owal cylindra nie zakłada nowych pierścieni . Trzeba się nastawić na trochę więkrze wydatki . Po drodze dojdą jeszcze uszczelki . Tobie się udało ale nie wiadomo jak wcześniej Free quada używał . Mój G660 też łyka olej 100 x 100 ale nie będę rozbierał do póki pod ręką nie będę miał wszyskich ewentualnie potrzebnych części .
_________________ Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 03.10.2011 20:21
Re: bierze olej - DUZO oleju
Jeśli mogę się wtrącić i coś doradzić to problem takiego zużycia oleju może być z wielu przyczyn np. silnik został kiedyś przegrzany i uszczelniacze zaworowe są bardzo twarde i nie uszczelniają trzonka zaworu,może to też być spowodowane jakością uszczelniaczy czyli materiał jest słaby zrobił się twardy i nie uszczelnia. Druga przyczyna to tak samo przegrzanie ale pierścieni i cylindra, pierścienie przegrzane straciły na swojej sprężystości i nie uszczelniają przestrzeni między tłokiem a cylindrem,ponadto w trakcie przegrzania mogło dojść do deformacji tłoka i cylindra ale to dopiero po rozebraniu silnika można ocenić. Ktoś napisał o owalu cylindra co to jest??? owalizację posiada tylko tłok a cylinder jest (musi) być idealnie prosty. Owalizację tłok ma tylko dla tego żeby pierścienie miały miejsce na uszczelnianie,czyli coś w kształcie piramidy. Tak czy siak przy takim problemie i tak zaawansowanej rozbiórce silnika trzeba wszystko dokładnie pomierzyć i skorygować,najmniejsza pomyłka albo brak doświadczenia może kosztować nas bardzo dużo . Co do cylindra to najważniejsze jest go sprawdzenie średnicówką ,czyli mierzymy tłok mikrometrem w części dolnej,tam gdzie on najbardziej pracuje i się ociera,a następnie zerujemy średnicówkę w szczelinie mikrometra i dokonujemy pomiarów Pomiary należy wykonać min.w trzech płaszczyznach-górny-środkowy-dolny obracając urządzenie co parę stopni zgodnie z kierunkiem zegara Proste jak drut kolczasty Na podstawie tego pomiaru możemy stwierdzić czy cylinder i tłok jet do wymiany.Zasada jest jedna przy jednej robocie wymienia się wszystko co jest do wymiany. -- dodano 03.10.2011 21:14 --Nie wiem ile kosztuje tłok ,cylinder czy pierścienie do wolvo bo nigdy tego u siebie nie robiłem,ale zawsze jest jakieś wyjście z sytuacji,np dać dorobić tuleję do tego cylindra i oddać tłok do owalizaci ,wszystko trzeba przeliczyć i przekalkulować Wracając do głowicy to nie możemy zapomnieć o prowadnicach zaworowych,nadmierny luz między zaworem a prowadnicą jet nie wskazany bo po mimo nowego uszczelniacza zaworowego może dojść do przechylania się zaworu w prowadnicy a wtedy żaden uszczelniacz nam nie pomoże I TO BY BYŁO NA TYLE -- dodano 03.10.2011 21:21 --Przed rozbiórką silnika sprawdziłbym czy nic z silnika nie wycieka Zobacz tam gdzie wychodzi napęd na tylna oś czyli pod gumą osłaniającą połączenia tylnego mostu (tego słynnego newralgicznego połączenia)
Ostatnio zmieniony przez wojtekww 03.10.2011 20:21, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
dudek
Rejestracja: 27.06.2006 23:18 Posty: 525 Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
|
Wysłany: 03.10.2011 20:23
Re: bierze olej - DUZO oleju
Pisząc owal miałem na myśli rozjeżdżony cylinder żle napisałem .
_________________ Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 03.10.2011 20:33
Re: bierze olej - DUZO oleju
Napisz mi co to jest rozjeżdżony cylinder.co to znaczy o co chodzi jak to sprawdzić -- dodano 03.10.2011 21:33 --Wracając do tematu uszczelnienia to myślę o uszczelniaczu który znajduję się za krzyżakiem od strony silnika tam często powstaje wyciek oleju
Ostatnio zmieniony przez wojtekww, 03.10.2011 20:33, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
dudek
Rejestracja: 27.06.2006 23:18 Posty: 525 Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
|
Wysłany: 04.10.2011 05:58
Re: bierze olej - DUZO oleju
gładź cylindra jest wytarta przez uszkodzone pierścienie ( piach , przegrzanie ), specyficznie w wyniku ruchu posuwisto zwrotnego i włożenie tłoka z nowymi pierścieniami do nie szlifowanego cylindra może zakończyć się w najlepszym przypadku połamaniem nowych pierścieni a w najgorszym ukręceniem wału , wymiana pierścieni to szlif cylindra. Szlif się robi do wymiaru naprawczego I , II . Do cylindra wkładamy tłok i pierścienie o średnicy większej od nominalnej . Każde inne działanie jest drogą na skróty . Tłok zbyt luźny w cylindrze ma tendencje do przekoszenia się , w wyniku czego zwiększa się tarcie tłoka . Pierścień pracujący na mniejszej powierzchni może ulec pęknięciu i demoluje nam cylinder . Nie jestem mechanikiem mogę się mylić jeżeli jest inaczej proszę mnie poprawić .
Free być może w Twoim przypadku wystarczy tylko wymiana pirścieni ale rozebrać jest mus . Zanim to zrobisz sprawdż kiedy i jak Tobie dymi , sprawdż komresje i zrób próbę olejową .
_________________ Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .
|
|
|
|
free4ride
Rejestracja: 28.06.2011 07:43 Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
|
Wysłany: 04.10.2011 09:27
Re: bierze olej - DUZO oleju
Dzis Jadę do mechanika dam znac jak się wyjasni co jest do wymiany dzięki za wszystkie odpowiedzi! f4r
|
|
|
|
dudek
Rejestracja: 27.06.2006 23:18 Posty: 525 Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
|
Wysłany: 15.10.2011 16:31
Re: bierze olej - DUZO oleju
free4ride Jakie masz wieści od mechanika .
_________________ Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .
|
|
|
|
free4ride
Rejestracja: 28.06.2011 07:43 Posty: 15
Quad: Yamaha Wolverine 350
|
Wysłany: 26.10.2011 21:30
Re: bierze olej - DUZO oleju
Sorki ze dopiero teraz odpisuje ale na zalegle wakacje też jest czas. Heh, no wiec bylem u mechanika i powiedzial ze uszczelniacze i prawdopodobnie pierscienie zaworowe do wymiany. Koszt naprawy ... ok 1300€. Nie mieszkam w pl stad taka kwota. Ponoc to min 20 godzin zabawy bo trzeba caly silnik wyjac. Czy ktoś może to potwierdzic? Czy to faktycznie az tyle pracy? Ile kosztuje cos takiego w serwisie w pl? dzięki za inf
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 27.10.2011 07:46
Re: Bierze olej - DUZO oleju
Do wymiany uszczelniaczy zaworowych wyciagasz tylko głowicę.
koszt kosmiczny, w pl chyba nawet 500zl to nie będzie kosztowac.
za 1300 euro masz caly nowy silnik
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|