Autor |
Wiadomość |
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 29.08.2011 16:13
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Za darmo mało co się obecnie dostaje - a z mojej praktyki jazdy wiem że lepszy kontrast mniej męczy oczy i frustruje ridera podczas dłuższych wypadów. Szczególnie w słoneczny dzień można to docenić.
Klawisze są lepsze do użytku profesjonalniejszego - np podczas zawodów, lub grupy która nie akceptuje postojów co 5 min bo trzeba np zmienić skalę obrazka itp. - w czasie jazdy po prostu lepiej się go obsługuje.
A z ładowaniem to sam się przekonasz - bo z doświadczenia wiem że się wyłamie jeśli będziesz doładowywał z kabla.
Oczywiście dla lajcikowej zabawy to sprzęt uniwersalny i świetny - ale dla mnie to za mało.
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
Ostatnio zmieniony przez Sir Adam Jr, 29.08.2011 16:13, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
mistica
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 24.08.2011 15:59 Posty: 391 Miejscowość: Bydgoszcz
Quad: Grizzly 660
|
Wysłany: 30.08.2011 13:36
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
ale mnie szybko wyleczyliscie jezdze glownie sama, wkurzaja mnie już podrukowane z printscreena kartki, ktore przecieraja się po 20 rozlozeniu i zlozeniu, wlasnie dostalam mozliwosc odkupienia uzywanego oregon 200, nada się do lajcikowej jazdy?:) będę wdzieczna za uwagi
_________________ ATV on ice
|
|
|
|
Nazir
Mod-Team Member & Moderator Działu Linhai & GPS & Warsztat
Rejestracja: 11.02.2010 06:50 Posty: 3723 Miejscowość: Ruda Śląska
Imię: Łukasz
Poprzednie quady: Hassan 200, Allroad 300IS, Kingquad 750Axi
|
Wysłany: 30.08.2011 14:02
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Nada się dlaczego nie ale ten model również posiada dotykowy 3" wyświetlacz. Problem zaczną się z obsługą w deszczowe dni i w zimie, kiedy trzeba będzie go obsługiwać za pomocą mokrych dłoni lub rękawiczek. Jednym to przeszkadza innym nie. Ja osobiście nie skreślam dotykowych GPS-ów ale wolę używać tych z klawiszami pomimo tego, że maja mniejsze wyświetlacze.
_________________ Regulamin Forum ATV Polska Kodeks Quadowca ATV Polska Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów PROJEKT: QUADOWCY POMOCNI W TERENIE. >>>>>SilesiaSquad na YouTube<<<<<
|
|
|
|
mudmarker
Rejestracja: 13.12.2009 19:06 Posty: 1552 Miejscowość: Olsztyn
Quad: G550
Poprzednie quady: Inca Yeti 700
|
Wysłany: 01.09.2011 12:22
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Nazir, całkowicie się z toba nie zgodze! odkąd mam nawigacje to ja robie za przewodnika trasy, nigdy nie zdarzylo mi się miec problemu z przewijaniem mapy lub znalezieniem objazdu, robie to w trakcie jazdy bez wiekszego klopotu, na dodatek zrobię to dwa razy szybciej niz Ty na swoim guzikowcu bo dotykam i przeciagam ile mam miejsca a Ty klikasz i klatka po klatce przewijasz mapke co zajmuje duzo wiecej czasu, kolejny plus dotykowca - szukajac objazdu i nowego celu jestem w stanie wklepac jego nazwe w kilka chwil, Ty bedziesz robil to znacznie dluzej, obsluga w rekawicach nie jest uciazliwa, w sumie to nie ma to jak dotad zadnego znaczenia, chyba ze uzywasz rekawic spawalniczych w ktorych palec jest bardzo luzny
jesli chodzi o ladowanie w trakcie jazdy to faktycznie sposob podlaczenia jest zupelnie nie trafiony w tym produkcie i przy odrobinie nieszczescia można latwo wylamac wtyk, jak dotad padla mi jedna ladowarka - wejscie w urzadzeniu wciaz dziala prawidlowo
jedenym z minusow 550 jest uwazam umiejscowienie ekranu ponizej krawedzi zewnetrznych obudowy, przy duzym zabloceniu nie można zrzucic blota z ekranu bo zbiera się na rogach ekranu, trzeba wtedy się zatrzymac i splukac urzadzenie wodą, wersja guzikowa jest gladka, wystarczy przeciagnac po ekranie placem i sciagnac cale bloto, tu tego nie zrobimy tak dokladnie
-- dodano 01.09.2011 12:22 --
mam sporo filmikow z kamera na kasku, mysle ze znajde kilka fragmentow jak klepie cos w urzadzeniu, mysle ze to duzo wyjasni i nie będę goloslowny
_________________ Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl
Ostatnio zmieniony przez mudmarker, 01.09.2011 12:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
mistica
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 24.08.2011 15:59 Posty: 391 Miejscowość: Bydgoszcz
Quad: Grizzly 660
|
Wysłany: 01.09.2011 13:38
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Nazir napisał(a): Nada się dlaczego nie ale ten model również posiada dotykowy 3" wyświetlacz. Problem zaczną się z obsługą w deszczowe dni i w zimie, kiedy trzeba będzie go obsługiwać za pomocą mokrych dłoni lub rękawiczek. Jednym to przeszkadza innym nie. Ja osobiście nie skreślam dotykowych GPS-ów ale wolę używać tych z klawiszami pomimo tego, że maja mniejsze wyświetlacze. przepraszam za offtop, ale: Nazir, dobrze mi doradziles, oregon 200 dla mnie jak znalazl lało jak z cebra, rekawiczki mokre, a ekran dotykowy sprawdził się jak marzenie, jedynym problemem bylo to, ze gps mialam przewieszony na szyi ^^ ale wystarczylo zwolnic i spokojnie dalo się nim operowac jedna reka, pewnie będzie to stanowic problem, jesli będę jechac w grupie to ze mi odpowiada ten model wynika z faktu, ze to moj pierwszy porzadniejszy GPS (poprzednio mialam GPSmap76) i nie mam doswiadczenia, a apetyt rosnie w miare jedzenia
_________________ ATV on ice
|
|
|
|
Nazir
Mod-Team Member & Moderator Działu Linhai & GPS & Warsztat
Rejestracja: 11.02.2010 06:50 Posty: 3723 Miejscowość: Ruda Śląska
Imię: Łukasz
Poprzednie quady: Hassan 200, Allroad 300IS, Kingquad 750Axi
|
Wysłany: 01.09.2011 16:33
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Musisz sobie kupić jakiś montaż do tego oregona. Np taki: http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-do-ga ... 90482.htmlSą tańsze innych firm, lub jeżeli masz zdolności manualne do przeróbek to możesz przerobić jakiś uniwersalny. Wszystko będziesz miała na widoku:)
_________________ Regulamin Forum ATV Polska Kodeks Quadowca ATV Polska Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów PROJEKT: QUADOWCY POMOCNI W TERENIE. >>>>>SilesiaSquad na YouTube<<<<<
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5038 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 29.10.2011 20:30
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
mistica napisał(a): a ladowac moge w domu lub wziac zapas bateryjek
sa jeszcze jakies inne "przeciw"?
trzeba pamiętać że ładowanie jak ładowanie ale na zasilaniu zewnętrznym mamy lepszę podświetlenie które to przydaje się w dzień, po prostu lepiej widać a na bateriach niestety lipnie widać fakt z tym USB w colorado 3 razy naprawiałem w oregonie już wariuję a tak po za tym wsio ok panel dotykowy syper działa można bez problemu operować podczas jazdy a różnice pomiędzy 300 400 550 i inne to tylko mapy badź aparat, szkoda wydawać kasę na 550 z nieużytecznym apratem
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
mistica
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 24.08.2011 15:59 Posty: 391 Miejscowość: Bydgoszcz
Quad: Grizzly 660
|
Wysłany: 05.03.2012 10:23
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
palestyna napisał(a): trzeba pamiętać że ładowanie jak ładowanie ale na zasilaniu zewnętrznym mamy lepszę podświetlenie które to przydaje się w dzień, po prostu lepiej widać a na bateriach niestety lipnie widać fakt z tym USB w colorado 3 razy naprawiałem w oregonie już wariuję a tak po za tym wsio ok panel dotykowy syper działa można bez problemu operować podczas jazdy
no wlasnie... przekonalam się na rajdzie, gdzie byla jazda na azymut, tym razem oregona 200 mialam już w uchwycie, ale wciaz na bateriach... co chwila musialam w niego uderzac, zeby mi nie gasl, a jak już slonce zaswiecilo to makabra, (w koncu zmienilam w ustawieniach czas podswietlania na "ciagle wlączony"), z drugiej strony jadąc w grupie ok 7 os. to moj GPS najszybciej wyznaczyl azymut;) (nie wiem czy to ja taka szybka bylam czy reszta taka wolna ) GPS wytrzymał bez zmiany baterii co do ekranu dotykowego podczas tego rajdu - nadal nie sprawial mi zadnych problemow, może dlatego, ze jednak kobiety mają sprawniejsze i mniejsze palce ? podsumowując dałam rade na rajdzie na oregonie 200 na bateriach, trochę to było ryzykowne, bo zamiast patrzec przed siebie za czesto majstrowałam przy GPS, w kwietniu znow Jadę na rajd i zabieram mojego poczciwego Oregona 200:)
_________________ ATV on ice
|
|
|
|
Rocky
Rejestracja: 12.01.2009 17:45 Posty: 108
Quad: Suzuki kq 750
Poprzednie quady: 9 chincoli i Grizzly 350 :)
|
Wysłany: 31.03.2012 18:15
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Czytam sobie różne tematy o gps i już całkowicie zgłupiałem co kupić . Jeśli jedyna różnica między oregonem 550 a 450 to aparat to chyba wezmę 450
_________________ Ja trzymam quada przy życiu , a on trzyma mnie
|
|
|
|
szymano
Rejestracja: 18.05.2005 22:47 Posty: 1028 Miejscowość: Wybrzeże zachodniopomorskie
Imię: Grzegorz
Quad: G7 + Husqvarna FE 350
Poprzednie quady: Kawasaki
|
Wysłany: 24.04.2012 21:59
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
A brałeś pod uwagę coś z serii twonav?
_________________ Gdy Bóg tworzył świat, nie dysponował taką mocą jak moja Yamaha.
|
|
|
|
jodadaniel
|
Zbanowany |
Rejestracja: 21.02.2011 21:00 Posty: 94 Miejscowość: Gdańsk
Quad: JODA ESKULAPA 1100
|
Wysłany: 14.05.2012 07:51
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
zastanawiam się nad OREGON 550 lub 450.
brać z mapami "TOPO" czy gołą wersję?
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 14.05.2012 19:28
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Tylko Montana
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
sebek73
Rejestracja: 23.04.2010 15:37 Posty: 359 Miejscowość: PODLASKIE
Quad: KQ 750AXI poprzedni Polaris 400
|
Wysłany: 15.05.2012 15:10
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
Tyle,że Montana jest dwa razy droższa od Oregona
_________________ Był Polaris jest KQ750
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 16.05.2012 19:13
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
I 2X z lepsza
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
BuBu
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 05.02.2008 14:47 Posty: 2826 Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
|
Wysłany: 18.06.2012 19:52
Re: Garmin Oregon 550 - prezentacja i zastosowanie w off-roa
mudmarker dziękuję za pomoc przez telefon. Spróbuję z problemem wyskoczyć tutaj, bo nie dałem rady nic wskórać.
Oregon 450 kupiony bez mapy, po jej wgraniu (GP Mapa Topo 2009) nie kalkuluje tras. Tzn klikam mu że chcę jechać z Górek wielkich do Górek Małych, wybieram adres tu i tu, klikam jedź. Chwilę oblicza po czym wyskakuje komenda: Błąd kalkulacji trasy: mapy nie zawierają możliwych do wytyczenia tras dla tego obszaru.
To samo jest, kiedy wyznaczę np z Poznania do Konina czy gdziekolwiek indziej. W menu przestawiałem wszystko co możliwe, zrobiłem update softwaru.... i nic. Dalej to samo.
Drugi problem: Rysuję jakąś trasę w MS, wgrywam ją do Oregona, a on mi na to, że trasa ma więcej niż 50 punktów i że nie da rady...
Jak się można domyślić, dwa drobne problemy, ale przez nie tę navi mogę wywalić na śmieci.
|
|
|
|