adominik21 napisał(a):
Podczas montowania zauważyłem iż stary moduł mający 6 pinów był podłączony do 5. Jednego brakuje
Nic nie brakuje, producent w tym przypadku zastosował gaszenie quada po przez wyłączenie stacyjki, lub odcięcie zapłonu za pomocą cewki wysokiego napięcia lub impulsatora, i dlatego nie zdecydował się na wyprowadzenie (6 – szóstego) przewodu z wiązki elektrycznej który zostałby podłączony do kostki podwójnej/góra modułu zapłonowego.
adominik21 napisał(a):
Gdy podłączyłem nowy moduł: 4T GY6 250 i włączyłem stacyjkę zaczął dymić moduł
Moduł który został zakupiony jest (był, bo już się spalił) pomimo że jest przeznaczony do stosowania w quadach o pojemności od 50ccm do 250 ccm nie zawierał najważniejszej informacji, czy jest to moduł o napięciu zasilania
DC, czy też
AC.
adominik21 napisał(a):
z jakiej paki chiński 6-ścio pinowy moduł działał na 5 pinach a nowy nie chce, mimo że oba powinny działać na 6 pinach??
Odnośnie pinów 6 lub 5 zostało to wyjaśnione wyżej, a sama przyczyna (dymienie modułu, palenie bezpiecznika) i jej wyjaśnienie tkwi tylko w zamontowaniu
niewłaściwego modułu
DC, zasilanie (+12V) po stacyjce, zamiast tego który jest kompatybilny dla tego modelu silnika, mianowicie
AC ~ ( zasilanie kondensatora z cewki prądowej statora).
adominik21 napisał(a):
zakupiłem nowy tuningowy moduł.
Aktualnie polecany tego typu moduł na rodzimym rynku to
BLUE CASOLI –
11 000 obr/min. dostępny w zależności od potrzeb z tzw. standard, średnią lub szeroką mapą zapłonową.