Autor |
Wiadomość |
rzeznik
Rejestracja: 14.05.2015 20:17 Posty: 118 Miejscowość: Bartoszyce
Imię: Robert
Quad: CF Moto 500 Black Edition
|
Wysłany: 17.12.2015 18:39
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
ok fajnie Lechu59 że zapraszasz, teraz niech Ktoś chętny się znajdzie ja mam do żabiej woli 300km.
|
|
|
|
Robsson
Rejestracja: 25.08.2014 14:30 Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
|
Wysłany: 17.12.2015 20:48
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Lechu59 dziękuje bardzo za dyszę. Doszła błyskawicznie Polecam kupić od kolegi jak ktoś potrzebuje. Wracając do testów . Mnie najbardziej w tym co opisałeś zastanawia jedno. Bo lepsze odpalanie- OK, wyższe obroty jałowe OK, równiejsza praca OK, przesuniecie wyżej wysokich obrotów OK Ale jakim sposobem zmieni on prace wariatora? Przesunięcie obrotów zdecydowanie w górę przy prędkościach jak piszesz 20 czy 50 km - to się kupy nie trzyma. Dlaczego? Bo na to wpływa zestrojenie napędu a nie moduł IMO. Lżejsze rolki przesuwają ten moment w tym kierunku jak piszesz. Wg mnie na tych samych rolkach w to w ogóle nie powinno powodować różnic w ilści obrotów przy równej jeździe przy konkretnych mierzonych/porównywanych prędkościach. Wariator na konkretnych rolkach zabiera pasek w konkretnym momencie i tyle. A może to robić sprawniej w odczuciu i pomiarach jeśli silnik szybciej mimo oporów wkręca na obroty - ma większego kopa/więcej mocy/momentu. Ale to zwyczajnie spowoduje lepsze przyśpieszanie ale nie wpłynie na zmianę prędkości obrotowej silnika przy konkretnej prędkości. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli moje rozumowanie jest nim obarczone.... Żebym miał do Ciebie bliżej....
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson, 17.12.2015 20:48, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 19.12.2015 11:49
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Rzeczywiście jest problem odległości . Ale miałem klientów, którzy brali quada na pakę i przyjeżdżali z drugiego końca Polski. . Może też znajdzie się ktoś bliżej i "sprawdzi ten moduł naocznie". Nie chcę też rozpętywać dyskusji na temat działania modułów zapłonowych bo pewnie nikt z nas (jeśli się mylę to sorry !!!) nie jest ekspertem od modułów zapłonowych - bo to sprawa mechanika, elektronika i programisty w jednym. Coś na ten temat wiem ale nie podejmuję się szczegółowej dyskusji na forum. A teraz 2 konkrety: 1. posiadam wykres krzywej działania modułu tuningowego i widać na niej wyraźnie dlaczego dzieje się tak jak opisałem to po teście. Od razu wyprzedzam pytanie o wykres - nie mogę go ujawnić i nie ujawnię. 2. Wykonałem test na 2-gim CFMOTO 500 i wyniki były niemal identyczne. Pomijając wszelkie teorie i zasady piszę to co widzę. Na przestrzeni wielu lat swojej pracy też byłem (i w wielu przypadkach nadal jestem) sceptycznie nastawiony co do działania uniwersalnych, tuningowych modułów zapłonowych. W tym przypadku zmieniłem zdanie i to wszystko.
|
|
|
|
Gregor_26
Rejestracja: 13.12.2015 22:08 Posty: 93
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 19.12.2015 12:50
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Ujawniając wykres to nie wiele by zmieniło. Dlatego że każdy z posiadaczy cf-ek wolał by dowód namacalny czyli dosiąść gadziny na module orginalnym i ztuningowanym.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
|
|
|
|
Lechu59
Rejestracja: 13.10.2014 09:10 Posty: 37 Miejscowość: Mazowieckie
Imię: Szymon
Quad: Access Motor SP 300
Poprzednie quady: Chińskie ATV
|
Wysłany: 19.12.2015 17:21
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Dlatego zapraszam !
|
|
|
|
tnt
Rejestracja: 12.03.2013 20:29 Posty: 62 Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
|
Wysłany: 12.05.2016 14:21
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
czy ktoś jeszcze testował ten moduł?
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12.05.2016 14:47
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
tnt napisał(a): czy ktoś jeszcze testował ten moduł? Wiele osób które niestety nie są użytkownikami forum, jak jedyny użytkownik to Lechu59 który miał okazję i przyjemność ten moduł wielokrotnie testować i przy okazji montował je w pojazdach swoich klientów, polecam jako pierwszy adres w celu zaspokojenia wszelkich informacji w tym temacie tel.: 601 492 904.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
pol19855
Rejestracja: 12.09.2013 13:42 Posty: 65
Imię: Paweł
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 05.06.2016 19:03
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Lechu59
Witam można jeszcze zamowic ten moduł do CF Moto 500 2008R
-- dodano 05.06.2016 11:54 --
Koledzy a może którys z was będzie w stanie mi pomódz. Ponieważ qład nie chce palić, napiecie do modułu na czarnym kablu mam 12v i jak włacze stacyjke to mam 12v a jak ja wyłacze to napiecie znika. Na cewke podałem na krotko plusa i iskra na świecy dotknietej do bloku silnika się pojawiła. Czy może być to moduł?
-- dodano 05.06.2016 20:03 --
Dodam tylko ze chodzi mi o to ze nie mam iskry na świecy i dlatego qład nie chce odpalic.
Ostatnio zmieniony przez pol19855 05.06.2016 19:03, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06.06.2016 08:00
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
pol19855 napisał(a): napiecie do modułu na czarnym kablu mam 12v i jak włacze stacyjke to mam 12v a jak ja wyłacze to napiecie znika. Prawidłowo, w ten sposób wygląda zasilanie kondensatora w module zapłonowym prądem (+12V). Teraz należy sprawdzić rezystancje impulsatora: - miernik ustawiamy na 200Ω; - sondę czerwoną łączymy z gniazdem wtykowym wiązki elektrycznej przewód (niebiesko/żółty); - sondę czarną łączymy z gniazdem wtykowym wiązki elektrycznej przewód (jasno zielony/czerwony); - odczytujemy wskazanie na mierniku – wartość w granicach 50-170Ω impulsator sprawny. Sprawdzenie modułu zapłonowego: - miernik uniwersalny ustawiamy na (DCV20); - od CWN należy odłączyć przewód ciemno zielony/czerwony, do końcówki konektorowej tego przewodu wsunąć sondę czerwoną miernika; - sondę czarną łączymy z masą np. akumulatora; - włączyć stacyjkę; - przystąpić do kręcenia rozrusznikiem; - jeżeli miernik pokaże pulsujące wartości w granicach 12-16V moduł jest sprawny, wtedy pozostaje do sprawdzenia już tylko CWN, jej przewód, fajka lub świeca zapłonowa. - jeżeli miernik pokazuje poniżej 12V lub każde inne określane jako wartości szczątkowe – moduł zapłonowy uszkodzony.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
pol19855
Rejestracja: 12.09.2013 13:42 Posty: 65
Imię: Paweł
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 06.06.2016 09:59
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Dzis wieczorem sprawdze ten impulsator i moduł. Tych kabelków do ktorych mam przykladac te koncowki miernika to szukać oczywiscie przy module? I czy wtyczka z nimi ma być wpieta w modul czy wypieta luzem i wtedy sprawdzac? Jak w sobote sprawdzalem te dwa kabelki wychadzace z tego impulsatora to mialem miernik ustawiony na V- i jak krecilem silnikiem to napiecie się zmieniało, ale nie wiem czy to w ogóle można tak to sprawdzac?
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06.06.2016 14:41
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
Pomiar rezystancji impulsatora należy wykonać na gnieździe wtykowym (4 pinowym) wiązki elektrycznej – bez wpiętego modułu zapłonowego. Sprawdzanie sprawności modułu zapłonowego wykonujemy tylko wtedy, kiedy jest wpięty do obydwu gniazd wtykowych wiązki elektrycznej (cztery plus dwa piny). pol19855 napisał(a): sprawdzalem te dwa kabelki wychadzace z tego impulsatora to mialem miernik ustawiony na V- i jak krecilem silnikiem to napiecie się zmieniało, ale nie wiem czy to w ogóle można tak to sprawdzac? Informacje o sprawdzaniu impulsatora sposobem jak wyżej zdecydowanie nie polecane – tego rodzaju sprawdzanie nie ma nic wspólnego z pomiarem rezystancji.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
pol19855
Rejestracja: 12.09.2013 13:42 Posty: 65
Imię: Paweł
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 13.06.2016 18:33
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
U nas w CF Moto 500 z impulsatora wychodza dwa kable zielony i niebieski i na nich jak sprawdzałem na omach to nie miałem zadnego wskazania. Do CF Moto nie udało mi się dostac odzdzielnie impulsatora wszedzie chca go razem z pradnica sprzedac. Wiec poszukałem na allegro jakiegos innego podobnego, podpasował mi od Suzuki . Zamowiłem załozyłem i działa. Tylko ze jak mierzyłem na omach ten od Suzuki miał 230 omów i zaóważyłem ze qład zaczął równiej pracowac i lepiej się zbiera. Czy impulsator mogł się do tego przyczynic bo nic innego oprocz niego nie zmieniałem, a odkad siegam pamiecia to zawsze mi się na wolnych obrotach praca tego silnika nie podobała. Dołączam zdjecie tego impulsatora od Suzuki który mi podpasował.
Załączniki:
IMG_20160613_191832.jpg [ 3.22 MiB | Obejrzany 5790 razy ]
|
|
|
|
tnt
Rejestracja: 12.03.2013 20:29 Posty: 62 Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
|
Wysłany: 06.08.2016 08:26
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
"Sprawdzenie modułu zapłonowego: - miernik uniwersalny ustawiamy na (DCV20); - od CWN należy odłączyć przewód ciemno zielony/czerwony, do końcówki konektorowej tego przewodu wsunąć sondę czerwoną miernika; - sondę czarną łączymy z masą np. akumulatora; - włączyć stacyjkę; - przystąpić do kręcenia rozrusznikiem; - jeżeli miernik pokaże pulsujące wartości w granicach 12-16V moduł jest sprawny, wtedy pozostaje do sprawdzenia już tylko CWN, jej przewód, fajka lub świeca zapłonowa. - jeżeli miernik pokazuje poniżej 12V lub każde inne określane jako wartości szczątkowe – moduł zapłonowy uszkodzony."
-- dodano 06.08.2016 08:26 --
mierząc tym sposobem u mnie jest 6.5-7.5V quad zapala i jeździ ale przerywa czy to jednoznacznie oznacza uszkodzony moduł?
Ostatnio zmieniony przez tnt, 06.08.2016 08:26, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06.08.2016 08:39
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
tnt napisał(a): - miernik uniwersalny ustawiamy na (DCV20); Błąd, miernik ustawiamy na ( ACV20) - reszta sprawdzana poprawnie.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
tnt
Rejestracja: 12.03.2013 20:29 Posty: 62 Miejscowość: Kraków
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: EGL MAD MAX 250
|
Wysłany: 06.08.2016 09:02
Re: [CFMOTO 500] – MODUŁ TUNINGOWY – NOWOŚĆ*
mierzyłem na AC tylko czy wartości 6.5-7.5V dyskwalifikują moduł??
|
|
|
|